Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel zal mijn plant maximaal drinken ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hoeveel zal mijn plant maximaal drinken ?

    Korting op 420shop
    Hey,
    voor mijn huidige kweek maak ik me wat zorgen over het drinken van mijn plant, ik ben namelijk regelmatig een werkweek van huis. Momenteel dag 1 van de bloei drinkt ze 2L per dag.
    ik heb een voedingsvat van 6l en een pompje en een emmer van 10l
    dat maakt 16L , zal dit voeldoede zijn voor 5 dagen naarmate ze begint te bloeien ?
    Moet ik al kijken voor een groter vat en zoja hoeveel L moet dit dan kunnen bevatten voor 5 dagen
    oh ja misschien niet onbelangerijk ik werk met een 400W HPI (groei) /HPS (bloei) canna aqua voeding SCROG
    Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
    groe(n)tjes for all

    #2
    Re: hoeveel zal mijn plant maximaal drinken ?

    Hoi,

    2 ltr per dag? aardig wat

    gr

    Comment


      #3
      Re: hoeveel zal mijn plant maximaal drinken ?

      Twee liter per dag is best veel voor zo'n plantje, en dan staat ze ook droog volgende dag ?
      Anyway, als jij zegt dat het 2L is dan heeft een week 7 dagen, doe dat maal 2 = 14 liter, en nog een paar liter extra, dus 20L zou ik dan minimaal voor gaan.
      Zuurkoolvaatje is ideaal, knoop er een Blumat aan, en je kunt 2 weken van huis.

      Ohja, en scroggen doe je door je plant OP het gaas te binden heh...niet eronder duwen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: hoeveel zal mijn plant maximaal drinken ?

        2L is niets voor een gezonde plant op hydro, die kunnen rustig 4L of meer per dag drinken.

        En vat van 50L zou voldoende moeten zijn om een week weg te kunnen blijven. En dan hoef je alleen in het weekend je vat te verversen en dan is die weer klaar voor een week!

        Comment


          #5
          Re: hoeveel zal mijn plant maximaal drinken ?

          Hoi,

          Die 4 ltr per dag is dat dan met voeding neem ik aan.
          Met 5 planten heb je dus elke dag 20 ltr water met voeding nodig?


          Dan red je het niet met een ltrtje Plagron



          gr

          Comment


            #6
            Re: hoeveel zal mijn plant maximaal drinken ?

            Grtz Rufneckdeuce

            Eigenlijk ben je twee a drie weken te vroeg naar de bloei overgeschakeld,
            het net is amper gevuld en je plantje is al aan de zichtbare bloei...dus veel
            omhoog zal deze meid niet meer gaan vermoed ik .
            Zoals jij ze nu aan het vlechten bent denk ik zelf dat dit contraproduktief zal werken ,
            want nu vouw je de bladeren elke keer weg van het licht waardoor ze zich weer moeten
            adapteren en energie stoppen in het blad weer in ideale richting te brengen ( stress )
            In feite is dat net meer een hindernis geworden dan een hulp...
            Beste tijd om te binden is volgens mij net voor licht uit , dan verlies je geen lichttijd en hebben
            ze de ganse donkerperiode om zich op te richten en hun blad te ontvouwen
            Ook is het een beetje een rommeltje op de bodem van je hok , mischien even een paar meter
            kabelgootjes halen en alle draden zijn uit de baan en is de kans op elektrocutie ineens veel
            kleiner...
            Geef de lange arm geen extra stok om ons kwekers mee te slaan , we krijgen al niet veel krediet
            in deze gekke tijden , begrijp je ...

            Grtz Popz
            Last edited by poppa; 29 September 2013, 23:37. Reden: foutje...k moest c zijn

            Comment


              #7
              Re: hoeveel zal mijn plant maximaal drinken ?

