Sinaasappel op kokos

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Sinaasappel
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2021
    • 160

    #1

    LED: Sinaasappel op kokos

    Korting op 420shop
    Breeder: Twisted Tree Autoflowers
    Soort: 1x Orange bubblegum, 1x Lost Elephant.
    Tent: G-Tools Bonanza 1m2
    Lamp: 2x Mars Hydro FC3000
    Lichtcyclus: 24/0
    Medium: 100% Plagron kokos
    Voeding: Canna Coco A+B, Canna PK13/14

    Weer eens een verslagje proberen bij te houden, lang niet hier op het forum geweest wel hier en daar een kweekje gedraaid, maar nu voor het eerst een poging op kokos.
    Weer in mijn oude vertrouwde autopots.

    Direct in de pot ontkiemd, 8.5L. Eerste 2-3 weken vanaf boven bewateren en dan kijken of het systeem aan kan. Kopjes zijn nu 2 dagen boven. Temperatuur 25 graden, luchtvochtigheid 70%, 1 lamp aan op 25%. Laat de wiet maar komen
    Click image for larger version

Name:	image.png
Views:	292
Size:	657,5 KB
ID:	1931700​




  • Minigrowcase
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2025
    • 184

    #2
    Leuk ik volg!!
    is dat een goede breeder voor autoflowers? 24/0 de hele ronde? Word een lekkere opbrengst !
    MGC 65W - Purple Lemonade
    MGC 65W - Blueberry Auto
    ​

    Comment


    • Sinaasappel
      Sinaasappel commented
      Editing a comment
      Welkom! Schijnt een hele goede fokker te zijn, maar (nog) niet zo bekend en populair. In principe 24/0, tenzij het in de zomer weer super warm wordt, dan 4 uur lampjes uit op heetst van de dag.
  • Ex user 54404
    Retired
    • Aug 2023
    • 1454

    #3
    Lekker, ik hou van sinaasappel. 😊
    Ben zelf ook voor het eerst op cocos aan het kweken.


    Veel plezier met je kweek! 🌞

    Comment


    • Sinaasappel
      Sinaasappel commented
      Editing a comment
      Ik keek ook al eventjes stiekem mee bij jouw kweekverslagje
  • Hork
    Banned
    Lucky Member
    • Jul 2020
    • 4103

    #4
    Ik heb ook eens autpotten gehad, maar daarbij ging het slangetje langs onder naar de vlotter.
    Is het slangetje in de potten nieuw?
    Succes gewenst!

    Comment


    • Sinaasappel
      Sinaasappel commented
      Editing a comment
      Is nogsteeds hoor, slangetje in de potten is voor een airdome. Meer lucht naar de wortels, ga ze nu voor het eerst testen.
  • Sinaasappel
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2021
    • 160

    #5
    Mijn kweekassistente wilt het liefst 10 keer per dag water geven.

    Voeding op 2 ml/l A en 2 ml/l B, pH 6.0-6.2. Bijna elke dag wel wat water gegeven, morgen dagje droog en dan als ze woensdag een week zijn even een grotere waterbeurt om eventuele zoutopbouw uit te spoelen.
    Click image for larger version

Name:	20250526_170105(0).jpg
Views:	173
Size:	44,4 KB
ID:	1932300

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      kelderkastje had ooit een alibichili voor zijn dochter.

    • Sinaasappel
      Sinaasappel commented
      Editing a comment
      Alibichili is wel hilarisch! Ze is nu bijna drie dus het valt nog mee, volgend jaar naar school zal er wel een alibichili bij geplant moeten worden

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Kijk een beetje uit met foto’s van je kinderen plaatsen. Ik heb dat ook gedaan heel wat jaren terug en kwam een tijd daarna mijn dochter als meme tegen op het www. Vond ze zelf niet zo leuk..
  • Sinaasappel
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2021
    • 160

    #6
    Click image for larger version

Name:	20250527_184856.jpg
Views:	163
Size:	100,6 KB
ID:	1932452
    De orange bubblegum loopt iets achter, of de lost elephant wat voor natuurlijk. Ligt eraan hoe je het wil bekijken.

    Morgen is het alweer een weekje geleden dat ze hun kopje boven de grond staken en het helmpje verloren(al dan niet met wat hulp) dus bij dezen is de eerste week alweer af.

