Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 x Amnesia Haze en 2 x Sugar Punch stekkenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3 x Amnesia Haze en 2 x Sugar Punch stekkenkweek

    Korting op 420shop
    Vandaag ben ik met een kweekje begonnen met 3 x Amnees stekken en 2 x Sugar Punch stekken op 50/50 kokos en perliet in 11 literpotten. Dus ik dacht, kom, laat ik daar een verslagje van maken. Van links naar rechts: Amnesia Haze, Sugar Punch pheno 6 (kleine potje) Sugar Punch pheno 9 en tweemaal Amnesia Haze. De stekken zijn geworteld en voor gegroeid onder ledstrips.





    Ik heb een vat van 70 liter gevuld met lauwwarm water en vervolgens de Ec gemeten welke 0.5 was. Vervolgens heb ik Floranova grow toegevoegd tot de Ec op 1.5 kwam. Daarna heb ik de pH aangezuurd tot 5.8. Vervolgens heb ik een 20 liter emmer gevuld en daar de 11 literpotten om de beurt met de achterkant ingehouden tot het medium zich vol had gezogen. Ik heb de potten even laten uitlekken, in een wasmachinelekbak gezet en het resterende water in de emmer verdeeld over de vijf planten. Het zeek er aan de onderkant uit maar dat laat ik staan. Vervolgens heb ik de 600 watt lamp ongeveer anderhalve meter boven de planten gehangen en op 24/0 gezet.

    #2
    ben benieuwd!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

    Comment


      #3
      Succes !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Netjes succes
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


          #5
          cool! succes met deze kweek! dus geen hydro deze keer? die ledstrips? wat was dat precies?

          Comment


          • Pit
            Pit commented
            Editing a comment
            Die heb ik ook.

          • philly
            philly commented
            Editing a comment
            thx guys!

          • philly
            philly commented
            Editing a comment
            ik zie net 95LM/Watt; das echt super weinig toch?

          #6
          Succes!
          Ad usum proprium!

          Comment


            #7
            succes
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
            KEEP ON GROWING AND SMOKING

            Comment


              #8
              Succes met de kweek

              Comment


                #9
                Bedankt voor de reacties!

                Vier dagen later zijn de planten mooi aangeslagen. De grootsten heb ik twee dagen geleden geknakt om ze de breedte in te laten groeien. En de kleinste stek is verpot naar een 11 liter pot. De lamp hangt al op 60 cm afstand van de planten.

                Comment


                  #10
                  De planten groeien lekker door, ik heb ze voor de tweede keer bewaterd (Ec 1.8 en pH 5.7) en de 600 watt lamp hangt op 60 cm van het gewas.




                  Deze moeder van deze Amnesia zat vol spint en trips.

                  Ik heb een heel gedoe gehad om mijn Amnesia stekken schoon te krijgen, maar uiteindelijk is het gelukt met pyrethrum en door 90% van mijn stekkencollectie te dumpen.

                  Comment


                    #11
                    Spint is een bitch.. Kameraad had ook stekken, vol met die krengen. Tijdens de bloei had hij webben op elke top. Vond het zelf nog wel meevallen ?!? Heb ze zelf mijn 2de ronde gehad, ook uit stek, daarna alleen nog maar uit zaad gekweekt. Hoop voor je dat ze wegblijven..

                    Beginnen mooie struikjes te worden !
                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Altijd handig voor iedere kweker: een stofzuiger met regelbaar toerental!!

                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Ik heb het nog nooit nodig gehad.
                      Je kan spint gewoon voorkomen.

                    • Pit
                      Pit commented
                      Editing a comment
                      Inderdaad, je kan het zeker voorkomen, maar als je een bepaalde soort genetica wilt veiligstellen die besmet is, dan moet je het genezen. Ook dat is gewoon mogelijk.

                    #12
                    Dank je wel Flip!

                    Als je stekken schoon zijn wanneer je begint met je kweek en er komt later spint op, dan gebeurt dat ook bij zaadplanten, aangezien het ongedierte die ook wel lust!

                    Comment


                    • Pit
                      Pit commented
                      Editing a comment
                      Als ik geen beestjes zie doe ik niks preventief want de keren dat mijn planten besmet raakten met spint, was altijd doordat ze overliepen van besmette stekken die ik had gekregen.

                    • Flip Hasjkip
                      Flip Hasjkip commented
                      Editing a comment
                      Spint heb ik niet meer gehad, wel 2 rondes met tripsen en een keer varenrouwmug. Die tripsen zijn hardnekkig vandaar dat ik preventief te werk ga. Ik meng de neemolie met bladvoeding, 2 vliegen in 1 klap.

                    • Pit
                      Pit commented
                      Editing a comment
                      Tripsen heb ik ook vaak gehad, die hardnekkige zuigers kwam ik zo mogelijk nog moeilijker van af dan spint. Maar nee, preventief neemolie inzetten geloof ik niet in. Wel in preventie hoor, maar naar mijn mening bereik je dat vooral door schoon te beginnen.

                    #13
                    Nadat ik nog even 21 stekken van de onderste twee Amnesia planten heb gesneden heb ik vandaag 28 februari de klok op 12/12 gezet.



                    Kweken op 50/50 kokos en perliet is erg eenvoudig en het medium houdt het water lekker lang vast. Voor de luie kweker is dat een pre!

                    Comment


                      #14
                      Vandaag heb ik de planten geknakt. Dit doe ik om het gewas in de breedte te krijgen.



                      Over een paar dagen hang ik er een net boven.



                      De Amnezen staan te wortelen onder een ledstrip.

                      Comment


                        #15
                        Zo staan de planten erbij nadat ze hersteld zijn van het knakken.



                        Aangezien Amnees het beste gedijt bij weinig voeding houd ik de Ec zo laag mogelijk. Momenteel zit die op 1.5 en de volgende waterbeurt ga ik nog een beetje lager en zolang ze niet lichter van kleur worden blijf ik dat doen.

                        Comment


                        • ganjagast
                          ganjagast commented
                          Editing a comment
                          leerzaam
                      Bezig...
                      X