Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydrocultuur wat is het ?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Last edited by Micronaut; 21 December 2011, 20:59.

    Comment


      #17
      Re: Hydrocultuur wat is het ?

      hydro is al lastig,zeker zonder metersmaak een hydro systeem van een 10 liter emmer,en zet er een plantje in en ga je gang.de rest gewoon op allmix of lightmix,zo weet je zeker dat je wat te roken overhoud.anders ga je er zeker spijt van krijgen,want je heb niet de minste zaadjes gekochtps ik heb zelf voorgegroeide planten,in de badmix,over gezet in me kuipen met 70 liter coccos.dus dat kan in ieder geval.denk dat je gewoon een 4 liter netpotje moet kopen en hydrokorrels,dan moet het goed komen.

      Comment


        #18
        Re: Hydrocultuur wat is het ?

        Navond TT,

        Ja, ik kan echt niet meteen een pH meter kopen. Feestdagen, eindfactuur ^^, belastingen en al de andere rekeningen.
        Dus overstappen op hydro is in principe gratis. Al heb ik geen pH en EC meter.
        Noch hydro voeding, maar dat beetje kan er nog wel af.

        Allmix zal grond zijn zeker?

        Morgen ga ik dus niet naar de winkel of dergelijk. Ik zet gewoon die sugar punch met pit pot in kleikorrels (afgespoeld uiteraard), water en laat een aquariumpompje (met lucht) blazen. Ernaast komt een watervat met circulatiepomp waarin de voeding zal zitten. Als ik ergens de pH kan gaan natrekken voor enkele euro's (aquarium winkelen?) zal ik toch al zeker iet of wat safe zitten?

        Terwijl dat geregeld is en we dat in het oog houden, ga ik een opslagbox van mijn vriendin aanslagen en iets deftig knutselen. Eerst ff kijken wat die SP gaat doen. Kijken allen dan even netjes samen.

        Comment


          #19
          Re: Hydrocultuur wat is het ?

          Overstappen van aarde naar hydro kan altijd, anders om helaas niet.

          Maar wat bedoel je met; gewoon een waterdicht potje met korrels erin en lucht erin blazen???
          En je heb zeker een PH meter nodig met hydro dat is echt een must!!!

          En begin eens met wat TT al heeft gezegd, met een bruissteen erin dan, en laat maar gaan. Dan kan je kijken of het wat voor je is.....maar als je denkt dat hydro makkelijk is dan heb je het goed fout!!!

          Grtz

          Comment


            #20
            Re: Hydrocultuur wat is het ?

            Precies, nu is zo'n meterset ook niet zo duur hoor, onder de 100 euro heb je al aardige meters. Die verdien je de eerste draai al terug aan opbrengst. Je geeft ook geld uit aan stroom en voeding, dus hoe beter de opbrengst hoe meer je daarop bespaart.

            Comment


              #21
              Re: Hydrocultuur wat is het ?

              Ik heb vorige week overuren moeten doen en ben in allerijl vertrokken naar mijn feestje. Dit weekend ben ik verlengd thuis en ga ik eindelijk te tijd steken in de planten die ze behoeven. Ben even slechte baas geweest. Maar ze leven nog, zijn nooit uit hun regelmaat geweest.
              Over die hydro, neen echt niet. Ik kan geen pH of EC meter kopen. En omdat men hier heeft aangeraden niet over te stappen, ga ik het ook niet doen.
              Het zijn tenslotte allemaal haze planten. Lange bloeiers dus meer risico. Moesten het indica's zijn met bloei van zeven weken, kzou het meteen doen.

              Nevertheless........

              Comment


                #22
                Re: Hydrocultuur wat is het ?

                Micronaut je ziet dit verkeerd. Als je, zoals je schrijft: "Ik heb vorige week overuren moeten doen en ben in allerijl vertrokken naar mijn feestje. Dit weekend ben ik verlengd thuis en ga ik eindelijk te tijd steken in de planten die ze behoeven. Ben even slechte baas geweest." dan moet je niet aan Hydro beginnen. Je kan geeneens een pH meter kopen! Een pH meter gebruik je dagelijks!!!
                Ga maar eerst wat lezen.
                groetjes
                denker

                Comment


                  #23
                  Re: Hydrocultuur wat is het ?

                  ja daar is over na gedachtwil je makkelijk kweken,neem grote kuipen vol met cocco,s cocco,s kan je niet te nat zetten.dus ga je een week weg dan geef je een heele plens,zoveel dat het er vanondere uitloopt,dat water de drain werk je weg<mop,dweil water zuiger,afvoer put>.dan kan je een week wegblijven.zet je ze nu te droog,dan ben je de lul,daar kan cocco,s niet tegen.

                  Comment


                    #24
                    Bedankt man

                    Comment


                      #25
                      SERIEUS OMG je reageer op een bericht uit 2012 wau Bring back memories
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #26
                        shh , misschien komt er nog iemand hydro doen. Niet afschrikken
                        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                        Comment


                          #27
                          Ik ga hydro doen. Ben nu nog met aarde bezig maar de opbrengsten vallen me tegen. Dat moet met hydro beter worden.
                          Ben info aan het verzamelen dus kwam ik weer eens op t goeie ouwe jointjedraaien forum.

                          Keep you posted

                          Bart
                          Bartjeboy
                          Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
                          Yoga en Japanse taal in Zutphen

                          Comment


                          • Rreppellsteeltjam
                            Rreppellsteeltjam commented
                            Editing a comment
                            Bekijk effe de verslagen van Remco

                          • Silas
                            Silas commented
                            Editing a comment
                            Beter een nieuw topic te starten.
                        Bezig...
                        X