ok

Mededeling
Collapse
No announcement yet.
plant met ondervoeding?
Collapse
X
-
Comment
-
ja dat vind ik dus ook hoog, woon in de buurt van amsterdam. Vorig jaar had ik een ec van 0.8
En nu ik dichter bij amsterdam woon is mij ec 1.0. Kon het zelf bijna ook niet geloven.
Kan er denk weining aan doen?
Waar zou de max ec waarde liggen?
En zou dit ongezond kunnen zijn?
-
Ongezond? Idunno..
Maar om tot een EC van 1.0 uit de kraan te komen moeten er heel wat stofjes in zitten.
Hier komt 0.2 uit de kraan. Bij een kennis van me in de randstad is het 0.3
Als je veel kraanwater drinkt is het misschien wel interessant om uit te zoeken.
-
-
heb mn ec meter al meerder keren geijkt.. dus daar kan het niet aan liggen.
een osmoseapparaat? nog nooit van gehoord eigelijk.. zal is even gaan kijken wat het precies is dankjewel!!
even een update .. de planten groeien wel beter nu gelukkig, en ze wordt nu ook een klein beetje donkerder van kleur..
dus denk ik dat ik de goede kant op ga.
momenteel ec 1.9 ph 5.8.
en de volgende dag meet ik het zelfde 1.9.
dus ik neem aan dat de plant de juiste voeding zo opneemt, omdat deze ec waarde stabiel blijft en niet omlaag of omhoog gaat.
Attached Files
Comment
-
OsmoPure 100 GE deluxe osmose apparaat De OsmoPure 100 GE deluxe is het topmodel van OsmoPure. Dit 4 fase osmoseapparaat is eenvoudig te installeren en voorzien van een 100 GPD membraan met een opbrengst van 380 liter osmosewater in 24 uur bij 25°C en 4 bar (Lees hier meer over de opbrengst en verhouding osmose/afvalwater ). Bij onze eigen testen blijkt dat dit model zelfs met de koudere watertemperaturen in de winter al boven de opgegeven opbrengst zit en in de zomer gaat hij zelfs over de 500 liter per dag heen. Door de hoge kwaliteit en het uitmuntende OsmoPure TFC membraan met extreem kleine poriën (0,0001 micron) reduceert hij de TDS waarde van het toevoerwater met 95 tot 99% (Afhankelijk van de omstandigheden bij u thuis). Vervolgens gaat het osmosewater nog door een DI-filter voor nagenoeg volledige demineralisatie en krijg je zeer zuiver water met een TDS van 0. Hij is verder voorzien van 3 grote filterhuizen voor een eenvoudige filterwissel, boosterpomp, drukmeter en een professionele microcomputer met LCD display welke o.a. de bezig zijnde taken en TDS waarde van het gezuiverde water weergeeft. De OsmoPure 100 GE Deluxe heeft een indrukwekkende verhouding osmose/restwater van ongeveer 1 op 1 a 1,2 (Temperatuur van het toevoerwater heeft invloed op de verhouding). Dit toestel maakt gebruik van een hoogwaardig OsmoPure 100 GPD membraan waardoor u verzekerd bent van kwaliteit. De OsmoPure 100 GE deluxe is volledig uitgerust met ”quick connect” aansluitingen voor de slangen. Het membraan wordt ook nog eens automatisch gespoeld door de microcomputer welke op dit model zit. Ook de boosterpomp zal automatisch aan en uit worden geschakeld zodra de watertoevoer of de uitstroom van het zuivere water wordt opengezet of afgesloten. Het zeer zuivere osmosewater is door de combinatie van het hoogwaardige membraan en DI-filter uitermate geschikt voor een zeeaquarium. Het osmosewater is uiteraard ook geschikt voor diverse toepassingen zoals: ● Aquaria: Voor zowel zoet- als zoutwateraquaria ● Terraria: Voor het besproeien ● Luchtbevochtigers: Voor het voorkomen van witte waas/aanslag ● Planten: Voor bewateren van bijvoorbeeld orchideeën ● Stoomstrijkijzers: Voor het voorkomen van kalkaanslag En nog vele andere toepassingen waarvoor zuiverwater nodig is Voor optimaal resultaat en bescherming van het membraan gaat het toevoerwater achtereenvolgens door een 5 micron sedimentfilter welke grovere vervuilingen groten dan 5 micron er