Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp aanschaf eb en vloed systeem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp aanschaf eb en vloed systeem

    Korting op 420shop
    Hoy,

    ik zou graag een ebb en vloed systeem aanschaffen. Zijn er mensen die mij wat hints kunnen geven welke merken goed zijn, welke slecht? Waar ik best op let. Hoe diep neem ik een tray best? Ik heb een tent van 1m2. Zet ik die vol (1m2 tray) of best nog plaats tussen laten voor ander materiaal?

    #2
    Het is maar net waar je het voedingsvat wilt hebben. Zet je dat in de tent onder de tafel dan is een wat kleinere tafel handig zodat je bij het voedingsvat kunt maar zet je die buiten de tent dan kun je het beste een tafel nemen van 1m2.

    Zoveel eb- en vloedtafels zijn er niet, ik moest de mijne bij een Franse growshop bestellen om er aan te komen, dus merken zou ik me geen zorgen over maken.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Een tafel lijkt me wel handig omdat je een ontvochtiger of verwarming onder kan plaatsen anders staat uw tent direct vol.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Die maten dat ze opgeven is dat het past in zooon tent of echt de maten van het toestel zelf ik mer dat mijn 1m2 een buitenmaat is😅

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Domme vraag waarschijnlijk

    #3
    Voedingsvat moet er uit kunnen i.v.m. reinigen en water verversen.

    Comment


      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
      Voedingsvat moet er uit kunnen i.v.m. reinigen en water verversen.
      zooon systeem is dan niet handig en zeker niet met een scrog omdat de planten hierop komen te staan?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        als je een pomp hebt die water oppomt is er geen probleem, als je da niet hebt, dan heb je een probleem, das een vat van 100L da ga je niet opheffen :p.
        Eb en grow is er een slang die je naar beneden doet en het water loopt er uit.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Als de wortels niet in het reservoir zitten, kan je hem leeg pompen en de bovenkant optillen en op balkjes leggen, niet handig!

      #5
      Wil je het systeem zelf bouwen? Of wil je een kant en klaar systeem?
      Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
      Jah, ik hou van planten.

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Kant en klaar, ik hoop ene op de kop te kunnen tikken met black friday ofzo. Als het financieel goed kan. Eerlijk gezegd 2 van eerste keer

      #6
      Nergens kan ik zooon eb and flow bucket systeem vinden zoals ik paar maak het je zelf filmpjes kan zien. Mss weet er iemand daar een fabriekant van?

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Die franse site zou alles moeten hebben qua volledige kweeksystemen.

      #7
      Voor een eb en vloed systeem. Heeft er iemand een idee hoe ik bereken welke luchtsteen +pomp, wavemaker, verwarmingselement ik nodig heb?

      Of steek dit allemaal niet zo nauw?

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Heb je bij eb en vloed niet nodig, gewoon de kamer op temperatuur houden dan blijft het water dat ook, alleen circulatie pompje en vloedpomp.

      #8
      Zou dat voldoende zijn dit pompje voor een opslagtank van 50l? Een kwartiertje laten draaien bij het mengen. En een kwartiertje vooralleer op de tafel te laten vloeien dit aanleggen. 200l/h dus 50l/kwartier. En ook wanneer er water op de tafel gestroomd wordt.

      Ik kan die ook gebruiken om de tank te laten ledigen wekelijks.

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      #9
      http://www.growtool.net/start/

      Comment


      • BertusBeunhaas
        BertusBeunhaas commented
        Editing a comment
        Pompje gaat niet zomaar stuk.
        Ik had wel altijd een reserve pomp op voorraad!
        Op klei werkt goed en kan een dag zonder water maar dat vinden ze niet erg fijn.
        Dus z.s.m. Pomp vervangen als deze stuk gaat!

        Persoonlijk zou ik me niet te druk maken om de EC maar juist wel om de PH.
        Zorg dat je een goed schema opzet en lees je planten!
        EC gebruik je in het begin om in de juiste buurt te komen, daarna fine tunen.

        Ik maakte om de 3 weken een schone bak aan. Dus leeg laten lopen en opnieuw vullen.
        In die 3 weken gewoon elke keer bijvullen als de inhoud onder de 20L komt.
        Bijvullen en voeding bijvullen en de PH meten en op niveau brengen.
        Tussen 5,5 en 5,8.
        Elke dag even meten en eventueel bijstellen.

        Eerste week bloei als de lamp aan is elke 3 uur 4 minuten en lamp uit is 4 uur 3 minuten.
        Tweede week uurtje eraf en dus om de 2 uur en 3 uur.
        Derde week weer uurtje eraf.
        Vierde week half uurtje om uurtje en houden tot laatste week.

        Hieronder een mooi verslag dat ik heb gemaakt.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ar-ben-ik-weer

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Bedankt. Ik zeg even snel vragen omdat ik las dat je de hobbie stil zet

      • BertusBeunhaas
        BertusBeunhaas commented
        Editing a comment
        Dat klopt, maar ik ben hier gekomen om mijn ervaringen met jullie te delen.
        Dus ik blijf nog wel ff hangen, en hopelijk kan ik iemand hier helpen met wat informatie… 👌🏼

      #10
      367 euro voor met die druppelaars erbij. En zonder kom je bijna op hetzelfde uit

      Comment

      Bezig...
      X