Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Cheese Greenhouse (scrog)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4x Cheese Greenhouse (scrog)

    Korting op 420shop
    Verlichting
    Ik gebruik een Davin DV 12 relaiskast waarop 1 600watt philips Son-t pia plus, uiteraard met reflector (met verstelbare katrol). Voor de groei gebruik ik 2x 36watt turbo neon lampen van 6500K, niet zozeer voor het groei-effect maar vooral om de kleine plantjes te besparen van de warmte van de 600wat HPS.

    Lucht

    Uiteraard een afzuiger met thermostaat en een koolstoffilter.
    Voor de circulatie staan er 2 ventilators in de 2buitenste hoeken.

    Voeding

    Ik gebruik de producten van Aptus (http://www.aptus-holland.com/wp-cont...ema_NL_web.pdf) Pro schema. Als hoofdvoeding Ganna A+B cocos.
    Voor het eerst ga ik Guano extract bat No Mercy gebruiken, ik denk dat ik het best afwissel tussen Ganna cocos en Guano?

    Ik ga mijn voeding per 5-10 liter bereiden. Ik maak gebruik van een warmte-element en een luchtpompje. Ik beschik ook over een ph-meter en een EC-meter.

    Potten en medium
    Momenteel kleine potjes voor de kleine plantjes, uiteindelijk moeten ze in een 19liter smartpot komen. Uiteraard gebruik ik coco's (light mix).

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Oorspronkelijk ben ik begonnen met 3 zaadjes, geplant op 21/8, waarvan er 2 nu hun eerste cm hebben... Waar de andere blijft, geen idee.. Ik heb om veilig te spelen dan nog 2 extra zaadjes geplant (26/8). Zonde dat er dus 2 achterblijvers zullen zijn maar dit werken we wel bij doorheen de kweek.
    image.jpgimage.jpg
    Last edited by firstweed; 26 August 2014, 17:34.

    #2
    Re: 4x Cheese Greenhouse (scrog)

    Ziet er goed uit man, ik ben benieuwd!
    Mooie spullen heb je ook, ik volg je.
    Succes

    Comment


      #3
      Re: 4x Cheese Greenhouse (scrog)

      Ik heb het forum wat afgezocht achter Gauno extract, wat ik heb gevonden;

      -Guano extract is geschikt voor de bloei.
      -Best de eerste 2 bloeiweken 1ml/l en vervolgens 2ml/l (minder dan dat de gebruiksaanwijzing aangeeft)

      Kan iemand dit misschien al bevestigen? Waar ik niet wijzer uit ben is het gebruik ervan in combinatie met Aptus (pro-schema) en Cana coco's... Vervangt Guano de Cana of moet ik combineren, ... ?

      Comment


        #4
        Re: 4x Cheese Greenhouse (scrog)

        guano.562.jpg

        Op het etiket staat wat erin zit.
        Als je zelf voeding gaat mixen weet je wat een plant nodig heeft tijdens de verschillende fases.

        * Als ik eens google op guano met cocos kom ik wel wat mindere ervaringen tegen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: 4x Cheese Greenhouse (scrog)

          Ik heb gelezen dat guano korrels en guano extract niet op dezelfde manier werkt... de korrels werken pas na enkele maanden, het extract is direct opneembaar en zou geschikt zijn voor coco's? Dit is allesinds hoe ik het interpreteer...
          Dit kwam ik ook tegen; 1x per week toevoegen. 5-10ml/l voor gewortelde stekken, 10-50ml/l voor de groeifase en 50-100ml/l voor de bloeifase.... Meningen op internet zijn blijkbaar verdeeld dus ik zal het zelf moeten uitzoeken. Ik zal eens wat berekeningen maken zoals QnQ al aangaf.

          In ieder geval, het eerste voedingssoepje staat klaar te pruttelen en morgen krijgen de eerste 2 dames hun sapje. ph; 6.3, EC; 1.3

          Comment


            #6
            Re: 4x Cheese Greenhouse (scrog)

            10 dagen geleden zijn de eerste zaadjes in de grond gestoken om te ontkiemen, 5dagen later zijn er 3 bijgekomen. Op zich gebeurd er in dit stadium niet veel opmerkelijks maar toch een kleine update;
            image.jpgimage.jpg

            Comment


              #7
              Re: 4x Cheese Greenhouse (scrog)

              Succes met de kweek.
              Maar zou me ontdoen van die turfpotjes, de wortels hebben moeite om er doorheen te groeien.
              Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
              Jack Herer in scrog
              The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

              Comment


                #8
                Re: 4x Cheese Greenhouse (scrog)

                Oorspronkelijk geplaatst door JacktheBass View Post
                Succes met de kweek.
                Maar zou me ontdoen van die turfpotjes, de wortels hebben moeite om er doorheen te groeien.
                Daar had ik al een vermoede in (kennis-kweker had er geen goede ervaring mee), ik was vanplan ze sowieso enkel als potje te gebruiken. Bedankt voor de tip!

                Comment


                  #9
                  Re: 4x Cheese Greenhouse (scrog)

                  Ok, maar je wortels zullen zich hechten in je turfpotjes, als je dan wil overpotten zul je wortelschade gaan maken...
                  Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                  Jack Herer in scrog
                  The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

                  Comment


                    #10
                    Re: 4x Cheese Greenhouse (scrog)

                    Vandaag, 13/09 de dames overgeplant; de 4 sterkste in 19L potten en de "zwakste" in een 11L. Ineens de neon lampen vervangen door de 600watt HPS om een groter lichtoppervlakte te krijgen (nog steeds 18/12). Ik heb de coco's potjes verwijderd en wat me opviel was er amper wortel-groei terwijl de 3 andere en mooie kluit hebben (zie foto)
                    .image.jpgimage.jpgimage.jpg

                    heeft er iemand trouwens een tip tegen de zwarte strepen op de foto's dankzij de HPS?image.jpg
                    Last edited by firstweed; 13 September 2014, 17:44.

                    Comment


                      #11
                      Re: 4x Cheese Greenhouse (scrog)

                      Heerlijk soortje de cheese van greenhouse, heb hem ook een keer gekweekt en het is voor mij nog steeds een van de lekkerste strains die ik ooit gekweekt heb. Succes deze ronde!

                      Comment


                        #12
                        Re: 4x Cheese Greenhouse (scrog)

                        Vandaag heb ik de dames een knipbeurt gegeven. Ze zijn alle 5 getopt, nu nog een weekje groeien en dan gaan ze in bloei.

                        Comment


                          #13
                          Re: 4x Cheese Greenhouse (scrog)

                          image.jpgimage.jpgBloeiperiode is ingezet. De 2 plantjes uit de cocos-potjes doen het duidelijk minder. Ze vertonen verschijnselen van voedingstekort. Waarschijnlijk door de mindere wortelgroei.

                          Comment

                          Bezig...
                          X