Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RDWC: teveel turbulentie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    RDWC: teveel turbulentie?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb net enkele dagen wat plantjes in mijn bloeitent gezet en de wortels groeien wel alleen traag, de bakken zijn 30*40*30 en per pot komt er 10 liter lucht per minuut binnen via twee kleine biljartbal-luchtstenen. Er zit 20 liter per bak. online heb ik gelezen 1liter lucht per minuut per 4 liter voeding.
    Er zijn 6 bakken. dus heb ik infeite een pomp van 30 nodig, ik geef nu wel met een pomp van 60 omdat het water vroeger 5 cm hoger stond (staat nu op 17cm). (ik las net pas dat ik maar de helft nodig heb)

    Kan het zijn dat het water teveel beweegt en ze daardoor minder makkelijk zijwortels aanmaken?

    ph 6.3 . EC 1.3 . CANNA AQUA A+B. water temp 17.6. metal halide lampen. 4 dagen op 12/12. nu einde week 3 na kiemen. ze staan nu 3 dagen

    Ze staan nu vier dagen in de grote bakken. Ik heb het gevoel dat de wortels in een spiraal gaan ipv rustig in het water hangen, kan dat kwaad?

    Ik heb net een luchtpomp van 30 aangesloten om te vergelijken. Ze zeggen altijd "hoe meer lucht hoe beter".

    Maar goedkope steentjes lossen misschien niet zoveel lucht op in het water...

    Mvg Manfred

    Als ik het volgende keer nog doe, als dit niet lukt, doe ik het in een verslag. of kan ik nu nog beginnen? :p

    Attached Files
    Last edited by Manfred; 11 December 2021, 18:31.

    #2
    Alle begin is moeilijk. Maar dat kan gewoon hoor een verslag beginnen. Sommigen beginnen pas met hun verslag als ze in de bloeifase komen.

    Al zien we ook wel graag zaad kiemen enzo...

    Comment

Bezig...
X