Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DWC: Gebruik van luchtsteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    DWC: Gebruik van luchtsteen?

    Korting op 420shop
    Goedemiddag,

    Ik was nieuwsgierig over het nut van de luchtsteen in DWC systemen.

    Ik begrijp dat, omdat de wortelen ondergedompeld zijn, de wortelen geen zuurstof uit de atmosfeer kunnen opnemen maar is het nut van de luchtsteen
    om zuurstof toe te voegen aan het water of om te zorgen dat de luchtbellen de wortelen bereiken, dat de plant zo zuurstof opneemt.

    Zou je in het geval van het laatste, niet net zo goed een luchtsteen in het reservoir kunnen plaatsen in plaats van elke DWC-emmer?

    "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

    #2
    Proberen, dan weet je het.

    Comment


      #3
      Ik heb niet zo een setup De volgende kweek (2e ooit) wordt voor mij ook weer op aarde. Wil eerst dat een beetje op de rit hebben voordat ik hydro ga proberen. neemt niet weg dat ik het rete-boeiend vind.
      "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

      Comment


        #4
        Als hydro je nu al aanspreekt zou ik zeggen: begin er mee en wacht niet langer. Voordat ik de overstap maakte heb ik eerst een jaar op aarde gekweekt, wat me flink wat stress en torenhoge stroomrekeningen opleverde door afgebroken kweekjes. Toen ik eenmaal de overstap maakte naar steenwol mislukte er geen een kweek meer. Zelfs als een ronde slecht ging haalde ik nog altijd wel 0,5 gram de watt en dan kan het wel uit.

        Aangezien je op hydro alles meet kan er weinig fout gaan, mits je je fatsoenlijk inleest.

        Comment


          #5
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Nu weet ik dat ik op een zeer oud topic reageer maar ik ben wel benieuwd hoe je a een dec systeem bouwt voor 200 euro en b wat jij dan per ronde kwijt bent aan bijvoorbeeld potgrond. Ik ben op dit moment bezig met het bouwen van een rdwc systeem en ga daarbij wel ruim over de 200 heen (ben het aan bakken en buizen al kwijt). Valt mij ook iets tegen maar goed, het is voor het goede doel.
          Bezig...
          X