Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plant met ondervoeding?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    ok



    Comment


      #17
      Ik vind een ec van 1.0 uit de kraan erg hoog.
      Geeft je waterleverancier ook die waarde op hun site?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • greenjoker
        greenjoker commented
        Editing a comment
        ja dat vind ik dus ook hoog, woon in de buurt van amsterdam. Vorig jaar had ik een ec van 0.8
        En nu ik dichter bij amsterdam woon is mij ec 1.0. Kon het zelf bijna ook niet geloven.

        Kan er denk weining aan doen?
        Waar zou de max ec waarde liggen?
        En zou dit ongezond kunnen zijn?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ongezond? Idunno..
        Maar om tot een EC van 1.0 uit de kraan te komen moeten er heel wat stofjes in zitten.
        Hier komt 0.2 uit de kraan. Bij een kennis van me in de randstad is het 0.3

        Als je veel kraanwater drinkt is het misschien wel interessant om uit te zoeken.

      #18
      miss EC meter eens ijken je weet nooit

      Comment


        #19
        wat je eventueel ook kunt gebruiken is een Osmoseapparaat om je voedingswater te zuiveren

        Comment


          #20
          heb mn ec meter al meerder keren geijkt.. dus daar kan het niet aan liggen.
          een osmoseapparaat? nog nooit van gehoord eigelijk.. zal is even gaan kijken wat het precies is dankjewel!!

          even een update .. de planten groeien wel beter nu gelukkig, en ze wordt nu ook een klein beetje donkerder van kleur..
          dus denk ik dat ik de goede kant op ga.

          momenteel ec 1.9 ph 5.8.
          en de volgende dag meet ik het zelfde 1.9.
          dus ik neem aan dat de plant de juiste voeding zo opneemt, omdat deze ec waarde stabiel blijft en niet omlaag of omhoog gaat.
          Attached Files

          Comment


            #21
            http://www.osmoseapparaat.nl/osmopur...e-de-luxe.html

            Comment


              #22
              de plant ziet er goed uit zal toch de voeding geweest zijn
              het osmoseapparaat zal niet nodig zijn of zou moeten zijn dat je gezonder water wenst
              waar je ook rekening mee moet houden mocht je een osmoseapparaat aanschaffen is dat er een ontkalker moet voor zitten anders gaat je membraan niet lang meegaan
              dus is toch een redelijke investering

              Comment


                #23
                even een update:

                zit nu in week 6/7 en geef de planten nu een ec van 2.4. het gekke is dat een paar plante hier goed opgaan ( donker van kleur, en goeie toppen aanmaak).
                maar de andere planten maken veel minder toppen aan en zijn ook veel lichter van kleur..? kan dit een blokkade zijn in de plant zelf ofzo?
                Ben bang dat als ik hoger in ec gaan zitten. de planten overvoed raken etc
                En de blaadjes helemaal onderop die vergelen en gaan langzaam dood.

                paar foto's
                Attached Files

                Comment

                Bezig...
                X