Omdat de zaadboer het niet doet bij deze mijn eigen variant op een logo....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Strawberry Banana
Collapse
X
-
Hangt er een beetje slapjes bij door verstopte blumat... even 3 liter gegeven en blumat gespoeld. Zal er morgen wel weer bovenop zijn.
IMG_1068.jpg
- Likes 2
Comment
-
Als een blumat verstopt loopt het voedingsvat juist leeg, en kan de dame er sowieso een paar dagen tegen.
Ik heb nog nooit gehad dat een blumat echt verstopte zodat er niks meer uit kwam, eerst moet het vat leeg zijn
-
Het was niet de Blum at zelf die verstopt raakte maar de verdeeldruppelaar. En ja dat is een nadeel van iedere vorm van automatisering… het kan fout gaan en je hoeft het niet te merken
-
-
De dames hebben het nog steeds erg naar hun zin. De plant die uitgedroogd was heeft zich aardig hersteld maar het zorgt wel voor een gat in mijn veldje... Geen gelijkmatig veld dus `zoals gehoopt maar meer een berglandschap, Blijf erbij dat dit mijn meest gevarieerde ronde is voor een single strain kweek. er lijken compleet verschillende planten te staan IMG_1079.jpg
- Likes 2
Comment
-
Nou ja het zal deels aan de manier van bewateren liggen ook maar kijk bijv. mijn rondje Jack herer. Daar kan ik in 1 keer zien welke van kera seeds zijn en welke van huismerk. Toch staan er niet 2 maar 5 planten. Mijn andere rondes in iets minder extreme mate maar toch wel enigszins gelijkmatig. Het lijkt nu wel of er 12 verschillende planten staan
-
Misschien de zaadboer vragen hoe dat volgens hun komt.
-
Dag 45 bloei vandaag.. De dames lijken het nog steeds naar hun zin te hebben, ik denk dat 1 dame toch iets te nat staat. Ik kan er echter niet gemakkelijk bij dus ik kijk het nog even aan. Wellicht laat ik het zo. Verder is de dame die te droog heeft gestaan aardig hersteld, ik merk wel dat het in deze fase een stuk langer duurt en het heeft dus een flink gat in het veld geslagen. De naastgelegen dame lijkt er wel voor te compenseren want die is nog eventjes 40cm doorgeschoten waardoor het hele principe van score nu wel een beetje weg is.. Nog 20-27 dagen te gaan tot aan de oogst en ik denk dus dat ik deze week langzaam ruimte moet gaan maken in de tent voor de ontvochtiger, deze staat nu in de kamer van de tent en houdt de LV op een keurige 50% maar daardoor is het in de tent circa 60% en dat vind ik net wat aan de hoge kant.
Deze week ga ik ook nog een keer flink ontbladeren want het dek is wel erg dicht, de dames lijken het overigens te waarderen want de topontwikkeling is echt helemaal prima. Lang geleden dat ik ze zo mooi benieuwd had als deze ronde, Wat ik ook doe in de tent, mijn handen plakken na iedere aanraking.
Achteraf heb ik een klein beetje spijt dat ik de autoblowers erbij gezet heb. Deze zijn veel hoger geworden dan ik had verwacht en gaan absoluut niet veel opbrengen. Ondanks dat moet de lamp hierdoor wel net iets hoger geplaatst worden dan ik zelf prettig vind. Ze gaan wel lekker gelijk op dus vanuit dat oogpunt is het wel weer een geslaagd experiment.
Qua verwachtingen heb ik geen idee wat de opbrengst zal zijn.. het zijn allen middelgrote toppen en vooral heel erg veel maar ze zijn dus fors kleiner dan ik gewend ben. Ik denk dat als ik ontbladerd heb dat ik een iets betere inschatting kan maken. Ga ik de kilo halen? Ik durf het oprecht niet te zeggen nog.
De volgende ronde wordt Chocolate Haze van RQS.. Deze zaden leg ik eind volgende week ter ontkieming.. Zoals jullie misschien al vermoeden gaan deze wel weer direct onder 12 uur. Deze ronde echter wel op verse kokos denk ik... De huidige kokos moet gespoeld worden en de wortels zullen verwijderd moeten worden.. dat vind ik net te veel werk.
IMG_1094.jpg Te nat?
