Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hydro kweken. Welk systeem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hydro kweken. Welk systeem?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik wil binnekort een hydro kweek starten en ik wil alles zelf gaan bouwen,
    nu was mijn vraag welk systeem ik het best kan gebruiken.
    Deep water culture, Eb en vloet systeem of met een druppelaar,
    Het moet niet al teduur zijn maar wel goed werken!

    En moet je bij deep water culture de luchtsteen altijd aanhebben?
    En ik heb gehoord dat je bij deep water culture in het begin het water tot halverwege het
    potje moet zetten en daarmate de wortels groeien je de water net iets onder het potje moet zetten.
    Klopt dit ?

    ik wil een micro hydro kweek zetten en heb keuze tussen 2 lampen,
    een Tneon 2x35 watt of een 250 HPS lamp, wat is nu mijn slimste keuze ?
    ik wil ongeveer 3 planten per keer kweken met een scrog net erboven

    Gr,
    Last edited by GanjaD; 23 June 2012, 01:22.

    #2
    Re: hydro kweken. Welk systeem?

    Hoeveel ervaring heb je al?

    Je kunt zelf iets bouwen of een klein systeem kopen, bijvoorbeeld een WaterFarm of een AeroFarm

    Ik heb zelf een steksysteem dat op basis van DWC werkt, het niveau waarop het gevuld dient te worden is tot de potjes net het water raken. Wanneer je zelf zoiets gaat bouwen zou ik dat dus ook aanraden.
    Je dient met zo'n systeem de luchtpomp altijd aan te hebben ja. Die systemen werken op basis van heel goed gesatureerd water, wanneer je de luchttoevoer stopt, stagneert de hoeveelheid zuurstof in het water in rap tempo.

    Ik zou voor de HPS kiezen. Een 250W lamp geeft niet zoveel warmte af, je kunt een vrij compacte afzuiging gebruiken met zo'n lamp. Bijvoorbeeld dit setje.

    Comment


      #3
      Re: hydro kweken. Welk systeem?

      Het goedkoopste en beproefd is ouderwetse Libra bakken met steenwol slabs, afwaterend op een kleine regen goot, druppelaars erbij op een pompje en klaar.

      GEEN luchtpomp in het vat bij dit systeem, anders gaat de pH stuiteren. Wel een klein aquarium pompje in het vat.

      Fancy voeding is ook niet nodig, Hy-Pro, B'Cuzz e.d. voldoen prima.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: hydro kweken. Welk systeem?

        Hydrophonics
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: hydro kweken. Welk systeem?

          Haha dankje voor alle tips. ik ga denk ik voor de dwc.
          Hydroponics lijkt me ook gaaf ja . met vissen en plantjes haha.

          Comment


            #6
            Re: hydro kweken. Welk systeem?

            ik werk met een druppel systeem en hydro korrels, en met 250watt hps misschien leuk om eens mijn verslagjes te bekijken

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...utomatic-maria

            Comment


              #7
              Re: hydro kweken. Welk systeem?

              Op ebay zag ik dit setje staan GH waterfarm kit maar kan het nergens in nederland vinden, iemand dit ergens gezien toevallig??
              Verzendkosten zijn nogal hoog om ze uit de us te laten versturen...

              GH farm kit 21693-2.jpg

              Comment


                #8
                Re: hydro kweken. Welk systeem?

                ik ben 2 weken geleden bezig geweest met een DWC systeem op te zetten, ondertussen zijn ze c.a 20cm hoog en begint t al op te schieten

                de grootste probleem die ik gehad heb ik inderdaad spullen vinden om een fatsoendelijke en waterdichte zegel mee te maken en bleef ik last houden van kleine lekkages
                heb het ondertussen opgelost door 2 nieuwe emmers zonder gat erin te maken, water pijl kan ook op een andere manier ( al onhandiger ) gechecked worden

                dus als het niet zo duur is zou ik zeer zeker zegggen bestel het, ik ga er eens naar opzoek voor meschien in de toekomst als ik mijn huidige setup wil veranderen
                suc6 tot nu toe bevalt hydro me wel heeft even wat nodig gehad om goed op te zetten en veel informatie nodig zoals hoeveel PH, EC, etc
                voor de controll freak is hydro ideaal, precies weten wat je planten krijgen en zo precies kunnen stuuren wat ze nodig hebben

                en als je tests gaat veglijken van hydro vs soil, is de oogst van hydro een stuk hoger dan aarde, maar het kost ook iets meer moeite


                effe gekeken, tenzij je echt niets anders kunt vinden in lokaale bouwmarkt zoals ik, zal dit echt ideaal zijn voor je setup en goedkoop ook

                Comment


                  #9
                  Re: hydro kweken. Welk systeem?

                  Met wat plastic buisjes en koppelstukjes zet je zoiets zelf in elkaar toch ?
                  In een beetje aquariumzaak kun je alles vinden.

                  Als ik even wat zoekwerk doe kan ik ook wel GH #4116 kitjes met free shipping vinden als je boven 'n minimumbedrag komt.
                  Zoiets zal in Nederland al gauw 20-25 euri kosten denk ik, als het al te koop is hier, ik kon het niet vinden.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: hydro kweken. Welk systeem?

                    Heb ondertussen contact met een growshop gehad en hij heeft al wat gevonden, even afwachten wat de prijs is...
                    Ik ben niet zo handig met die dingen, had zelf al wat gemaakt maar dat werkt niet goed.

                    PH en EC meter moet ik ook nog aanschaffen, ben al een tijdje bezig op aarde niets gemeten alleen aan het voedingschema gehouden.
                    Iemand nog een tip over welke meter ik het beste kan kopen, vooral niet te duur.

                    Comment


                      #11
                      Re: hydro kweken. Welk systeem?

                      behalve bubbel steenen, slangen, lucht pomp heb ik niets kunnen vinden in een aquarium zaak hier

                      het probleem lag zich in een goed rubbertje vinden wat om het gat in de zijkant van de emmer gemaakt wordt en daarbij een eleboog knikje wat goed past erop
                      het zal je een hoop koppijn schelen en tijd als je gewoon zo'n setje kunt bestellen en zo duur is het ook niet

                      emmer, 5 a 6 euro
                      slangen 10 euro
                      rubbertje(s) 3, 4 euro


                      maar volgens mij is dit setje uitgebreider, het is inclusief een druppelaar voor ander systemen dus miskoop is het zeker niet al zou ik het niet bij ebay bestellen

                      Comment


                        #12
                        Re: hydro kweken. Welk systeem?

                        Wat doen jullie met het water en voeding, wordt dat om de zoveel tijd ververst of kun je beter bijvullen?

                        Comment


                          #13
                          Re: hydro kweken. Welk systeem?

                          verversen anders kan je nooit de ph en ec garanderen
                          meeste voedingen zijn ook niet lang houdbaar eenmaal aangemaakt
                          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                          Comment


                            #14
                            Re: hydro kweken. Welk systeem?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Paul7 View Post
                            Op ebay zag ik dit setje staan GH waterfarm kit maar kan het nergens in nederland vinden, iemand dit ergens gezien toevallig??
                            Verzendkosten zijn nogal hoog om ze uit de us te laten versturen...

                            [ATTACH=CONFIG]146103[/ATTACH]
                            http://www.degrowshop.eu/kweeksystem...emen/aquafarm/
                            Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
                            groe(n)tjes for all

                            Comment

                            Bezig...
                            X