Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e kweek : Mango <> Mystic <> Cookies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: 2e kweek : Mango <> Mystic <> Cookies

    Korting op 420shop
    hallo mede kwekers

    hier een kweekverslag van men beginnende 2e kweek
    SomangoXL, Blue Mystic, 2x Royal Cookies (RQS) op coco's met kurk (DNA Mills) en in een 90*90*160cm tent met 400W hps

    zaterdag 24uur in glas water, dan 36uur tussen 2 borden met vochtig keukenpapier in warme omgeving
    vandaag plant ik ze over naar 0.7l potjes en in de opening strooi ik wat Mycorrhizae schimmel

    heb water gemaakt met
    0.3 ml/l power roots (plagron)
    0.3 ml/l pure zym (plagron)
    0.3 ml/l A (plagron)
    0.3 ml/l B (plagron)
    EC 1.25
    en afgezuurd naar PH 5.8

    ook nog wat foto's van men vorige kweek, staan nu nog 2 planten in de tent, die ene royal cheese is in soort van 2e bloei geschoten, krijgt terug superveel witte pistils
    stond op pakje 6-8 weken bloei, staat nu al 11 weken op 12/12...
    trichomes nog steed 50/50 doorzichtig/milky
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    #2
    Aloha Pete
    6-8 weken zie ik niet voor die Royal cheese.
    Ik moet zeggen dat ik ze nog niet zelf gekweekt heb, maar ik lees het volgende op Wikileaf:
    The strain can be harvested as early as eight weeks for the best cheesy taste or growers may prefer to wait another two weeks for a more potent medication.
    Je hebt ze 11 weken op 12/12 dus dan zou ze ongeveer 9 weken bloeien nu.
    Die zal dan wel bijna klaar zijn zeker ? Hopelijk
    Tweede internodebloei gebeurt inderdaad, als de plant goed gezond is en het naar de zin heeft.
    Sommige kwekers vinden dat niet fijn, omdat je inderdaad een wat potentere wiet krijgt.
    Ik heb daar geen probleem mee Ze worden ook wat dikker natuurlijk
    Maarja, je moet wel wat extra geduld hebben en het klimaat in je ruimte moet kloppen.

    DNA mills cocos + kurk.
    Da's mooi, die zie je niet zo vaak. Staan die andere twee daar ook in ?
    De aarde + kurk is alvast een prima medium, ik ben benieuwd hoe die met cocos is.
    Succes !
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      high

      ja ik hoop het, krijgen nu al meer dan 2 weken alleen maar water,
      1 was mislukt +- 20gram losse buds,deze stond recht onder de lamp en had geen LST gedaan + te laat getopt :p
      1 te vroeg afgedaan, maar kwam te dicht bij lamp, opbrengst 37gr
      en nu nog 1 in droogtent, denk 50gram
      die 2 zijn mijn beste planten, denk die cheese iets van 60 gr en die laatste purple queen iets van 75-80 gram ( ruwe schatting ) heeft 2 dikke toppen dikker dan men vuist

      nee, vorige kweek was met coco bricks en 30% perliet

      die zakken coco + cork zijn ready to use, dus geen gezeik meer met men kruiwagen hier buiten om de coco's te doen zwellen en mengen
      ging zowiezo geen bricks meer kopen, normaal ging ik voor plagron coco's gaan en nog zak perliet erbij
      maar growshops rekenen elke grote zak ook +10 euro vervoerskosten
      dan zag ik die zakken van Mills en heb ik een mailtje gestuurd naar Mills of ik die nog hoefde te mengen met perliet, na 5 min al mailtje terug dat dit niet nodig was, de kurk vervangt de werking van de perliet
      dus vind dit eens het proberen waard, in combinatie met men Airpots waar ik zeer tevreden over ben

      en volgende keer kies ik toch niet meer voor RQS denk ik, veel witte kleine zwakke zaadjes, ook die 2 purple queens zijn totaal verschillende planten, ene is mega paars en andere nog niets paars
      heb nu wel nog 9 over, ben wel benieuwd naar de 3e kweek, die word 4* green gelato
      maar 1st deze succesvol afronden
      al veel goeds over crop king seeds gehoord, volgende keer bestel ik daar aangezien ik geen deftige cali suplier vind, verzenden meestal alleen maar naar usa en canada zoals deze: https://www.lumberjackseedsource.com/
      Attached Files
      Last edited by doobypete; 9 April 2019, 20:16.

      Comment


        #4
        Afbloeien met die handelziet er lekker uit
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • doobypete
          doobypete commented
          Editing a comment
          dus ok als ik de lamp uit trek en 48 uur donker begin?

        #5

        Comment


          #6
          Ziet er lekker uit! Cocos en kurk is inderdaad ook vrij luchtig.

