Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pantera.s hobby kweek ruimte

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Pantera.s hobby kweek ruimte

    Korting op 420shop
    goedenmorgen.
    ben weer begonnen en heb een hoop veranderd.
    Aangezien mijn vorige kweek er leuk uit zag maar heb het toch verpest. Waarmee? Met de pk 13/14
    ​​​​​Wiet is van binnen beetje verbrand kwam ik achter toen ik het ging kruimellen beetje bruinig
    oke dat was toen heb er van geleerd en vooral niet luisteren naar anderen en dan bedoel ik niet op dit forum hoor. Ik had me laten vertellen dat ik tot het eind pk13/14 moet gebruiken. Maar dat was niet zo. Had ik moeten weten met mijn voedingschema.

    Oke wat heb ik veranderd ik heb een nieuwe tent.
    de homebox ambient Q120 120x120x200
    ook heb ik een nieuwe afzuiger regelbaar en op temperatuur erg makkelijk zit die niet steeds vol op te draaien.

    Wat ga ik kweken. 9keer hartfield
    op coco potgrond
    ook ben ik veranderd met voeding ik gebruik nu hesi voeding in plaats van canna
    hier wat fotos
    20200804_110428.jpg

    20200804_110148.jpg

    20200804_110232.jpg

    20200804_110131.jpg

    20200804_110114.jpg

    20200804_110316.jpg

    #2
    aanzuig beter onderaan bovenaan heeft geen zin !!!!

    vraagje over je tent : de bodem zonder de afzonderlijke waterbak is die open of gesloten heb anders een idee voor je lucht toevoer .

    denk dat je met nog iets geen rekening gehouden hebt : je gaat kweken op coco's dan moet je wel rekenen dat je drainage nodig hebt van +- 10 tot 15% , op 9 potten zal nogal wat water in je bak staan hoe ga je dat wegwerken ?
    Last edited by Jura; 4 August 2020, 13:41.

    Comment


    • Waldpiek
      Waldpiek commented
      Editing a comment
      Ik ben het in deze wel met Jura eens. Zonder drain kan het ook goed gaan maar, je hebt kans op veel meer blokkades en overschotten en te korten. Bij kweken op cocos nemen je planten op wat ze nodig zijn aan voeding als je niet met drain water geeft blijft dat in je medium zitten.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Drain op coco's hoeft niet persee inderdaad. Zeker als je ervaren bent in cocos bewateren.
      Ik zie zelfs mensen die juist geen drain willen op cocos omdat ze bio kweke. Dan zou je de voeding alleen maar wegspoelen.

    • Pantera
      Pantera commented
      Editing a comment
      ja je hebt altijd wel kans op dit of dat. Gewoon je volle verstand gebruiken en geen gekke dingen doen kun je ook gewoon kweken op coco in plaats van drain.

    #3
    Dat gaat helaas niet heb een aanzuiging beneden 3 boven geen andere optie. Tent is op de bodem Gesloten.




    Comment


    • Oeloekoezoeloe
      Oeloekoezoeloe commented
      Editing a comment
      Heb je dan niet een warmteprobleem? Je hitte kan niet langs de natuurlijke weg (warmte lucht stijgt) naar boven afgezogen worden. Dan zal het verschil boven en onder kwa temp in je tent toch ook heel hoog zijn ?

      Kun je geen slang aansluiten op je afzuiger en die via de binnenzijde van de tent omhoog laten lopen?

    #4
    Ik heb dat probleem al opgelost. nog een buisventilator geplaatst en meteen ook een toeren temperatuur regelaar besteld. Warmte wordt zowiezo een probleem met de temperatuur dat komen gaat.

    Comment


      #5
      Hmm, maar krijgen je planen zo wel verse lucht dan?
      Of word alle aanvoer direct weer opgezogen door je filter/afzuiger?
      Je zou maybe een ventilator van boven naar beneden kunnen richten in de hoop dat er wat verse lucht naar beneden gedrukt word.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #6
        Nederhigh hier wat fotos dan zie je hoe ik het heb opgelost

        20200806_210819.jpg

        20200806_210825.jpg

        Comment


        • Pantera
          Pantera commented
          Editing a comment
          Ik snap je ff niet ??

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Rreppellsteeltjam Dat is toch precies wat ik net zeg?
          Maar..
          Ja dit werkt indd prima natuurlijk. Je kunt in theorie zelfs die buis zonder extra buisfan laten draaien. je afzuiger zuigt de lucht daar dan uit zolang de rest vacuum is.
          Maar de weerstand word dan wellicht wat te hoog.. Maar.. kun je die gaten onderin die tent niet gewoon open gooien?
          Ik snap nog niet helemaal waarom dat geen optie is geloof ik.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Lucht verplaatst zich in een rechte lijn van luchtinlaat naar de afzuiger, tenzij je een ventilator gebruikt om de lucht te mengen.

        #7
        Ja klopt idd Nederhigh

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Snap ik, snap alleen nog niet waarom die gaten onderin je tent niet open kunnen

        #8
        Licht he dan vergeet ik hem dicht te doen ivm licht inval

        En er hangt al een fantilator maar niet op de foto te zien
        Last edited by Pantera; 6 August 2020, 22:37.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          O..

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Als je er een slang van hetzelfde diameter in klemt, kun je die waarschijnlijk wel licht dicht krijgen met wat bochten, koolstof matjes .. slang laten uitlopen naar en donkere plek.
          Vast iets op te verzinnen.

        #9
        Succes Pantera !
        Zover ik kan zien zit het allemaal wel snor, vorige keer is het ook lekker gegaan.
        Zolang de lucht van onder naar boven gaat, zou het wel goed moeten zitten, je hebt ook een fan draaien om de lucht te mengen.

        Comment


          #10
          Hier even een update
          helaas is deze kweek mislukt.
          Ik heb verkeerde grond gebruikt poko coco gemengt met potgrond omdat ik geen zin in had om ver te rijden
          stom stom nooit poko grond kopen er kwamen zelfs pados boven de grond ik heb alles weggegooid
          Alles goed schoon gemaakt en ontsmet
          Ben daarna nieuwe zaad gaan bestellen en naar een growshop gegaan voor coco grond
          ik zal van de week ff een update plaatsen van welke zaad en hoe het er nu bij staat. Gr pantera

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Pokon, denk ik.

            Had je zelf ook kunnen bedenken, tosti.

          • Pantera
            Pantera commented
            Editing a comment
            Ja sorry pokon troep

          • CroqueMonsieur
            CroqueMonsieur commented
            Editing a comment
            Aah oke! Ik blame Google, als je poko cocos zoekt vindt je echt niets over pokon

          #11
          Wat is er anders aan de Pokon cocosgrond dan ?
          Lijkt toch zo'n beetje hetzelfde als alle andere cocosgrond ?

          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Pantera
            Pantera commented
            Editing a comment
            is gemengt met potgrond beter alleen cocos zit veel troep in heb ik gemerkt en ruikt heel muf schimmelachtig en er kwamen paddestoelen boven de grond. Dus heb ik alles verweiderd en opnieuw begonnen.
        Bezig...
        X