uit filtert. Vervolgens gaat het door een koolfilter welke onder andere chloor, kleurstoffen en diverse andere vervuilingen uit het water haalt. Daarna nog door het omgekeerde osmose membraan welke het grootste deel van de zuivering voor zijn rekening neemt en zorgt voor super schoon osmose water. Vervuilingen zoals zware metalen, chloor, nitraten, fosfaten en andere schadelijke onzuiverheden worden er voor het grootste deel uitgehaald. Als laatste stap gaat het osmosewater bij dit osmose apparaat nog door een DI-filter welke eventuele restanten nog verder reduceert met een TDS van nagenoeg 0 als resultaat. Filterfases OsmoPure 100 GE deluxe ● Fase 1: Sedimentfilter ● Fase 2: Koolfilter ● Fase 3: Omgekeerde Osmose Membraan ● Fase 4: DI-filter Set bestaande uit ● 1x OsmoPure 100 GE deluxe ● 3x Osmoseslang 1/4 inch van ongeveer 2,5 meter elk (7,5 meter totaal) ● 1x Bevestigingsframe om het osmose apparaat desgewenst aan de muur te bevestigen ● 1x Kraanaansluiting met 3/4” draad (Standaard wasmachine / vaatwasser aansluiting) ● 1x Membraanhuissleutel (Voor het openen van het membraanhuis) ● 1x Filterhuissleutel (Voor het openen van de filterhuizen) Tip: De pomp op dit toestel en samenstelling van het systeem is krachtig genoeg om er een tweede membraan parallel bij te plaatsen en zo de opbrengst te verdubbelen. Indien er geen vrije kraan met 3/4 draad voor het toevoerwater aanwezig is, kan er gebruik gemaakt worden van een kraanverlanging met kogelkraantje, adapter 1/2 met kogelkraantje, Kraanaansluiting met kogelkraantje of prikkraan voor 1/4 osmoseslangen. Specificaties OsmoPure 100 GE deluxe osmose apparaat ● Opbrengst: >400 Liter per dag (>500 liter in de zomer) ● Afmeting: 38cm x 25cm x 45cm (LxBxH) ● Verhouding osmose/restwater: ongeveer 1:1 – 1,2 ● Werkdruk: 0,1 tot 9 bar ● Temperatuurtolerantie: 1 tot 45 graden ● Type membraan: 100 GPD TFC (Thin-Film Composite) ● Slangaansluitingen: 1/4 inch Quick Connect De grote voordelen van de OsmoPure 100 GE deluxe ● Indrukwekkende verhouding osmose/restwater van ongeveer 1 op 1 a 1,2 (Afhankelijk van de watertemperatuur) ● Gemonteerd op een stalen frame welke zowel hangend als staand gebruikt kan worden. ● Hangende filterpotten voor eenvoudige vervanging van de filters. ● Voorzien van microcomputer voor volledige automatische aansturing van het toestel. ● Automatische spoeling van het membraan. ● Geïntegreerde TDS meter om de waterkwaliteit te kunnen aflezen. ● Met olie gevulde manometer welke de systeemdruk weergeeft. ● Elektronische uitschakeling indien een reservoir wordt gebruikt. ● Elektronische uitschakeling bij het afsluiten van de watertoevoer. ● Gebruik van extra krachtige “High efficiency” boosterpomp. Ten opzichte van vergelijkbare toestellen van andere merken is de zeer luxe OsmoPure 100 GE deluxe sterk verbeterd.
Comment
-
de plant ziet er goed uit zal toch de voeding geweest zijn
het osmoseapparaat zal niet nodig zijn of zou moeten zijn dat je gezonder water wenst
waar je ook rekening mee moet houden mocht je een osmoseapparaat aanschaffen is dat er een ontkalker moet voor zitten anders gaat je membraan niet lang meegaan
dus is toch een redelijke investering
Comment
-
even een update:
zit nu in week 6/7 en geef de planten nu een ec van 2.4. het gekke is dat een paar plante hier goed opgaan ( donker van kleur, en goeie toppen aanmaak).
maar de andere planten maken veel minder toppen aan en zijn ook veel lichter van kleur..? kan dit een blokkade zijn in de plant zelf ofzo?
Ben bang dat als ik hoger in ec gaan zitten. de planten overvoed raken etc
En de blaadjes helemaal onderop die vergelen en gaan langzaam dood.
paar foto's
Comment

Comment