Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dimlux 1000w met dr150x150x235

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: Dimlux 1000w met dr150x150x235

    Korting op 420shop
    Geachte forumleden,
    ​​​​​​Mijn naam is max aka birdman en ik ben een stille volger van dit forum. Ik kijk uit naar jullie opbouwende kritiek ervan uitgaand een lekkere te kweken. Mijn setup bestaat uit:

    - dr150 x 150x 235 grow tent
    - dimlux 1000w
    - afzuiger 1200 met actieve inblaas 830m/s
    - can lite filter 1200
    - 25x 18 liter potten vierkant
    -hesi voedingslijn cocos
    - trafo controller
    - atami Cocos

    Ik heb de stekken vandaag al opgehaald vanuitgaand dat ik ze na het weekend pas zou halen, vandaar geen bodem zeil. Stekken gelijk verpot naar halve liter potjes met zakjes omheen.
    Temperatuur 24 graden lv 50% (twijfel om een bevochtiger te halen, een emmer en natte doek geplaatst kijken of daar mee valt te winnen).
    ​​​Ze staan nu onder 600w op 1.20 hoogte, als de planten er vrolijk van worden hang ik ze lager, wel bang dat het ze teveel wordt.

    Meer foto's zullen volgen,

    Laterssss
    Birdman

    ​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Birdman; 20 March 2020, 20:10.

    #2
    De lamp
    Attached Files
    Last edited by Birdman; 20 March 2020, 20:12.

    Comment


      #3
      mooie lamp mooie hooge tent,gaan met die handel



      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Flinke setup voor een eigen rokertje.
        Ik geloof dat niet zo, waarom zou je 25x amnesia stek in 18L kweken en niet wat verschillende soortjes ?

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Birdman
          Birdman commented
          Editing a comment
          Ik zocht naar een indica soort zou eigelijk bubblegum haze krijgen maar de stekken boer was heel beperkt en ze zijn lastig te krijgen in mijn omgeving lijkt het wel. Voornamelijkste reden is de hoogte, toch weer iets waar je extra controle over moet hebben. Ben benieuwd hoe de stekken gaan.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          En ondanks dat je het forum volgt ga je toch voor stekken. Dan heb je inhoudelijk niet opgelet imo. Mgoed
          Dit soort bedenkingen kun je ook voorkomen door jezelf degelijk voor te stellen met dit soort uitleg, daar is dat introductieforum voor he

        #5
        Ik ben ook een hobby-kweker.

        Heb een houtenpaal waar ik een
        spijker in sla en jij komt hier aan
        met een ''hijpaal'' of maak ik nu
        een denkfout?...........

        ( tenzij je 4 vrouwen hebt en 12
        kinderen die ook roken natuurlijk)

        Comment


        • Birdman
          Birdman commented
          Editing a comment

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Da's niet helemaal waar natuurlijk.
          Met 25 amnezen in 18L die straks 2 meter hoog worden heb je grote kans dat je je huurwoning uitgegooid wordt als het mis gaat..
          Met 4 plantjes kun je misschien nog wel op begrip rekenen bij een rechter in goeie bui en als je een beetje kunt babbelen.

        #6
        25 soortjes in een kelderkastje ... dat moet lukken, ik ga potjes scouten. Die moeten dan 10 op 10 zijn en 20 hoog. Iemand tips?

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Ik heb een brede rug..

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          @kelder: zoek op palmpotten of rozenpotten

        #7
        Gewaagde setup. Straks tegen het einde van de bloei, midden in de zomer, met 1000watt in een tentje.

        De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

        Comment


        • Birdman
          Birdman commented
          Editing a comment
          Ben net terug van 3 jaar Spanje, benieuwd naar de Nederlandse 'zomer', mobiele airco erbij mocht de temperaturen stijgen

        #8
        ​ Toch maar een bevochtiger gehaald, alle ventalitoren uit, staat op 800w op 1,20 hoogte, enkele verbrandde punten en slap door de te lage luchtvochtigheid (afzuiger stond aan) zo'n bevochtiger was, waar ik al bang voor was, niet effectief genoeg. En me nieuwe adwa ph meter werkt niet, de ec wel maar de ph geeft niks op de display. Morgen haal ik een nieuwe en breng ik deze terug. Max 5% lv bij gekomen totdat hij stopt. Viel te proberen maar valt vaak uit om een of andere reden. Had niet genoeg geld voor een dure bevochtiger, maar goed ze zullen het maar met lv 45 moeten doen vandaag. Temperatuur is 27 graden aan 21 uit
        Ik betwijfel de kwaliteit van de stekken overigens, via een of andere GS zonder fysieke winkel. Ik zal dit gaan aan kijken en anders maar overgaan op zaden vanaf het begin cyclus. Het probleem met stekken is de beperkte keus in mijn omgeving. En voor zo een klein aantal kom ik vrij lastig aan een betrouwbare stekken boer. Heb ze een beetje bevochtigd met afgezuurd water met, een beetje wortelsimulator. Zou dat niet te vroeg zijn al of kan daar al mee gestart worden? Thanksss


        Als de lamp uit is volgen betere foto's, heel lastig met foto's uploaden, lijkt iets niet goed te gaan. Vandaar ook beperkt, alle tips zijn welkom
        Last edited by Birdman; 22 March 2020, 02:11.

