Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

    de groei tyd is natuurlijk niet zo lang.40 plantjes op een m2 is natuurlijk iets te gek.dek de helft af met ducktape,en zet de plantjes in de groei als je ziet dat ze zich tot de lamp toe keren,en geen problemen meer hebben met de verdamping.max 6 dagen is genoeg.dief de plantjes na een week en laat een mooi verslag zienen gebruik een voedingsmerk wat al langer bekend is en zich bewezen heeft.

    Comment


      #17
      Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

      Welke voeding zou je hiervoor gebruiken ? Weet wel dat deze speciaal hydro gericht moet zijn wegens kans op verstopping van de sproeiers of druppelaars , maar er zijn zoveel soorten en over hydro veel minder feedback dan over grondkweek.

      Heeft een sproeier bij aero trouwens niet minder kans op verstoppen wegens meer druk die uit de sproeikop komt dan bij een druppelsysteem ?
      En speelt het feit dat je constant sproeit of in intervallen daarin een rol ?
      bedoel daarmee dat het zou kunnen dat in de tussenpauzes de voeding meer kans krijgt om te kristaliseren , of is dit zo niet?

      Comment


        #18
        Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

        Daar heb je idd gelijk in, als je 24/7 sproeit is de kans van dichtslippen minder dan met intervallen sproeien.

        Je heb van Atami, recirculerende-voeding voor dit soort systemen, een pretpakket met alles erin voor 1 kweek. De Ata Awa box. En voor verstoppingen toch te verkomen heb je Ata-Clean en die zorgt ervoor dat je leidingen niet verstoppen.

        En van Canna heb je Canna Aqua serie, ook voor recirculatie-systemen, alleen die hebben geen pretpakket, helaas.......

        Dat zijn voor mij de beste hydro voedingen voor recirculatie-systemen. Heb zelf de Ata Awa box gehad in me vorige kweek en die is me goed bevallen.

        Succes verder.

        Grtz

        Comment


          #19
          Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

          HELLO AGAIN,

          totale wending uiteindelijk en deze week een atami hydro 120x120 met 9 potten gekocht,
          deze is een stuk lager dan het aerosysteem van dutch pro, en minder dan de helft van de prijs , dus dacht van hiermee eerst te experimenteren.
          dit nu in secret jarden 120 x120 gezet , maar vind het eigenlijk een beetje lomp voor in een tent met juist dezelfde afmetingen, zou praktischer zijn in grotere ruimte denk ik
          nu heb ik hierover dan wel weer enkele vragen

          in dit systeem zit een pompje, en nu heb ik echt mijn twijfels of dit wel betrouwbaar is , want zou met hydrokorrels werken en een defecte pomp betekent dan meestal het einde als je dit niet snel genoeg opmerkt. . .

          vraag me trouwens ook af hoelang een plant zo kan overleven in hydrokorrels, welke zo goed als geen buffer hebben,indien de pomp het laat afweten
          ik zou wel elke ochtend en avond checken, dus moest dit voorvallen zou ik dit maximaal 12u later opmerken, maar dan heb je nog geen nieuwe pomp natuurlijk

          onterechte zorgen of toch maar reserve pomp aanschaffen of gewoon een van betere kwaliteit ???

          Comment

          Bezig...
          X