Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x big bang auto / 240 W led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 x big bang auto / 240 W led

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Op 3 juli heb ik 2 big bang autoflowering zaadjes in de grond gestoken. Mijn opstelling bestaat uit een klein tentje 70x70x160, afzuiger, 2 potten van 14 liter met cocos uit aveve en 30% perliet. Als lichtbron gebruik ik een chinees led lamp twv 60 euro en met 240 watt effectief licht.

    Mijn lamp staat van begin op 18/6 en als voeding gebruik ik die voor orchideen uit den action en sinds een week basis bloeivoeding van Plagron. Gisteren heb ik pk13/14, voeding en wortelstimulant van hesi erbij besteld.

    Mijn plantjes doen het nt slecht denk ik maar het kon beter ze zijn nu na 50 dagen namelijk 50 en 40 cm groot.

    Graag had ik van jullie mannen wat advies wat ik nu kan doen voor een goed resultaat.
    Attached Files

    #2
    Ik zal ook vanaf vandaag elke vrijdag een verslag posten

    En ng paar fotos van de dames zonder LED.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


      #3
      Leuke plantjes, ziet er goed uit op de foto's.
      Zou wel die stokken weghalen, die voegen niets toe, behalve gevaar voor je ogen.
      Succes!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Merci, die heb ik eigenlijk als extra steun voor toppen op komst geplaatst. Zouden ze nog groeien of gaan ze nu ng alleen toppen aanmakken?

        Comment


          #5
          En nog eens een klein update: het was al 2 dagen heet buiten en de temperatuur in mijn tentje is tot 30 graden gestegen. Mijn lamp zat denk ik ook wat te dicht (25 cm van de toppen) dus heb ik die nu op 60 cm afstand gehangen wat dichter bij de filter zodat het warme lucht wat sneller afgevoerd wordt. Als resultaat paar afgebrandde blaadjes maar ik was er snel bij vnd. Morgen nog eens 35 graden buiten gelukkig vanaf woensdag terug regen en wat koeler.

          Ook vnd is mijn voedingslijn van hesi geleverd ! Yoeppie !!!! Morgen avond ga ik mijn dames eens trakteren
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 4 photos.

          Comment


            #6
            En hier nog eens een update. De plantjes doen het niet slecht. Eentje heeft wel paar gele bladeren gekregen maar ik denk dat het normaal is. Er zijn al topjes zichtbaar op beide. Ik geef die met elke keer watergeven steeds meer pk in combinatie met bloeivoeding en wortelstimulant.

            Heb wel een klein vraag weten jullie misschien hoelang het nog gaat duren voor ik het kan oogsten? Op de foto's zijn topjes zichtbaar
            Attached Files

            Comment


              #7
              Mede kwekers, hoe dichter ik bij het oogsten kom, hoe meer zorgen dat ik maak. Kan iemand aub zijn mening eens geven wat ik beter kan doen?

              Anders lijkt het dat ik zo wat met mijn eigen aan het praten ben hier...

              Samenvatting

              Plant 1 en 2 65 cm groot
              LV 65%
              Al 60 dagen boven de grond

              Paar vragen:

              Kan ik nu nog de bladeren wegknippen voor wat meer licht voor de toppen?
              Moet ik zorgen maken voor toprot?
              Ik sta open voor advies...
              Last edited by BUSHlover; 12 September 2017, 19:56. Reden: Heeeeeeelp, streeeees, aaaaaaa!

              Comment


                #8
                Hoe lang gaat het nog duren, nou, euh, ongeveer een weekje of 8 bloei hebben ze nodig, dus nog een weekje of 7 te gaan gok ik ?
                Beter maak je je daar niet zo druk om, en zorg je gewoon dat de planten gezond blijven en dan komt die oogsttijd vanzelf.
                Als ik zo de plantjes zie op de foto's zie ik geen noodzaak om blad te snoeien.
                Je maakt ook wonden als je blad snoeit, da's een risico op toprot, dus als het niet hoeft, lekker niet doen.
                Het zijn de bladeren die licht nodig hebben, de toppen zelf kunnen minder met licht doen.

                Nog een puntje, ik lees dat wel vaker dat gele bladeren normaal zouden zijn; Dat is niet zo.
                Zeker bij een binnenkweek hoeft een plant geen gele bladeren te krijgen.
                Vaak is het niet zo erg, een geel blaadje, maar het hoeft niet, er is nog ruimte voor verbetering in dat geval.

                Ik zie ook nogal wat overvoedingsverschijnselen.
                Misschien moet je toch iets nauwkeuriger de pH en EC meten.
                Hoe hoog zit je nu met de EC ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Amai, alvast bedankt voor uw antwoord.
                  ik heb geen EC meter, zal het zo snel mogelijk aanschaffen dan. Ik ga dan nu zeker wat rustiger doen met de voeding.
                  En dan binnen een week of 2 terug met PK beginnen?

                  Comment


                    #10
                    Pk geef je pas in week 5 en 6 van de bloei.
                    bloeivoeding als je beginnende toppen hebt dus heel veel witte haren bij elkaar. Is ongeveer week 3 a 4. Klaar om te oogsten ligt aan de soort plant. Meestal wordt er een indicatie gegeven als je zaden koopt van hoelang de bloei tijd is. Succes

                    Comment


                      #11
                      Als je op cocos kweekt is een EC meter wel handig.
                      Ik zou in ieder geval de bloeivoeding wat verminderen als je PK erbij geeft.
                      Met een EC meter kun je precies meten of je niet te hoog zit, en dus ook makkelijker een paar tienden aanpassen als dat nodig is.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Beetje te vroeg voor PK. Voor de rest, gewoon rustig wachten. De plantjes hebben tijd nodig.
                        Niet te veel zorgen maken
                        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                        Comment


                          #13
                          Dag allemaal,

                          New update: Heb denk ik wat slechter nieuws, vandaag heb ik wat toprot gevonden op een van de toppen. Het was juist een top dat weinig licht kreeg en tegen de tent zat geplet. Op de andere heb ik gelukkig niks gevonden maar nu ben ik wel ongerust. Mijn LV is sowieso te hoog (65 %) maar ik krijg het niet omlaag.

                          Buiten wat toprot heb ik geen verontrustende tekens gevonden. De toppen worden groter al zijn ze nog redelijk klein. Ben nu terug PK aan het geven (nu zal het wel kloppen) en wat minder basisvoeding.

                          Als ik het zo zie hebben mijn plantjes toch nog een week of 3 nodig. Hopelijk gaat het verder goed.
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Foto van de toprot
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Het iedereen,

                              Het is bijna zover... ik heb alle grote bladeren daaraf gedaan, een klein stickie van een van de popcorntoppen gerold en zit die nu te smoke...,

                              holy shit, ben vies high.

                              Nu gaan de dames 3 dagen in het donker en dan eraf

                              Kijk eens op de fotos aub en gok eens hoeveel het droog product gaat opleveren.

                              1 ding zeker: binnen 2 weken opnieuw paar zaadjes in de grond gooien.

                              Comment

                              Bezig...
                              X