Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek bubble gum op cocos

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    hallo iedereen ;ben een grote fan en gebruiker uiteraard en had graag een beetje hulp gekregen want dit is mijn eerste keer ben nieuw en heb wat problemen eerst en vooral ik heb een tent van 100;op200;200cm ;2de hands gekocht met daarin 2maal 600w phillips ;koolstoffilter plus van 1000kube een toevoer 15wat.Werk op cocos met canna voeding a en b ;rhyzotonic en cannazym;heb ook al booster staan en pk13:14 maardat is voor binnenkort hopelijk want heb 20bubblegums laten ontkiemen 19 zijn goed gekomen heb ze na een week van een voorgroei potje overgepot naar 10liter potten en vanaf dan ook voeding meegegeven acoco en bcoco .De eerste 5dagen alleen water met rhyzotonic ;ph5.8en ec redelijk laag .Dan ec wat verhoogd naar 1.3 en nu rond 1.
    7 .
    Ben ik te gretig geweest met mijn voeding of wat doe ik verkeerd want mijn dames groeien niet echt hoe ik verwacht had en sommige bladeren zien lichtgroen tot zelfs geel en sommige zelfs wit al aan deuiteinde;Hoop dat iemand mij kan helpen . temp zit redelijk hoog altijd zo 29 graden lrv rond de 40 a50
    Attached Files
    Last edited by wantedsmokey; 20 December 2010, 10:04.

hey iedereen;kan iemand mij helpen ben begonnen met een kweektent van 2vierk meter 2maal phillips 600w;afzuiger met Van voor 1000kube plus koolstoffilteren verse lucht aanvoer via roosters onderaan tent plus aanvoer via een Van 15watt.Zie fotos .Khad 20zaadjas bubblegum female seeds .19ervan zijn uitgekomen maar nu na 2weken groien ze niet meer en lichtgroen tot zelfs gele blaadjes .Iemand een idee wat ik verkeerd doeHad ze na een week overgepot naar 10liter potten.Eerste week alleen water met rhyzotonic gegeven en na 3dagen beetje a en b coco canna bijgegeven.ph altijd5.8 en ec rond de 1 eerste week en nu 1.7.Temperatuur is meestal rond de 29gr en 20gr Luchtvochtigheid schommelt tussen 40 en 60.Alle ideeen zijn welkom .greets
    Attached Files

Comment

Re: eerste kweek bubble gum op cocos

u lampen kunne wel wat laager zo heb ik info er over gehad

scu6 ik ga u volgen

gr pokon

Comment

Ben geen ervaren kweker, maar als ik m'n boerenverstand aan zet dan kan het denk ik aan een paar dingen liggen.
        1. Bij verpotten zijn er wortels beschadigd.
        2. Te weinig voeding / water.
        3. Lamp er te dicht op.

Het kan zijn dat er niks van klopt wat ik zeg, maar ik hoop dat je er iets mee kunt. Anders even w8en tot een wat meer ervaren kweker zich meld

GL!

Comment

Nog wat opties:
          1. Veel te vroeg begonnen met voeding.
          2. Verkeerde cocos, of niet gespoeld. (PH)
          3. Te nat.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Kan idd zijn dat ik te vroeg ben beginnen bemesten ;wat de cocos betreft die is van atami uit degrowshop ;ik geef alle dagen zo een 300ml gevoed water is dat te gretig geweest.Kan ik dit nog redden denk je ;alvast bedankt

Comment

Ja tzou mss kunnen zijn dat ik dewortels heb beschadigt maarvan bijna allemaal dan .heb voor de voeding zo een schemaatje gevolgd van canna en delamp heeft nog niet korter dan 60cm geweest ;Tja wat nu he ;wat zou jij proberen

Comment

Wat de voeding betrft is alles van canna en volgde zo een voedingschema van dat merk

Comment

Ja kan ik proberen ;voor de rest zit alles goed volgens u.Als ik mijn lampen dichter zet gaan ze niet nog geler worden.greets

Comment

Kan ik eventueel nog doorspoelen en terug metwortelstimulator beginnen.Kging ervan uit dat er geen voeding zit in cocos .groetjes

Comment

idd er zit geen voeding in coco's

Wat ik heb gedaan is de eerste week (na het ontkiemen en de eerste maal in pot) is zowel wortelstimulator als voeding gegeven, ook heb ze een beetje enzymes gegeven...

eens de plantjes verpot enkel nog a+b, enzymes en ph min groei meegeven.

Verder denk ik dat je probleem de warmte is...overdag zou ik het iets kouder dan 29° houden...

Doorspoelen of draineren kan zeker maar wel niet met wortelstimulator starten, dit hebben de plantjes al gehad...

Natuurlijk is dit maar mijn ervaring...

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...erste-kweek%29

Comment

Ja doorspoelen met kraanwater of gedem water.Toch niet te veelvoeding gegeven dan dat zou goedzijn .Krijg de warmte moeilijk weg met die 600watters ;heb nochtans zware afzuiging mss werkt die niet optimaal.Dus mijn plantjes zullen welgoed geworteld zijn nu dan.alvast bedankt

Comment

afgezuurd water gebruiken... dus kraanwater met een pH van 5,8

heb je een fan controller?zo nee dan zou ik er ééntje aanschaffen...

Comment

ja heb op mijn afzuiging een van controler ;wanneer de lichten aan zijn staat hij voll open anders wordt het nog warmer en alsze uit zijn op halve kracht;zou dat een deel van mijn probleem zijn;hoe weet ikin feiteof mijn lucht circulatie en ventilatie goed zitten;kga nu proberen met afgezuurd water door te spoelen bedankt voor de tip

Comment

als je spoelt zorg er dan voor dat 20% van het gegeven spoelwater onderaan de potten er terug uit komt: Draineren!!

En kun je de controller niet op 25°c zetten dan? ik zou niet te veel lucht afzuigen, zo haal je de LV te fel naar beneden en dit moet pas bij de bloeifase

Luchtvochtigheid zou voor de moment ongeveer 70 à 85 % moeten zijn bij jou...

Zorg er ook voor dat je ventilator onder de lamp, maar boven de planten blaast, zo koel je de boel ook wat af...

Ik had trouwens ook met 400w gewerkt, 600 is al heel warm en je tentje lijkt me niet al te hoog?

Hoe lang ga je ze laten groeien?
                              Last edited by Formedcargo; 20 December 2010, 19:46.

Comment

Bezig...
                              X