Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sinaasappel op kokos

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Werd een beetje te knus op elkaar zo op dag 31. Orange bubblegum sinds gisteren ook eerste witte pistils. Heb ze nu ieder een eigen lamp gegeven op 30%, dus 90 watt per dame en hebben ze rondom heerlijk de ruimte. Morgen maar wéér wat blad weghalen dat andere toppen in de schaduw zet.

20250620_171646.jpg 20250620_171640.jpg 20250620_171757.jpg

Comment

Paar dagen niets gepost hier, druk geweest.
      Dag 35 zware defoliation gegeven en strak onder een scrognet gebonden door middel van supercroppen, om zo larf te voorkomen door alles licht te geven.
      vandaag dag 40 en mag bijna weer flink wat blad weg gaan halen om de alles goed licht te geven.

wat een verschil 5 dagen kan maken...

Orange bubblegum:
      Dag 35:
      20250624_182746.jpg Dag 40:
      20250629_150322.jpg

Lost Elephant:
      Dag 35:
      20250624_182742.jpg
      Dag 40:
      20250629_150335.jpg

Comment

• Sinaasappel
        Sinaasappel commented
        Editing a comment
        Bo$wachter jazeker vaker gedaan, maar niet zo hard als nu. Nu op ongeveer 10 cm boven de pot alles gesupercropt en uitgespreid om zo een heel egaal veld te krijgen.
        De groei op kokos is zo sterk dat ze veel meer kunnen hebben, je ziet ze eigenlijk geen kick geven en gaan direct vrolijk door met groeien ondanks flink hoge stress training, op aarde zouden ze zo een paar dagen nodig hebben om hiervan te herstellen.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik ben onder de indruk.

Kudos voor jou

• Sinaasappel
        Sinaasappel commented
        Editing a comment
        Dankje Bo$wachter maar eerst maar tot een goede oogst komen, het blijft experimenteren.

Vandaag zijn ze 6 weken oud. Volgens de breeder ongeveer halverwege, maar ik vermoed dat het wat langer gaat duren zoals standaard.

Dames beginnen goed in de bloei te raken, en daar dienen ook gelijk de eerste problemen mee aan. Calcium zo het lijkt. Had de hoop dat heavy feeding volgen van Canna genoeg Calcium zou aanleveren maar helaas toch niet, ongeveer 0.5 ml/L calmag er nu bij. EC gelijk houdend op 1.9 dus net wat minder Canna coco A+B. ~2.9 ml/L. Orange bubblegum nagenoeg geen last van, Lost Elephant heeft op het kleine lage blad de vlekken, wel het ergste blad uitgezocht voor de foto's.

Ze dronken de laatste tank van 25 liter binnen 4 dagen op

Komend weekend maar weer eens ff flink blad weghalen, verwaalde takjes van beneden naar boven knakken of weghalen.
      20250702_173936.jpg 20250702_173858.jpg 20250702_173923.jpg 20250702_173947.jpg

Comment

Nog wat fotootjes van gister.
        lampen staan op 130W per stuk, als de dames het zo vol bijven houden zal er allicht wat wiet zijn
        Geur en plakkerigheid begint al goed te komen.
        20250705_172431.jpg 20250705_172945.jpg

Comment

Weer even een wat uitgebreidere post.

Ze drinken samen consequent zo'n 6 tot 7 liter per dag. Voeding is nu alleen canna coco A+B, elk 3.8 ml/L, calmag is er weer uit.

Ik laat de pH in het vat iets meer oplopen. Ik zuur af op 5.6 en laat deze over 3 dagen naar 5.9 gaan, paar drupjes pH down naar 5.7 en dan is het vat van 26L de volgende dag weer op. De pH in de tray volgt dit eigenlijk perfect door het hoge watervebruik.

Temperatuur zit rond de 24-27 graden, LV tussen 50 en 65% afhankelijk van het weer. van het weekend even de ontvochtiger laten draaien om acceptabele LV te houden.

Midden begint goed op te vullen, waar dit eerst wat kleiner spul was. Afgelopen weekend best wat blad weggehaald, komend weekend ga ik ze weer zo goed als kaal maken, als ik de tijd kan vinden...

Doei
          20250708_184856.jpg
          Attached Files

Comment

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Ik draai dat juist om; ik haal de onderste toppen weg zodat ik de bladeren kan laten zitten, en alleen de bovenste toppen gaan zwellen
            Als je meer energie wilt moet je niet minder zonnepanelen nemen, zoiets 😀

Kan mij ook voorstellen dat de lv met zoveel blad uitvde hand loopt, vooral in zo'n klein kastje

Ik heb deze ronde meer blad weggehaald dan ooit, gaat goed tot nu toe

Bedoeling is dat ik daar wat meer in experimenteer

Haal jij al het blad met steel weg?

• Minigrowcase
            Minigrowcase commented
            Editing a comment
            Ik haal ook de onderste toppen weg die het minste licht vangen, en ik snoei het blad met steel voor dat het licht goed op de toppen valt.

