Re: Coco widow - Poseidon's first cocos
Tjeeezus. Gelukkig geen doden en gewonden.....wel balen van je kweek. En hopen dat je flink vergoed wordt.
Sterkte!
Coco widow - Poseidon's first cocos
Collapse
X
-
Hoop het voor je goddoeme, brandstichting dus, miljaar.Leave a comment:
-
Inderdaad, bedankt FlintStoned.
De vermoedelijke dader zit sinds gisteren vast, hij werd betrapt toen die nog een brand wilde stichten.
Dus goed nieuws wat dat betreft! Misschien valt er een link te leggen naar mijn huis en kan ik schade verhalen!Leave a comment:
-
Sodedju zeg. Maar je leeft. Rest is materieel en komt op den duur wel goed. Das wel even schrikken lijkt me.
Even op adem komen, sterkte.Leave a comment:
-
Ik ben nog heel en politie en woningbouw deden niet moeilijk, het waren er tenslotte maar 3.
Maar voorlopig ga ik even niet meer kweken, geen geld meer om alles aan te schaffen.
Wel gewoon ontzettend balen dat het hele zooitje nog maar een weekje had gemoeten......
Leave a comment:
-
Jezus man, alles verder in orde en geen gezeur gehad?Leave a comment:
-
DSC_0016.jpgHelaas .. deze kweek is een week voor de oogst aan zijn einde gekomen door brand !
(niet veroorzaakt door de kweek verder) Maar alle apparatuur en planten, voeding etc zijn verwoest.Leave a comment:
-
Ik schuif ook aan, mooie setup.
Heb alleen 1 vraag omdat ik volgende week zelf ook voor het eerst op Cocos ga kweken.
De grond vochtig maken voor de zaden /stekken er in gaan. Moet hier nou al voeding bij zitten omdat er in Cocos niks schijnt te zitten.
Zou er egt super mee geholpen zijn.
Mzzl luukyluuk
Hoi Luukyluuk,
Alvast succes met je aankomende coco's kweek. Wat betreft je vraag, ik begon met een heel klein beetje voeding,
maar geen idee of dat echt goed was, zoals je misschien gemerkt hebt is er weinig informatie over kweken op cocos.
Dus ik zou zeggen begin met een heel klein beetje, en je merkt het vanzelf wel als de plant om meer voeding gaat vragen.Leave a comment:
-
Ik schuif ook aan, mooie setup.
Heb alleen 1 vraag omdat ik volgende week zelf ook voor het eerst op Cocos ga kweken.
De grond vochtig maken voor de zaden /stekken er in gaan. Moet hier nou al voeding bij zitten omdat er in Cocos niks schijnt te zitten.
Zou er egt super mee geholpen zijn.
Mzzl luukyluukLeave a comment:
-
En er is weer een update! Zie eerste post.Leave a comment:
-
Een stuk piepschuim en daar je vat verwarmer in hangen en vast zetten
Piepschuim drijft en daardoor zal hij met het waterpijl meegaanLeave a comment:
-
Bedankt voor je tip Stiekel, zoiets had ik zelf ook wel bedacht, maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij met het waterpijl mee zakt? Wellicht is dat wel helemaal niet mogelijk, en als er niemand met een ander idee komt ga ik hem dicht kitten met speciale kit en op een latje laag in het vat kan plaatsen, maar dat vond ik zelf een beetje eng aangezien je dan echt het complete element in het water hebt hangen, en niet alleen het deel wat verwarmd.
update
Toch maar element helemaal onder water gemonteerd, zie foto's in de eerste post. Ze moeten er in principe tegen kunnen. Steek alleen me hand pas in het water als de stekkers er uit zijn.Last edited by Poseidon; 30 May 2015, 18:55.Leave a comment:
-
die zuignapjes lossen ook op. ik zou een paar brede slangklemmen een schroef er in op een panlat of zo kan je zo het verwarming in schuifen
en denk er om als die aquariumverwarming los komt brand ie je hele vat lek
Leave a comment:
-
Bedankt! En jullie stoeltjes zijn allemaal welkom !
QnQ, blij om van een expert te horen dat ik alles heb voor een succesvolle kweek !
Ik wist echter niet dat ik die Atami coco's ook eerst moest spoelen, maar ik zal even contact opnemen met mijn GS, even vragen
hoe of wat.
Vandaag mijn aquariumverwarming binnen gekregen, maar heb nog wel een vraagje en ik hoop dat jullie even met me mee willen / kunnen denken.
Het element zelf kan ik met twee zuignapjes vast maken aan mijn vat, en dat heb ik even geprobeerd, maar na een half uur laat het los en dan dobbert het
element in het water. Zijn hier mensen die misschien een andere oplossing hebben? Op zich is het niet een ramp als het een beetje dobbert maar echt veilig is het niet natuurlijk.
Alvast bedankt!Last edited by Poseidon; 15 May 2015, 16:11.Leave a comment:

Leave a comment: