Goooooededag heren en dames!!!
ik heb ooit eens een set gehad van het merk Alien voor 1 plant. dat beviel me wel goed toen de tijd (jaartje of 10 terug)
alien dwc.png
nou begon me vingers weer eens te kriebelen! om er zelf 1 te maken, voor in mijn huidige tent 60x60x160
nu had ik het volgende gevonden om zelf te gaan knutselen
een ikea bak, als ik de maten neem die er staan en die omzet kom ik uit op 78 liter!
(mijn schatting gaat er zeker een kwart vanaf aan ruimte voor lucht/bakjes)
ikea bak 1.png
bovenop zit een deksel waar 2 vlakke stukken op zitten, ik zou daar 2 gaten in maken voor potjes met kleikorrels en steenwol waar het zaadje in gaat.
ook wou ik deze luchtpomp gaan gebruiken met de 6 bij geleverde luchtstenen
luchtpomp.jpg
daarbij is mijn vraag,
is de bak groot/hoog genoeg om hier 2 autoflowers in te doen (ik zou eventueel de potjes kunnen verhogen, om meer liter water erin te kunnen doen)
de pomp lijk mij sterk genoeg om 6 luchtstenen te voorzien van genoeg lucht.
ik zie bij sommige kant en klare (r)dwc systemen extra slang lopen zoals de oxyring, om van bovenaf het netje ook een lichte water stroom/druppelaar te hebben. is dit een vereiste? mijn Alien pot toen de tijd het niet.
alvast bedankt!!!!
mochten jullie alternatief hebben of iets hoor ik het graag
ik heb ooit eens een set gehad van het merk Alien voor 1 plant. dat beviel me wel goed toen de tijd (jaartje of 10 terug)
alien dwc.png
nou begon me vingers weer eens te kriebelen! om er zelf 1 te maken, voor in mijn huidige tent 60x60x160
nu had ik het volgende gevonden om zelf te gaan knutselen
een ikea bak, als ik de maten neem die er staan en die omzet kom ik uit op 78 liter!
(mijn schatting gaat er zeker een kwart vanaf aan ruimte voor lucht/bakjes)
ikea bak 1.png
bovenop zit een deksel waar 2 vlakke stukken op zitten, ik zou daar 2 gaten in maken voor potjes met kleikorrels en steenwol waar het zaadje in gaat.
ook wou ik deze luchtpomp gaan gebruiken met de 6 bij geleverde luchtstenen
luchtpomp.jpg
daarbij is mijn vraag,
is de bak groot/hoog genoeg om hier 2 autoflowers in te doen (ik zou eventueel de potjes kunnen verhogen, om meer liter water erin te kunnen doen)
de pomp lijk mij sterk genoeg om 6 luchtstenen te voorzien van genoeg lucht.
ik zie bij sommige kant en klare (r)dwc systemen extra slang lopen zoals de oxyring, om van bovenaf het netje ook een lichte water stroom/druppelaar te hebben. is dit een vereiste? mijn Alien pot toen de tijd het niet.
alvast bedankt!!!!
mochten jullie alternatief hebben of iets hoor ik het graag

Comment