• Sinaasappel
            Sinaasappel commented
            Editing a comment
            Takketoelli, wanneer ik ze normaal laat groeien doe ik inderdaad ook gewoon lollipoppem, maar doordat ik ze nu zo plat train heb ik nagenoeg geen ondergroei om weg te halen, volgende keer ga ik proberen nog dichter op de grond ze plat te maken, heb nu per plant stuk of 4-5 takjes die ik wss weg ga moeten halen tenzij ik nog ruimte zie om ze omhoog te steken... Ik verwijder wel zo veel mogelijk steel, maar trek het niet van de stam zelf af.

Dag 53

Lost Elephant wat blad weggehaald, veel potentiele toppen hierdoor vrijgemaakt, lange toppen verder in het net gestopt om zo oppervlak meer uit te spreiden. Als ik morgen tijd heb de Orange Bubblegum doen.
          Mega allergische reactie op de Lost Elephant op mn huid... wel vaker last afhankelijk per soort maar nooit zo erg, had al handschoenen aan maar voortaan maar ook shirt met lange mouwen. De geur is wel echt heerlijk fruitig.
          20250712_181949.jpg 20250712_183028.jpg

Comment

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Nieswiet heb ik ook wel eens, maar geen hinder
            Ik vind niezen wel lekker, behalve met een liesbreuk

Een orgasme is zo fijn omdat er stoffen vrijkomen in je hersenen. Driekwart van die stoffen komen ook bij niesen vrij
            Lekker man

Het zou geweldig zijn om tijdens een orgasme te niesen, maar dat is mij nog nooit gelukt

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Gewoon een keuken papiertje spits rollen en dan in je neus porren tijdens het rukken en dan met nog een beetje timing zou het theoretisch moeten lukken lijkt me…wordt een top zondag! Succes

• Zazaris
            Zazaris commented
            Editing a comment
            Pollen allergie. Heb ik ook. Hooikoorts etc.

Dag 65. Begint ergens op te lijken, binnenkort weer eens flink ontbladeren. Voeding zit op 3 ml/l van canna A+B, 0.5 ml/l calmag en 0.5 ml/l PK13/14.
          luchtvochtigheid is wel lastig met de hoeveelheid water die ze drinken en de constant hoge luchtvochtigheid buiten. Airco vanuit woonkamer trekt het naar ~60%. Vind ik net te hoog maar weinig aan te veranderen. Ontvochtiger jaagt gelijk de temperatuur naar 30 graden.
          volgende ronde draaien we herfst/winter, stuk makkelijker 20250724_201900.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Die ontvochtiger moet eigenlijk een airco zijn.

• Sinaasappel
            Sinaasappel commented
            Editing a comment
            I know, ergens deze winter airco laten plaatsen op de boven etage. Tot die tijd is het tobben met wat ik heb..

Dag 79.

We komen in de buurt van de volgens de fokker zn richtlijn van 85 dagen, van het weekend weer even wat blad weghalen bij beide dames en dan door richting de eindstreep. Op een of andere manier krijg ik de calcium niet meer goed en geen idee waar het aan ligt, daarom uiteindelijk wat milder geweest met blad weghalen.

Ook voor het eerst even wat trichroompjes gecheckt en dat gaat aardig de goeie kant op. Voorlopig drinken ze nogsteeds samen 7 liter per dag, zolang dat zo doorgaat gaat de bijl er nog niet in.
          20250807_183327.jpg
          20250807_183350.jpg 20250808_163629.jpg

Orange bubblegum:
          Screenshot_20250808_164301_Gallery.jpg

Lost elephant:
          Screenshot_20250808_163920_Gallery.jpg

Comment

• Bobledsgrow
            Bobledsgrow commented
            Editing a comment
            Hele mooie knotsen👌🏽

• Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Lekker zeg!

• Mickey Trassie
            Mickey Trassie commented
            Editing a comment
            Wouw dat ziet er super goed uit

Dag 84, weer paar daagjes verder, weer wat voller. Licht wat gereduceerd van 40% naar 30% over 3 stappen. Van de Lost Elephants hebben meerdere toppen zichzelf gesupercropt door hun eigen gewicht en vind dat de stengels wat fragiel voelen. Volgende keer toch silica mee geven, liep hier in aarde ook al tegen aan.

Zit alweer te shoppen voor de volgende soortjes, of toch maar eens mn bestaande voorraad gebruiken? Fotoperiodiek of toch maar weer knaller autos? Keuzes keuzes

20250812_063347.jpg 20250812_063410.jpg 20250812_063427.jpg

Comment

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment

• Sinaasappel
            Sinaasappel commented
            Editing a comment
            Heb je gelijk in Hork als je het over white label merken hebt die niets aan fokken en maar wat labelen en verkopen. Maar er zijn ook zeker wat breeders die zeker wel het werk erin stoppen en die mogen van mij best wat aan mij verdienen

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dat begrijp ik maar omdat het zaad vaak in de koelkast blijft liggen koop je feitelijk het verkooppraatje. In werkelijkheid is geen zaadplant gelijk maar dat noemt men dan gemakshalve fenotypen wat natuurlijk stierenstront is voor verschillende planten.

Dag 91 gister. Omgehakt
          20250819_151820.jpg 20250819_151816.jpg 20250819_151825.jpg 20250819_151847.jpg

Comment

• Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Very nice!
        Bezig...
        X