          Comment


            #7
            update kweek 2

            dag 13 onder de lamp,
            kvind dat het toch zo goed niet loopt
            weet iemand wat er mis is met de 2 RC's
            de andere 2 zien er ok uit,maar groeien traag nee?

            krijgen niets meer van voeding, behalve rootstim elke waterbeurt ph5.8 en ec 1.25 en men drain blijft rond de PH6.5 en EC 1.8

            check foto's plz
            thx pete
            Attached Files
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.

            Comment


              #8
              hallo,

              het word slechter en slechter met de 2 RC's ( zie foto's)
              de andere 2 zijn nog ok maar worde heel licht groen, te weinig voeding dus? dit is waarschijnlijk ook het probleem met de 2 RC's
              nu het dilemma is men water is al heel hoog van EC waarde, doe ik er een beetje voeding in en zuur ik af zit ik al op 1.6 ofzo

              of hebben deze te warm? lamp op +-40 cm ( hps 400W)

              ---> besloten water te maken met voeding, 1ml/l A, 1ml/l B, 1ml/l rootstim, 1ml/l enzym
              ph 5.8 ec 1.63

              drain gemeten: RC1: EC 2.32 / ph 6.5
              rc2 EC: 2.74 / ph 6.4
              smxl EC 2.68 / ph 6.5
              BM EC 2.30 / ph 6.6

              vorige 5 waterbeurten altijd EC 1.25 en PH 5.8; dus ik snap niet waarom die EC altyd zo hoog zit??? zit daar het probleem?
              vorige (1e kweek) had ik geen EC meter en ging alles wel vlotjes in het begin... dan gaf ik volle dosis voeding aan de plantjes 4ml/l A en B
              of heeft de mycorrhizae schimmel wat te maken met de hoge EC in drainwater?

              HELP thx
              Attached Files
              Last edited by doobypete; 25 April 2019, 23:18.

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Idunno, je meet de EC niet meer na het aanpassen van de pH
                Bovendien, je voegt stoffen toe, het lijkt me sterk dat de ec dan daalt.

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Na het toevoegen van ph- kan de EC dalen toch!? qnq

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Nee, de pH daalt, de EC stijgt

              #9
              Oei, weer bijna vergeten.

              Comment


                #10
                Oei.. Hoe water je? Geef je water tot het eruit loopt? Dit werkt wel het prettigste bij mij op Coco. Ik zie wat droge plekjes om de plant heen. Als je te weinig water geeft bouwen zouten zich op in de Coco. Als je de drain dan meet kom je inderdaad op hoge EC's uit. Wanneer je water geeft tot er 5-10% uitloop zit voorkom je dit en blijft de EC in de bodem dus ongeveer de EC in je voedingsvat. Probeer ze anders eens op deze wijze water te geven. En als de runoff zo hoog is kan dat gerust een keertje zonder voeding of toevoegingen zoals je nu doet.

                Met wat zuur je trouwens af? Normale pH- ?

                Comment


                • doobypete
                  doobypete commented
                  Editing a comment
                  ik geef exact op deze manier water, hoeveel zou ik ze moeten water geven de eerste week in deze 0.7l potjes? 1* per dag
                  mischien geef ik teveel water? ik heb altyd meer runoff dan 5 a 10%

                  ik zuur af met: canna ph- groei

                • exmember47012
                  exmember47012 commented
                  Editing a comment
                  Hey Dooby,

                  Je geeft ze 1 liter per dag met voeding? Dat zou ik niet doen. Zeker als ze klein zijn hebben ze dat niet nodig, het worteltje is ook nog maar heel klein. Geef de plant een reden om naar water te zoeken, ook met Coco's in het begin. De coco's moet vochtig blijven maar dat betekent niet dat je elke dag een liter hoeft te geven. Je mag gerust een dag overslaan, soms 2. Het moet een klein beetje opdrogen zodat de plantwortel een reden krijgt om te 'zoeken' naar water en dus de groei van het wortelstelsel stimuleert. Persoonlijk zou ik bij planten van dit formaat nog niet eens voeding geven. 1.25 is ook wel veel, probeer 1.0 eens of even niks en dan wat minder frequent water geven.

                #11
                Ik doe eerst de EC meten van me kraanwater , dat is ongeveer 500 .. dan voeg ik voeding toe tot zon 1.8 , daar trek ik die 500 weer vanaf en kom ik dus op een effectieve EC waarde van 1.3

                Ben dat nu wel aan t opkrikken.


                Daarna voeg ik de ph- toe en meet ik de EC niet meer (wat QnQ zei).

                Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                Comment


                  #12
                  Mag je die startwaarden er af trekken? Ik dacht niet ... mijn kraanwater ec start met 0,8, veel kalk in het water en zo.

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Het is ec kraanwater + ec voeding= 0.5 + 1.0= 1.5
                Bezig...
                X