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Stekken vind ik sowiso niets, je moet ze altijd behandelen tegen beestjes
          en daarbuiten weinig of geen keus. Wat een strek op de foto, dat mag met
          800 watt toch niet het geval zijn?
          Zien is weten bij mij, niet meten ( tenzij er iets mis gaat)

        #9
        Zien er niet fraai bij, vandaag 50 ml water gehad met wortelsimulator en powerenzym en tnt complex, ec 0.5 ph... (morgen me adwa ph meter terugbrengen en een nieuwe halen. Meten is weten overigens)

        Lv 45 met lampen aan temp 24 graden,
        Lv 60-65 met lampen uit en temp 20-22 met huisverwarming aan


        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Last edited by QnQ; 22 March 2020, 21:47. Reden: weer een dubbelpost. Gebruik de wijzig-knop als je iets wil toevoegen aub

        Comment


          #10
          Zo, ik hoop dat je niks betaald hebt voor die stekken.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Birdman
            Birdman commented
            Editing a comment
            Ik zou ze halen voor 4.50 maar toen ik ze kwam halen hoefde ik maar 3.50 te betalen ik vond het al niks. Dit was mijn tweede optie ik had een stekken boer die laatste moment heel raar deed dus vandaar dat ik die heb geskipt. Had achteraf gezien, en alle tijd die ik verspilt had aan zoeken, beter zaden kunnen halen. Maar goed, we zullen zien

          #11
          Je hoeft eigenlijk niet je hele tent van een hoge LV te voorzien.
          Je kunt ook plastic zakjes over de stekken zetten, of iets anders wat doorzichtig is.
          (voor 11L potten zijn bijv. domes te koop als je geld wil uitgeven)
          11Lpot-dome.png
          Heb je ze al behandeld tegen beestjes ?
          Stekken kun je het beste dopen.
          Je vult een emmertje water, daar doe je iets tegen spint/thrips in, en daar doop je de stekken in.
          Je mag dat rustig20-30sec. onder water houden. Op z'n kop, TOT de wortels, het stekblokje/wortels hou je boven water.
          Ik zou dat zeker 2x doen, meteen als je ze binnen hebt, en 7-10 dagen later nog eens als het kan, en de hele kweek alert zijn op sporen van spint.

          Stekken zijn eigenlijk voor broodkwekers/huis/straat-dealers. Weinig keus en vaak is het rommel, en altijd komen ze met beestjes.
          Tipje voor de volgende keer dan: Er zijn zo'n 15.000 soortjes als zaad te koop
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #12
            Thanks voor je advies! Ik heb ze eerst ingespoten met canna cure, op etiket staat elke week tot aan de oogst gebruiken, of toch beter om iets anders te gebruiken? Lv is vandaag met lamp uit naar de 80 heb nu de afzuiger minimaal staan om het te dalen. Temperatuur zonder licht is altijd tussen de 20-22 graden maar de kachel moet wel handmatig aangedraaid worden. Anders daalt het zo naar 16 graden. Ze staan er vochtig bij de stekken en hoop dat ik er tenminste 10 kan selecteren.. Een les om volgende keer beter maar goede zaden te halen, straks volgen foto's

            Ook langs de GS geweest en de oude defecte ph meter geruild voor een nieuwe.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Zo gauw de bloei begint kun je niks meer spuiten, dus voor die tijd moet alles schoon zijn.
              Naast dat het slecht is voor de toppen wil je natuurlijk ook niks op je toppen spuiten want dat rook je weer op.

            • Birdman
              Birdman commented
              Editing a comment
              Dat is zekers waar, ik vond het al raar want ze geven. Aan dat dit geen schade geeft maar zoals je zegt je rookt die shit zooi uiteindelijk dus in de groei alleen spuiten lijkt me goed advies, maar dat betekent dus 2x in 2 weken? Of om de 4 a 5 dagen? Thanks ✌️

            #13
            Ze staan nu op 800w en 80 cm hoogte.
            Net de lamp aan, kijken over een paar uur of ze water nodig hebben. Ze staan er nog nat/vochtig bij. Hoop ze over een paar dagen te verpotten.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #14
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #15
                Lees nou eens goed wat QnQ je gezegd heb!
                We kunnen hier eindeloos op doorgaan maar
                schiet niet erg op. Kan best nog wel goed komen
                denk ik.
                Overpoten maar dan zand tot de rand net onder
                de lobblaadjes. De strek komt door gebrek aan licht.
                Succes!

                Comment


                • beowulf
                  beowulf commented
                  Editing a comment
                  Het zijn stekken, die hebben geen lobblaadjes meer. Man man. En ze zijn zo gestrekt omdat de stekkenboer ze zo afgeknipt heeft. Dus gebrek aan licht hebben ze zeker niet.

                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Helemaal gelijk Beo!
                  Zat ff zaadjes in mijn hoofd.....
              Bezig...
              X