Hallo,
ik heb 6 25 liter bakken. = 150 liter
ik doe RDWC
het water is 18 graden (door chiller)
ik gebruik canna AQUA + additieven cannazym & rhizotonic https://www.canna.nl/rhizotonic
in deze 6 bakken zit een luchtpomp van 60 liter per minuut
(ik heb gelezen dat je per gallon, 1 liter lucht per minuut nodig hebt, dat is 40 liter per minuut dan, ik heb een pomp van 60)
in elke bak zitten 2 luchtstenen
de planten hebben 3 weken in voorgroei gezeten in een kleine tent. (water ook 18 graden door kleine chiller)
sinds gisteren staan ze in de "bloeitent", op 12/12 met metal halide lampen
in de voorgroeibak van 130 liter zit een luchtpomp van 30l/minuut
(130 = 35 gallon, hier is dus een luchtpompcapaciteit nodig van 35l /minuut, ik heb een pomp van 30)
ik heb alles grondig gesteriliseerd met chloor en daarna mooi weggespoeld.
wat is de oorzaak? en kan het zijn dat het aanspoelsel van rhizotonic aan de bovenkant van de wortels plakt????
wat moet ik doen?
eerst rootrot bestrijden met waterstofperoxide en na 5 dagen "goedaardige bacteriën" toevoegen? bvb VOODOO JUICE ?
is het rootrot?
zijn de wortels teveel gestresst geweest in de voorgroeibak?
zitten in rhizotonic en cannazym bvb benefical bacteries?
moest het aan mij liggen, ik verhoog het water tijdelijk tot 1 cm in de netpots, steek er h2o2 op (3ml (3% concentratie) /liter )
na 5dagen, als h2o2 is opgereageerd, steek ik er voodoo juice bij ...
(en ik kijk ook wat de impakt is op EC van rhizotonic & cannazym , om die er dan ook terug bij toe te voegen) ??????????????????????????????
Mvg Manfred
ik heb 6 25 liter bakken. = 150 liter
ik doe RDWC
het water is 18 graden (door chiller)
ik gebruik canna AQUA + additieven cannazym & rhizotonic https://www.canna.nl/rhizotonic
in deze 6 bakken zit een luchtpomp van 60 liter per minuut
(ik heb gelezen dat je per gallon, 1 liter lucht per minuut nodig hebt, dat is 40 liter per minuut dan, ik heb een pomp van 60)
in elke bak zitten 2 luchtstenen
de planten hebben 3 weken in voorgroei gezeten in een kleine tent. (water ook 18 graden door kleine chiller)
sinds gisteren staan ze in de "bloeitent", op 12/12 met metal halide lampen
in de voorgroeibak van 130 liter zit een luchtpomp van 30l/minuut
(130 = 35 gallon, hier is dus een luchtpompcapaciteit nodig van 35l /minuut, ik heb een pomp van 30)
ik heb alles grondig gesteriliseerd met chloor en daarna mooi weggespoeld.
wat is de oorzaak? en kan het zijn dat het aanspoelsel van rhizotonic aan de bovenkant van de wortels plakt????
wat moet ik doen?
eerst rootrot bestrijden met waterstofperoxide en na 5 dagen "goedaardige bacteriën" toevoegen? bvb VOODOO JUICE ?
is het rootrot?
zijn de wortels teveel gestresst geweest in de voorgroeibak?
zitten in rhizotonic en cannazym bvb benefical bacteries?
moest het aan mij liggen, ik verhoog het water tijdelijk tot 1 cm in de netpots, steek er h2o2 op (3ml (3% concentratie) /liter )
na 5dagen, als h2o2 is opgereageerd, steek ik er voodoo juice bij ...
(en ik kijk ook wat de impakt is op EC van rhizotonic & cannazym , om die er dan ook terug bij toe te voegen) ??????????????????????????????
Mvg Manfred

Comment