Attached Files- IMG_1088.jpg (86,9 KB, 118 views)
- IMG_1087.jpg (133,3 KB, 116 views)
- IMG_1089.jpg (134,7 KB, 115 views)
- IMG_1092.jpg (93,0 KB, 112 views)
- IMG_1093.jpg (85,0 KB, 107 views)
- IMG_1090.jpg (117,1 KB, 111 views)
- IMG_1091.jpg (135,0 KB, 120 views)
- IMG_1097.jpg (172,0 KB, 107 views)
- IMG_1095.jpg (125,6 KB, 110 views)
- IMG_1096.jpg (136,4 KB, 107 views)
- Likes 4
Comment
-
Het zijn allemaal dezelfde dames? Ik had enkel op mijn diesel zulk blad , en dacht wat aan genetica bij deze, dat gekarteld of opgekruld. Heb es gelezen van enzymen die in sommige voeding zitten, die oude wortels omzetten in nieuwe voeding ook...
-
Op cocos kun je niet echt over bewateren
Dus zet die gok maar aan de kant.
Waar je last van hebt zijn ophopingen van zouten.
Cocos is fijn,maar weet wat je doet 1 foutje kan je duur komen te staan als je niet weet waar de oorzaak zit.
Spoel dat plantje maar eens keer goed door met afgezuurd water
op 5.5
-
gewoon ff paar fotootjes.. verder geen bijzonderheden IMG_1115.jpgAttached Files- IMG_1118.jpg (66,8 KB, 99 views)
- IMG_1117.jpg (79,2 KB, 100 views)
- IMG_1116.jpg (85,8 KB, 98 views)
- IMG_1119.jpg (96,3 KB, 94 views)
- IMG_1120.jpg (90,2 KB, 98 views)
- IMG_1121.jpg (81,3 KB, 96 views)
- IMG_1123.jpg (83,6 KB, 101 views)
- IMG_1125.jpg (122,8 KB, 98 views)
- IMG_1128.jpg (134,6 KB, 96 views)
- IMG_1122.jpg (88,1 KB, 97 views)
- IMG_1132.jpg (78,2 KB, 96 views)
- IMG_1131.jpg (88,4 KB, 97 views)
- IMG_1129.jpg (118,2 KB, 98 views)
- IMG_1126.jpg (141,0 KB, 95 views)
- IMG_1131 (1).jpg (88,4 KB, 101 views)
- IMG_1124.jpg (137,4 KB, 99 views)
- IMG_1133.jpg (80,5 KB, 100 views)
- IMG_1130.jpg (144,5 KB, 102 views)
- Likes 3
Comment
-
Nou het was duidelijk tijd om het voedingsvat weer eens te verversen. Ondanks een juiste EC en PH was er duidelijk toch geen sprake van een goede samenstelling meer. Na de waterwissel veel verkleuring zichtbaar.. Even goed in de gaten houden want ze deden het prima op de "verkeerde" mix. Verder weinig bijzonderheden, de hartproductie is aardig op gang en ik zie nog dagelijks veel nieuwe topjes verschijnen. Nu moet deze ronde nog ruim 3 weken staan dus ik heb de. ontuchtiger er ook maar ingezet.. De LV schommelde tussen de 58 en 67% en dat laatste is mij net iets te hoog. Temperatuur is prima met een gemiddelde dagtemperatuur van 30˚C. Ik ben nu op zoek naar nieuwe ledlampen want wil eens van die bars proberen (ik denk aan betere spreiding en meer koelend vermogen). Ik twijfel op basis van eerdere ervaringen of ik deze keer een merklamp koop of dat ik hem toch weer zelf samenstel. De huidige lampen stellen me op geen enkele manier teleur en het prijsverschil is in de lampen die ik zoek gigantisch voor ogenschijnlijk hetzelfde product.
Ik heb me dan ook vooral verdiept in de gebruikte leds.. LM301H, bridgelux of epistar... LM301H meest efficient (heb ik nu en zeer tevreden) bridgelux meeste licht tegen laagste temperatuur of eistar als voordelig alternatief. De efficiëntie van alledrie ligt zeer dicht bij elkaar (2.7-2.9 umol/sec). Driver moet hoe dan ook dimbaar zijn via PMW want ik wil de techniek van mijn minikweek ook in de tent gaan toepassen. Ik twijfel dan ook of ik 2x 500W koop (meestal 480W) of 2x 720W zodat ik tijdens de bloei nog een beetje extra kan boosten op het einde.Qua aanschaf maakt het niet verschil maar in de energierekening natuurlijk wel, aan de andere kant.. als ik met de andere techniek zo eenvoudig op DLI kan sturen zie ik ook niet echt een reden om niet gewoon voor de volle bak vermogen te gaan (als ik voor bridgelux ga kan ik tot 800W per M2 gaan en dat is wel heel vet om eerlijk te zijn.)
