Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Testpakket Plagron Hydropacks aangeboden

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Testpakket Plagron Hydropacks aangeboden

    Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
    maar misschien kan het wel als een wedstrijd gedaan worden
    kijk iedereen heeft een ander systeem en wil het op een andere mannier doen
    de een heeft heeft een eb en vloed systeem de ander gebruikt mapito/eurofaom
    weer een ander doet het bijvoorbeeld op kleikorrels misschien kunnen
    we een of meerdere mensen een setje krijgen en dan kijken wat meer of beter werkt
    onder bepaalde omstandig heden of is zoiets niet mogelijk omdat je toch dan
    niet hetzelfde klimaat hebt en en en.

    dat is correct man
    ik wil het gewoon goed testen , en het uiterste testen van mijn kweek ervaringen en mogelijkheden

    en ik vind het zelf heel interesant, ben al heel erg in de weer met de bouw van mn eb en vloed tafel

    en dingetje halen enzo

    Comment


      #32
      Re: Testpakket Plagron Hydropacks aangeboden

      Oorspronkelijk geplaatst door darkiess View Post
      dat is correct man
      ik wil het gewoon goed testen , en het uiterste testen van mijn kweek ervaringen en mogelijkheden

      en ik vind het zelf heel interesant, ben al heel erg in de weer met de bouw van mn eb en vloed tafel

      en dingetje halen enzo
      Ik owk,

      Kunnen we niet delen xD

      Grtzzz

      Comment


        #33
        Re: Testpakket Plagron Hydropacks aangeboden


        we zien wel wie het testpakket krijgt,

        of je het uberhaubt wel krijgt is een ander verhaal ,
        maar ff wachten wat ciaze doet

        Comment


          #34
          Re: Testpakket Plagron Hydropacks aangeboden

          @ devil's haze

          Bij deze de gevraagde uitleg over onze Eurofoam:

          Eurofoam is een hydrologisch medium zonder pH-buffer, bestaande uit een mengsel van steenwol-vlokken en agrofoam-vlokken. Dit kan je gebruiken om elke maat potten mee te vullen. De controle over de pH-waarde en de voedingswaarde is, net als met steenwol bijv, volledig de verantwoordelijkheid van de kweker. Het medium bevat dus zelf geen voedingstoffen of stabiele pH-waarde. Eurofoam is te vergelijken met mapito, alleen wordt mapito gedeeltelijk hergebruikt en is daardoor minder stabiel van kwaliteit. De Plagron Eurofoam is niet hergebruikt, en dus volledig stabiel van kwaliteit.
          Aan het begin van de kweek, moet de eurofoam geconditioneerd worden, dus moet de juiste pH-waarde in het medium gecreeerd worden, en moet voeding worden toegevoegd zodat het de jonge plantjes vanaf het begin aan niets ontbreekt.
          Wij adviseren om de eurofoam voor gebruik gedurende 24 uur in te weken met een pH-waarde van 4,5, en met een voedingswaarde van 1,2mS/cm.
          Hierna kan bewaterd worden via de recirculerende of drain-to-waste methode, oftewel kan het water dat uit het substraat loopt worden hergebruikt of niet.
          Het bewateren kan op verschillende methoden:
          van 2 keer per dag (drain to waste, 15-25% drainage)
          tot 24 uur continu (recirculerend, reservoir bijvullen om de 5 tot 10 dagen).
          Stuur met behulp van je voedingsoplossing de ph-waarde zo aan dat deze in het substraat tussen de 5,5 en de 6,0 blijft.
          Verhoog de ec-waarde overeenkomstig de voedingsbehoefte van de plant.
          Zie ons hydroschema voor een richtlijn wat betreft voedingsconcentratie en kijk naar de kleur van de bladeren om deze voedingsconcentratie af te stellen op de situatie van het moment. Groenere bladeren wil zeggen dat je minder voeding kan geven, en gelere bladeren wil zeggen dat je meer voeding kan geven.
          De Eurofoam is dus veelzijdig toepasbaar, in nagenoeg alle hydrologische systemen.
          Aangezien Eurofoam een hydrologisch medium is, kan de kweker die het Plagron testpakket krijgt, ook eurofoam erbij geleverd krijgen, als hij hiermee de test wil draaien.

