Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eb en vloed buiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eb en vloed buiten

Korting op 420shop
    Geen idee of ik het hier mag vragen omdat het niet over ons geliefde kruid gaat maar eerder over tomaten.

Maar goed, ik wil graag deze zomer tomaten op een eb en vloed tafeltje ofwel via koko of via rotswol kweken buiten kweken (liefst zelfs niet in een een tomatenserre (serre=greenhouse)).

Vraag 1: gaat dat met ons klimaat zodat de worteltjes niet te koud worden?

Vraag 2: Hoe zou ik de tomaten vast maken met dat ik geen bamboestokken door mijn tafel kan prikken? (Ik ben geen handige knutselaar).

Kan iemand mij hier mee helpen?

Qua irrigatie moet dat kunnen,maar je dient rekening te houden met regen die op de tafel gaat vallen en het systeem in de war stuurt.

Persoonlijk zou ik eerder kijken naar een autpot systeem voor buiten en daar één tafel voor geschikt maken i.p.v. slangen naar elke pot. Als dan het reservoir vol regent is dat geen issue.

Hoe de tomaten te ondersteunen zou ik niet weten, een net?
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Ik zou een plastiek boven spannen. Zo kweken ze ook soms en dan hoop ik voor die paar openingen dat het bladerdek het water op de plastiek voornamelijk laat vallen en zo naast de tafel grotendeels gaat.

Droogrek van de kringloop met jojo's?
    Poten evt inkorten.
    Baas in eigen brein.

Comment

Greyvol doet ook tomaten.

Comment

Ligt ook een beetje welke tomaten, san marzano is heerlijk in om sauzen van te maken en cherry super om te snoepen. Die moeten wel in de kas anders worden ze niet mooi, zie ook de foto van de buitentuim tomaten en die in de kas. De kas zit aangesloten op de regenton met vissen en als die overstroomt krijgt de kas water. Bij veel regen ontploffen ook te tomaten, dus het systeem is niet perfect oude potgrond van de wiet kweek en buizen onderin met slang uit de regenton. Dit jaar niks gepland en kijken wat er omkomt, verwacht veel cherry tomaatjes en die zijn het gemakkelijkste te kweken en erg handig omdat je bljft plukken!
        filedata/fetch?id=1927906&d=1746502766&type=thumb
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Jazeker, ik zou voor cherry en san marzano gaan, maar ieder zijn ding, kansen spreiden

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Nog een extra vraagje. Ben ik te laat om tomaten te zaaien?

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Mooi op tijd, worden het geen joekels , ligt aan de zomer hé, seizoen begint net.
      Bezig...
      X