Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

na de oogst: het reservoir steriliseren met bleekwater

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    na de oogst: het reservoir steriliseren met bleekwater

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik heb overal zitten zoeken naar het antwoord op mijn vraag maar heb niks gevonden online.

    Ik doe RDWC, heb nu root rot (op einde van bloei, dus niet zooo erg) en ik wilhet systeem gaan steriliseren, ik heb gelezen dat waterstof peroxide hier niet zo goed in is en dat men beter bleekwater gebruikt..

    Je kan online wel vinden hoeveel bleekwater te gebruiken, maar niemand zegt er de concentratie bij....

    Wat ik heb gevonden is 30 ml per gallon. dus 8 ml per liter...

    Het bleekwater dat hier verkrijgbaar is, is 12 graden.

    Mijn vraag: hoeveel bleekwater (met welke concentratie) te gebruiken per liter systeemreservoir?

    Ik heb 6 potten van 30 liter plus 1 "epicentrum"-pot waar het mixen in gebeurt. Ik heb dus in totaal 210 liter te cleanen, bij voorkeur meer want dan kan ik het bovenste randje ook doen...

    Mvg M

    #2
    Max 3 ml met 5% bleek per liter!

    Dat is dunne bleek, dat kan je bij de j umbo krijgen.

    Elke dag verversen tot de wortels schoon zijn.

    Voor het eerst heeft dat ook gedaan, in een van zijn kweekverslagen.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      klopt maar dat was niet succesvol helaas. of dat dat wel of niet aan de bleek lag durf ik niet met zekerheid te zeggen. Heb het later nog eens gedaan met peroxide en dat ging wel goed.

    #3
    Zolang je er geen planten in hebt komt dat niet zo nauw, al wil je er een hele fles in gooien.


    chloorrr.png


    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      het is om te cleanen tussen twee kweken door ja, dus staan er geen planten in.
      Ik heb gelezen 1 deel chloor op 100 delen water:

      https://youtu.be/j2edLXP79cw?t=55

      deze doet het 2 op 100...

      waterstofperoxide is denk ik voor als er nog planten in staan...

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Beiden kunnen erin als er nog planten in staan mits de juiste dosering toegepast wordt. Als er geen planten in staan zou ik er gerust een liter of 10 bleeekwater in doen om te spoelen voor een paar uur. Heb je alles lekker schoon. Na de tijd nog 24 uur met schoon leidingwater het systeem draaien en je bent klaar voor de nieuwe ronde

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Al gebruik je zoutzuur, goed uitspoelen.
        Of anders gewoon nieuwe bakken nemen.

      • Manfred
        Manfred commented
        Editing a comment
        ik heb bleekwater van 35% gekocht... ik zou moeten weten hoe sterk de concentratie is als men zegt "1 deel bleekwater op 100 water"
    Bezig...
    X