Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hydro kweken setup vraag!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hydro kweken setup vraag!

Korting op 420shop
    Goooooededag heren en dames!!!

ik heb ooit eens een set gehad van het merk Alien voor 1 plant. dat beviel me wel goed toen de tijd (jaartje of 10 terug)

alien dwc.png

nou begon me vingers weer eens te kriebelen! om er zelf 1 te maken, voor in mijn huidige tent 60x60x160

nu had ik het volgende gevonden om zelf te gaan knutselen

een ikea bak, als ik de maten neem die er staan en die omzet kom ik uit op 78 liter!
    (mijn schatting gaat er zeker een kwart vanaf aan ruimte voor lucht/bakjes)

ikea bak 1.png

bovenop zit een deksel waar 2 vlakke stukken op zitten, ik zou daar 2 gaten in maken voor potjes met kleikorrels en steenwol waar het zaadje in gaat.

ook wou ik deze luchtpomp gaan gebruiken met de 6 bij geleverde luchtstenen

luchtpomp.jpg

daarbij is mijn vraag,
    is de bak groot/hoog genoeg om hier 2 autoflowers in te doen (ik zou eventueel de potjes kunnen verhogen, om meer liter water erin te kunnen doen)

de pomp lijk mij sterk genoeg om 6 luchtstenen te voorzien van genoeg lucht.

ik zie bij sommige kant en klare (r)dwc systemen extra slang lopen zoals de oxyring, om van bovenaf het netje ook een lichte water stroom/druppelaar te hebben. is dit een vereiste? mijn Alien pot toen de tijd het niet.

alvast bedankt!!!!

mochten jullie alternatief hebben of iets hoor ik het graag

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Ik heb een alternatief wat naar mijn mening eenvoudiger is maar hetzelfde resultaat oplevert!

In je kweektent plaats je een lekbak en buiten je tent plaats je een vat met water. Bv een metselkuip van 65liter. In beide doe je een aquariumpompje met slang naar de metselkuip en de lekbak. Dan pomp je het water in de lekbak en na 15-30 min terug in de metselkuip. Kan uiteraard ook met 1 pomp.

20251011_163711.jpgโ€‹
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• pleuriskind
      pleuriskind commented
      Editing a comment
      Hork dit is meer het eb en vloed systeem

Klote is dat ik naast me tent eigenlijk weinig tot geen ruimte heb voor een extra vat

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het vat kan ook onder je kweektafel. Dan boor je een gaatje in de lekbak, slang van de aquariumpomp er op aansluiten en daar het water door omhoog pompen en terug laten stromen. Ik draai zo al een tijdje en wil niet weer anders.

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Ik orefereer buiten mijn tent omdat het minder warm is en je niet vast aan de uren zit van de lamp om je voedingswater te maken. Nuja het zal wel koeler worden dan is het omgekeerde best beter dan hoef je het water niet extra op te warmen.

Ik denk een druppelaar is gemakkelijk voor in het begin in dwc of rdwc zodat je zelf geen water moet voeden voor de wortels het water geraken

Comment

Oja als je dwc of rdwc doe opteer voor witte bakken๐Ÿ˜‰. Het houdt uw water koeler.

Comment

• NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Het moet gewoon lichtdicht zijn je vb zwarte bakken nemen en witschilderen langs buiten. Moest ik van u zijn zou ik eens kijken naar growrilla hoe ze het doen๐Ÿ˜‰

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Plakfolie van de praxis erover๐Ÿ‘Œ

• pleuriskind
        pleuriskind commented
        Editing a comment
        NewNoobie had ze idd al gezien van growrilla! Vroeg me af wat de meerwaarde is van de oxyring ipv bruissteen.

De ene versie heeft een bruissteen en de andere komt met alleen een oxyring.

Het lijk mij dat de bubbels de kleikorrels/steenwol wel nat bubbelt zeg maar

volgens mij is je vat ruim voldoende ik heb al meerdere deepwater kweeks gedaan op een 45 liter vat en ben nu ook bezig (zie niet hoe ik de link kan plaatsen), ook trouwens in ikea bakken maar dan de heldere variant wat dus ligt doorlaat. En dat wil je dus niet ik heb ze wit geschilderd beplakt enz maar er blijft ligt in komen dus voor mijn volgende kweek heb ik een 100 liter zwarte bak aangeschaft.
      Zelf wou ik daar 6 planten in gaan groeien. ook heb ik bij de opstelling zoals hij nu is een vergelijkbare bak onder het systeem staan en zodra ik het kraantje opendraai stroomt het voedings water terug in de onderste bak vanuit deze bak doe ik alle aanpassingen aan mijn voeding en pomp het daarna weer terug het systeem in. Ik heb 3 bruissteentjes en 2 pompen voor de noodzakelijke zuurstof.
      En wat ook belangrijk is zolang de wortels nog niet in je water hangen van boven water geven (deze fout wil je maar een keer maken).

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Wel spannend met dat stekkerblok bij al dat water
        Dan zou ik m ff ondersteboven aan t hout vast maken

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Nette opstelling zo!

Grow Co nu zie ik het jaa๐Ÿ˜…

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Meerdere zelfs.

Stroom veiligheid zit ik op -7.8.

En das heel slecht.

Als dit een consumenten programma zou zijn, dan werd een van de presentratices nu effe heel erg plaats vervangend boos op jero.

Dank voor de feedback en meteen opgelost (aangezien mijn 2 vaten evengroot zijn en de stekkers ca 5 cm van de grond af lagen is de kans op kortsluiting niet groot) maar nu nog kleiner.
      Last edited by jero69; 22 October 2025, 10:51.

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        5 cm is niet veel n beetje spetteren komt al hoger
        Maar netjes veel beter zo ๐Ÿ‘๐Ÿป

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Elektra kan levens gevaarlijk zijn, beter voorkomen dan genezen ๐Ÿ˜
    Bezig...
    X