    Fijne dinsdag, ik ga de dinsdag ook even vieren

    Comment

    • Sinaasappel
      Chronic Stoner
      MemberLucky Member
      • May 2021
      • 160

      #7
      Dag 12, flinke flush gegeven met water op pH 6.2. Runoff EC op 1.0 om wat opgebouwde zouten uit te spoelen, runoff was 1.7 a 1.8 waar ik met 1.1 voed. Daarna weer voedingsbeurt gegeven met 2 ml A+ 2ml B per liter. Volgende keer voeding aanmaken gaat de dosering omhoog naar 2.5 ml.

      luchtpompje aangezetvoor extra zuurstof bij de wortels, tray ook gevuld met voedingswater. Kijken of ze willen drinken en dan kan het systeem aan. Dan kan deze luie kweker weer verder lui zijn ipv dagelijks druk zijn met water geven etc.

      Click image for larger version

Name:	20250601_183604.jpg
Views:	158
Size:	106,3 KB
ID:	1933268

      Comment


      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Hoe flush je en check je je runoff? Zet je dan je autopots even uit?

      • Sinaasappel
        Sinaasappel commented
        Editing a comment
        Autopots stonden nog niet aan, eerst via bovenlangs water gegeven.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Harde groeiers
    • Sinaasappel
      Chronic Stoner
      MemberLucky Member
      • May 2021
      • 160

      #8
      Takketoelli ze gaan inderdaad lekker, vooral de Lost Elephant.

      Vandaag precies 2 weken boven de grond, vanmiddag even tijd zoeken om ze om te buigen.

      Click image for larger version

Name:	20250604_103830.jpg
Views:	145
Size:	69,1 KB
ID:	1933716
      Click image for larger version

Name:	20250604_103755.jpg
Views:	144
Size:	103,4 KB
ID:	1933717

      Comment

      • Sinaasappel
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • May 2021
        • 160

        #9
        Dag 18,
        DLI verhoogd van 25 naar 30
        EC zit rond de 1.7
        pH 5.7
        Temp 24-25 graden
        LV ~60%

        Besloten geen LST te doen maar blad dat zijtakken in de schaduw zet weg te halen om zo de nadruk te leggen op groei van de takken. Ik wil natuurlijk toppen kweken en niet blad.

        Misschiennl wat ongebruikelijk voor de meesten maar ik ga het zien.
        Click image for larger version  Name:	20250607_105541.jpg Views:	0 Size:	82,2 KB ID:	1934169

        Comment

        • Sinaasappel
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • May 2021
          • 160

          #10
          Dag 19, weinig bijzonders. 40L Lekbak eronder gezet, tank gevuld met 12 L voedingswater, nu kan het systeem zelf aan de gang.

          Fotootje van boven
          Click image for larger version  Name:	20250608_203729.jpg Views:	0 Size:	78,1 KB ID:	1934375
          En fotootje van opzij
          Click image for larger version  Name:	20250608_203743.jpg Views:	0 Size:	68,7 KB ID:	1934376 Morgen gaat dat kroontje van nieuw blad er weer af bij de rechter...

          Comment


          • Sinaasappel
            Sinaasappel commented
            Editing a comment
            Takketoelli Hork is kunststof, gesneden van een tussenplaat voor pallets. Bewust geen karton omdat vochtig karton juist een goede voedingsbodem voor schimmel is. Gezien ik lucht door mn kokos heen pomp ben ik verder niet heel bang voor vochtophoping eronder maar t scheelt flink in luchtvochtigheid.
            Hoop dat het duidelijk is zo

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            QnQ heeft plastic zak over de toplaag voor wortelvorming boven in de pot.
            Last edited by Rreppellsteeltjam; 10 June 2025, 10:52.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Ik heb er twee laten sneuvelen laatst, was wat te broos geworden. Heb nu karton omwikkeld met witte folie, gaat ook wel.
            Het scheelt veel met verdampen. Voor meer wortelgroei moet het echt op de grond zitten, zoals ik heb met het grind. Er blift altijd een kaagje grind achter als ik het wegschud, vastgegrepen door de wortels. De hele pot beworteld dan, alles
        • Sinaasappel
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • May 2021
          • 160