              Oorspronkelijk geplaatst door poppa View Post
              Grtz Rufneckdeuce

              Eigenlijk ben je twee a drie weken te vroeg naar de bloei overgeschakeld,
              het net is amper gevuld en je plantje is al aan de zichtbare bloei...dus veel
              omhoog zal deze meid niet meer gaan vermoed ik .
              Zoals jij ze nu aan het vlechten bent denk ik zelf dat dit contraproduktief zal werken ,
              want nu vouw je de bladeren elke keer weg van het licht waardoor ze zich weer moeten
              adapteren en energie stoppen in het blad weer in ideale richting te brengen ( stress )
              In feite is dat net meer een hindernis geworden dan een hulp...
              Beste tijd om te binden is volgens mij net voor licht uit , dan verlies je geen lichttijd en hebben
              ze de ganse donkerperiode om zich op te richten en hun blad te ontvouwen
              Ook is het een beetje een rommeltje op de bodem van je hok , mischien even een paar meter
              kabelgootjes halen en alle draden zijn uit de baan en is de kans op elektrocutie ineens veel
              kleiner...
              Geef de lange arm geen extra stok om ons kwekers mee te slaan , we krijgen al niet veel krediet
              in deze gekke tijden , begrijp je ...

              Grtz Popz
              Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
              groe(n)tjes for all

              Comment


                #8
                Re: hoeveel zal mijn plant maximaal drinken ?

                Grtz Rnd,

                Je zou om goed te zijn het net zowat voor 85% mogen vullen , niet te veel vlechten maar gewoon
                bovenop het net binden elke avond voor licht uit.
                Al wat nu aan blad onder het net zit krijgt straks toch geen licht meer en helpt de plant niet .
                Wanneer je een goed vol net hebt laat je eerst alle scheuten een beetje omhoog komen , weliswaar
                afhankelijk van de soort ( indica , hybride , sativa ) Indica's en indicadominante hybrides mogen best
                nog wel n' tijdje langer doorgroeien omdat ze minder strekken dan sativa's
                Het is makkelijker om wat scheuten weg te halen wanneer het te druk is dan om er bij te krijgen indien
                nog plek over .
                Fout bij veel eerste scroggers is dat alles te veel tegen en op het net zit wat vaak resulteert in een zo dicht
                bladerdek dat er geen lucht meer doorkomt en dan heb je aan de bovenkant te weinig koeling en gaan de
                bladeren bekken trekken ...
                De ingeblazen lucht neemt de weg van de minste weerstand ( de zijkant in dit geval ) en daardoor worden
                de bladeren in het midden die het meeste nadeel ondervinden van de stralingswarmte v/d lamp weinig tot
                niet gekoeld .
                In feite is dat net een manier om de lengteverschillen in de verschillende takken weg te werken , niks meer .
                Laat je de takken dan een 20cm hoog worden (zeg maar wat ) heb je ook ineens meerdere nodes met
                bijhorende buds ipv 1 budje tegen het net (meer opbrengst )
                Ik hanteerde de regel , van zodra de topscheut van een tak de zijkant van het net raakte werd deze getopt
                zodat ze stopt met de lengtegroei en ze de onderliggende scheuten gaat ontwikkelen ...
                Die scheuten laat je dan een paar cm de hoogte in gaan en pas dan ga ik naar 12/12 .
                Eens die scheuten zich gaan ontwikkelen en ze voldoende blad boven het net heeft , dan mag je onder het net
                wat blad verwijderen zonder dat ze gaat stilstaan.
                Bijkomend , wanneer je net niet vol is gaat al dat licht verloren in het niets en krijg je d'r ook geen wiet voor
                in de plaats ( je kweekt zogezegd maar met 200w , de rest verlies je maar je betaalt het wel )
                Over het elektrische gedeelte , .... die zuurstofpompjes moeten altijd een eind boven waterniveau staan .
                En dit om twee redenen ; zo kan er geen water ingezogen worden langs het darmpje ( door een kapot membraam)
                en ook niet langs het luchtinlaatgaatje onderaan het pompje ( vilten filtertje )mocht dat zwemdok eens besluiten te
                gaan lekken of zo .
                Ik mag hopen dat het vsa buiten het hok hangt op een brandvrije ondergrond en niet in het hok op de bodem want
                dat is levensgevaarlijk mocht er vocht aan komen ...
                Trouwens , die vsa heeft koeling nodig , dus geen pot overzetten
                Ook geen multistekkerdoos plat op de bodem , altijd ondersteboven zodat er geen water kan inlopen via de kabels
                en het beste ook weer een eindje boven waterniveau ophangen
                Zou willen vragen om eens een foto te maken van alles , dan kan ik gerichter antwoorden en ik help je d'r wel door dan ...

                grtz Popz

                Comment

                Bezig...
                X