          Groeten

          Comment


            #35
            Re: Testpakket Plagron Hydropacks aangeboden

            ik bied me nog steeds aan , klinkt moeilijk maar ik kom er wel uit

            Comment


              #36
              Re: Testpakket Plagron Hydropacks aangeboden

              Beste Darkies,

              Als je me vertelt wat je precies moeilijk vind klinken, kan ik dit misschien anders uitleggen. En wat ik over de eurofoam heb uitgelegt, geldt denk ik voor de meeste hydrologische mediums. Zoals over de pH-en ec sturing geldt voor alle hydro-mediums.
              Weet je al welk medium je zou willen gebruiken voor de test?

              Comment


                #37
                Re: Testpakket Plagron Hydropacks aangeboden

                ik denk als alles vtrijwel hetzelfde geld qua hydro, behalve als begin met ph 4,5 dan zou ik het gewoon moeten redden

                nou ik denk eurofoam , die test pakket van jouw , en anders ga ik met coco's beginnen

                Comment


                  #38
                  Re: Testpakket Plagron Hydropacks aangeboden

                  heey darkies

                  als je kijk naar het systeem wat ik heb gebruikt in mijn vorrige kweek



                  de bak aan de rechterkant is de bak die ik gebruik voor mijn hydro kweek

                  enkel het vershil in systeem is dat ik hier gebruik maak van +- 1 liter kleikorrels (die zitten in een mandje van 10x10x10) en onder in de bak zit
                  1x aquariumpompje (constante circulatie van voedingwater) bewatering
                  2x luchtsteentjes (zuurstof in water)
                  1xverwarmingselement (voedingswater op temp houden 21 a 22 graden)

                  enkel als je met eurofaom wilt gaan werken dan zou je 2 van dit soort bakken op elkaar moeten stapelen
                  waardoor je in de bovenste geheel vult met eurofaom (mapito) en in
                  die bak maak je natuurlijk gaten voor drainage naar de onderste bak
                  zodat het overtollige water door kan lekken naar de onderste bak.
                  het aquariumpompje sluit je zo aan dat het het voedingswater uit je onderste bak naar je bovenste bak waar je eurofaom in zit pompt.

                  alleen zou je het zuurstofpompjes met luchtsteentjes bij dit systeem
                  weg kunnen laten aangezien het eurofaom een goede vocht/lucht huishouding heeft

                  heb je al de juiste meters in huis want dat is ook van groot belang een
                  juiste ph en ec meter
                  en omdat je bij hydro geen buffer hebt komt het ook allemaal meer op de
                  kweker aan
                  klinkt misschien moeilijk/raar maar je moet je planten leren lezen en als je
                  dat goed kan dan ben je al op de goede weg

                  Comment


                    #39
                    Re: Testpakket Plagron Hydropacks aangeboden

                    zo gaat dat niet werken bij mij devil , had gezegt dat ik een eb en vloed systeem ga gebruiken , dat heeft een hele andere werking

                    Comment


                      #40
                      Re: Testpakket Plagron Hydropacks aangeboden

                      ah ok darkies was om je een voorbeeld te geven

                      Comment


                        #41
                        Re: Testpakket Plagron Hydropacks aangeboden

                        ja , nee ik heb het al helemaal uitgevogelt met mn bak , en ik ga de combi meter gebruiken van MIlkuawee

                        Comment


                          #42
                          Re: Testpakket Plagron Hydropacks aangeboden

                          Beste mensen,

                          De kerst komt eraan, dus laten we iemand blij gaan maken met het voedingspakket.
                          Wie vinden jullie dat de meest ervaren hydro-kweker is die zich heeft aangemeld?

                          Comment


                            #43
                            Re: Testpakket Plagron Hydropacks aangeboden

                            ik? xD
                            Haha

                            Comment


                              #44
                              Re: Testpakket Plagron Hydropacks aangeboden

                              ik bied me nog steeds aan

                              Comment


                                #45
                                Re: Testpakket Plagron Hydropacks aangeboden

                                Stem op Darkies
                                Das een goede en nette kweker en hij verdiend het dubbel en dik en als hij mooi verslag maakt kunnen we er allemaal veel van leren.

                                En Darkies kennende maakt hij een mooi en duidelijk verslag.
                                God was never on your side..

                                Comment

                                Bezig...
                                X