Ik overweeg tevens een andere afzuiger. Ik gebruik nu een AC infinity T6 maar die vind ik eigenlijk te luidruchtig dus wellicht een goede 6 inch softbox aanschaffen, nadeel is dan weer dat die filters zo duur zijn.maar het voordeel is dat ik mijn oude afzuiger kan gebruiken om gedroogde lucht in te blazen met CO2.
Ach we zien wel... meestal veranderen mijn plannen toch wel halverwege mijn zoektocht.
IMG_1160.jpg
- Likes 4
Comment
-
Ze blijven zich lekker ontwikkelen. Ik vind wel dat ze redelijk veel water verbruiken op het moment. Zo'n 50 liter per dag met zijn 12-en. Los daarvan geen echte noemenswaardigheden.
Gisteravond nog wel een klein vuilniszakje vol met blad verwijderd. Dat is nu erg leuk om te doen want je komt iedere keer weer nieuwe mooie topjes tegen IMG_1178.jpg
- Likes 4
Comment
-
Ja dat drogen en curen heb ik inmiddels aardig onder de knie. Hash maken is in mijn geval zinloos, dat rook ik maar zelden… Maar aan de andere kant… hoeveel hasj zou je per ons wiet kunnen maken?
-
Meestal 1 ons afval is 10/15 gram 1/2e klas hash ongeveer.
Euh, gokje.....eueueueuh.....tssss.... mjah, kdenk 50 ish¿?
-
En je kan wiet ook grinden en dan persen.
-
77 dagen oud, dat betekend nog 13 tot 23 dagen te gaan voor deze ronde.. De meesten zullen dat denk ik wel redden. De algehele indruk is goed. Vanaf vandaag vat bijvullen met alleen nog water. Hierdoor zal de PH wat stijgen en de EC wat dalen tot ik uiteindelijk dus alleen nog kraanwater geef.
IMG_1192.jpgAttached Files
- Likes 4
Comment
-
IMG_1225.jpg We zijn inmiddels aangekomen bij de fase waarin ik denk dat we moeten gaan spoelen... Zoals op de foto's te zien zijn er nog vrijwel geen amber trichomen maar al wel veel Milky. Nu heb ik niet heel veel ervaring met spoelen maar ik verwacht dat de kleur er nu wel een beetje uit zal trekken. Ik heb voor mezelf al een oogstschema gemaakt (dit gaat zeer veel tijd in beslag nemen) en ga zometeen de droogtent maar vast opbouwen, dan kan ik die eerst gebruiken om de zaden te ontkiemen voor de volgende ronde. Deze keer doe ik dat wederom in een propagator,. dit was me goed bevallen. Planning is om 16 zaden te ontkiemen waarvan ik er dan weer 12 over wil houden. Daarnaast wil ik 3 do-si-dos auto's ontkiemen zodra de Chocolate Haze in de grote potten zit (circa 10 dagen voorsprong voor de foto's lijkt me eerlijk). Het idee is om deze ronde niet te scroggen maar eens wat anders te proberen, dus wel trainen (ik dacht zelf aan 2 of 3 x toppen) maar ze verder gewoon te laten gaan. Qua voeding wil ik een tandje lager gaan zitten, ik heb deze ronde toch wel wat last van stikstofoverschotten en de balderen zijn overwegend zeer donker van kleur. Maar goed.. dat is allemaal voor de volgende ronde... nu even genieten van de laatste 2 weken van deze ronde.. De scharen liggen klaar, de tiubletrimmer is schoon en de Cvaults zijn leeg. Moet goed komen.
IMG_1222.jpg
- Likes 5
Comment
-
Dat is ie ja
Ik heb wr alleen stekjes ingehad geloof ik. Ik zal eens kijken of ik nog wat van die schalen heb, kun je het zien
Kweken zal prima gaan, dat heb je ook bewezen, maar is mij teveel troep
-
bedankt Hork ik ga gelijk even kijken... Met de Plagron Premium geen last van maar goed, kost ook bijna 2 x zo veel. En runoff heb ik niet want geen dwc
-
Dat kokos jou teveel troep was Takketoelli kan ik me voorstellen (maar dat geldt dan voor alle kokos) echter kom je dan met aarde van de regen in de drup en je krijgt er nog gratis beestjes bij.
Voor stekken gebruik ik uitsluitend steenwol want je kan op de labels schrijven, hebt geen potten nodig en het maakt geen troep.
-
Gaat hartstikke mooi.Oorspronkelijk geplaatst door Voor het eerst View PostIMG_1225.jpg We zijn inmiddels aangekomen bij de fase waarin ik denk dat we moeten gaan spoelen... Zoals op de foto's te zien zijn er nog vrijwel geen amber trichomen maar al wel veel Milky. Nu heb ik niet heel veel ervaring met spoelen maar ik verwacht dat de kleur er nu wel een beetje uit zal trekken. Ik heb voor mezelf al een oogstschema gemaakt (dit gaat zeer veel tijd in beslag nemen) en ga zometeen de droogtent maar vast opbouwen, dan kan ik die eerst gebruiken om de zaden te ontkiemen voor de volgende ronde. Deze keer doe ik dat wederom in een propagator,. dit was me goed bevallen. Planning is om 16 zaden te ontkiemen waarvan ik er dan weer 12 over wil houden. Daarnaast wil ik 3 do-si-dos auto's ontkiemen zodra de Chocolate Haze in de grote potten zit (circa 10 dagen voorsprong voor de foto's lijkt me eerlijk). Het idee is om deze ronde niet te scroggen maar eens wat anders te proberen, dus wel trainen (ik dacht zelf aan 2 of 3 x toppen) maar ze verder gewoon te laten gaan. Qua voeding wil ik een tandje lager gaan zitten, ik heb deze ronde toch wel wat last van stikstofoverschotten en de balderen zijn overwegend zeer donker van kleur. Maar goed.. dat is allemaal voor de volgende ronde... nu even genieten van de laatste 2 weken van deze ronde.. De scharen liggen klaar, de tiubletrimmer is schoon en de Cvaults zijn leeg. Moet goed komen.
IMG_1222.jpg
- Likes 2
Comment
-
Ze gaan heerlijk.. het flushen lijkt ze nog even een extra boost te geven. Ik heb 1 plant deels gesnoeid omdat deze alleen maar popcorntoppen produceert en ik toch al weet dat ik die niet ga knippen dus dan kan ik haar beter laten focussen op de 3 hoofdtoppen die er aan zitten.. Geeft ook ruimte om straks mijn kratje met zaailingen te plaatsen mocht dat nodig zijn voordat het spul geknipt is. Trichomen nog steeds overwegend helder en Milky dus ze kunnen zeker nog een week of misschien zelfs 2 staan. Geen sporen van rot tot nog toe maar ik weet dat het nu wel spannend begint te worden dus opletten, je mist er snel genoeg 1 en dat is dan ook de reden dat ik zodra deze geoogst zijn de ruimte enigszins aanpas zodat ik er rondom bij kan. Komende ronde wordt in principe geen scrog, hooguit beetje toppen en hier en daar binden, twijfel dan ook nog steeds tussen 9 en 12 planten. Voor 9 is de ruimte eigenlijk iets te groot maar het geeft me wel ruimte om te experimenteren met de sativa's.. Aan de andere kant.. Verwacht ik geen giga opbrengst dus vanuit dat perspectief is 12 interessanter, Kan ook maar zo 9 x chocolate haze en 3 keer Do-Si-Dos Auto worden... geen grote brenger, wel snel klaar... ik vind het op zich wel een leuk idee om ze op identieke wijze te behandelen gewoon omdat het kan... auto's op 12 uur op kokos met relatief veel voeding
Als ik ze 3 grote potten geef heb ik dus gelijke omstandigheden en kan ik aan het einde zeggen of het de moeite waard was. Mijn belangrijkste vermoeden waarom de huidige auto's in mijn ronde zo weinig opbrengen is dat ze in te kleine potten staan, maar goed... wie zal het zeggen. IMG_1243 (1).jpg
IMG_1243.jpgAttached Files- IMG_1252.jpg (77,3 KB, 48 views)
- IMG_1247.jpg (109,1 KB, 35 views)
- IMG_1244.jpg (92,4 KB, 35 views)
- IMG_1251.jpg (82,5 KB, 36 views)
- IMG_1245.jpg (100,5 KB, 36 views)
- IMG_1242.jpg (91,5 KB, 35 views)
- IMG_1246.jpg (124,0 KB, 36 views)
- IMG_1248.jpg (131,0 KB, 36 views)
- IMG_1250.jpg (120,6 KB, 36 views)
- IMG_1249.jpg (119,4 KB, 35 views)
- Likes 4
Comment

Comment