          #11
          Vandaag precies 3 weekjes boven de grond.
          pH is reservoir houd ik op 5.5 tot 5.8. Bij volgende keer verversen gaat de voeding ook nog wat omhoog naar 3 ml/l.
          Lekker bossig aan het worden.Click image for larger version

Name:	20250611_161610.jpg
Views:	109
Size:	138,0 KB
ID:	1934797 Click image for larger version

Name:	20250611_161617.jpg
Views:	111
Size:	78,0 KB
ID:	1934796

          Comment


          • Minigrowcase
            Minigrowcase commented
            Editing a comment
            Mooi compact!😁

          • Grow Co
            Grow Co commented
            Editing a comment
            Mooie bosjes sla 👀
        • Sinaasappel
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • May 2021
          • 160

          #12
          Fotootjes van gister dus dag 23? Ik raak de tel nog eens kwijt. Vanmiddag uit werk maar even de kappersschaar erbij en een kale plek maken om de ondergroei weer meer licht te geven.

          TemperaTuur liep gister al op richting de 30 graden in de kast met de deur op ene kier, afzuiger maar aan en gelijk 24... liever een middenweg. Kast staat nu even in kamer op het zuiden ivm aanstaande verbouwing dus niet ideaal.
          Lamp iets bijgesteld want DLI was van 30 naar 45 gelopen, je ziet op de linker dame op aantal bladeren ook lichte lightburn.
          Click image for larger version

Name:	20250612_173921.jpg
Views:	107
Size:	101,9 KB
ID:	1935092 Click image for larger version

Name:	20250612_173927.jpg
Views:	103
Size:	74,4 KB
ID:	1935091

          Comment

          • Sinaasappel
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • May 2021
            • 160

            #13
            Dag 25! Na aardig wat blad weghalen kan je heel goed zien hoeveel sterke takken deze dames aan het maken zijn. Lengtegroei begint er wat in te komen dus ik verwacht langzaamaan richting bloei!
            Orange bubblegum zijn de eerste zijtakken de hoofdtop voorbij.
            Lost Elephant heeft zichzelf op meerdere takken getopt.

            Heeft er iemand nog advies voor een stille oscillerende wandventilator? Wilde eerst gewoon een torenventilator in de hoek zetten maar dit neemt te veel kostbare oppervlakte in... Remco hoe doe jij dit in jouw kast?

            Click image for larger version

Name:	20250614_154653.jpg
Views:	103
Size:	89,2 KB
ID:	1935264 Click image for larger version

Name:	20250614_153333.jpg
Views:	103
Size:	113,0 KB
ID:	1935265

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Er zijn fluisterstille heb ik begrepen. Geen idee welke

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Dan istie vervuild/stuk.

            • Grow Co
              Grow Co commented
              Editing a comment
              AC Infinity erg fijn ding aan de paal met knijper uitslag van oscilleren zelfs te regelen 👌🏻
              Tot stand 4 geruisloos daarna hoor je de wind
          • Sinaasappel
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • May 2021
            • 160

            #14
            Morgen 4 weken boven de grond en ze de dames gaan als een raket. Voeding is nu sinds 3 dagen naar 3.1 ml A+B per liter, volgens zware voedingsschema van Canna.
            Lost elephant laat vandaag voor het eerst wat witte pistils zien, hopelijk volgt de Orange bubblegum snel. Morgen weer wat blad weghalen, gezien de sterke groei en goed tolereren van veel voeding ben ik van plan ze zwaar te gaan trainen.
            Click image for larger version

Name:	20250617_184444.jpg
Views:	86
Size:	103,1 KB
ID:	1935686 Click image for larger version

Name:	20250617_184533.jpg
Views:	87
Size:	96,0 KB
ID:	1935685 Click image for larger version

Name:	20250617_184549.jpg
Views:	94
Size:	54,6 KB
ID:	1935684

            Comment

            • Hork
              Banned
              Lucky Member
              • Jul 2020
              • 4103

              #15
              Het mooie aan dit systeem is dat de planten niet droog komen te staan. Het is te zien dat ze genieten.

              Comment


              • Sinaasappel
                Sinaasappel commented
                Editing a comment
                Ja helemaal! Nooit teveel en nooit te weinig. Altijd precies wat de dames nodig hebben
            Bezig...