Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sproud-pad

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    sproud-pad

    Korting op 420shop
    Attached Files
    Last edited by westport; 30 June 2012, 01:58.
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    #2
    Re: sproud-pad

    Iemand hier ervaring mee???
    zoja vermeld a.u.b ik wil het miss ook gebruiken maar moet ik er wel meer over de gebuikers ervaring weten, danke

    grtzz

    Comment


      #3
      Re: sproud-pad

      heel handig zo'n sproutpad , werkt heel goed
      Mvg Izzzz

      Comment


        #4
        Re: sproud-pad

        ik ga dit de aan komende dagen testen en zal daarover mijn mening geven.

        is voor mij ook een test naast de andere methodes.
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

        Comment


          #5
          Re: sproud-pad

          Al getest Silas?

          Grtz
          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: sproud-pad

            Hmm waar blijft die mening en de testervaring.

            Grtz

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: sproud-pad

                even bij orias gevraagd;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
                dat ist;

                Comment


                  #9
                  Re: sproud-pad

                  ik heb die sproud pads getest....... en werken wel goed....alleen heb ik de zakjes opengeknipt om ze in de pot te doen zeg maar...........maar hoeft niet persee.....maar ze doen het goed...en op zich niet duur alleen weinig te vinden............
                  sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                  Comment


                    #10
                    Re: sproud-pad

                    Als je ze ontkiemt in de sprout, moeten ze toch in het donker met kamertemperatuur?
                    Alvast bedankt,

                    Comment


                      #11
                      Re: sproud-pad

                      Ik maak altijd gebruik van spongepots in een propagator. Die sprout pads heb ik buitengegooid na 5 zaadjes te hebben verknald. Je moet die pads ENORM nat houden, bij mij droogden ze ontzettend snel uit. Ik heb ze zichzelf eerst laten volzuigen met water + bacto en daarna stonden ze in de propagator met een bodempje perliet en water. Na 3 dagen kwam er 1 van de 3 boven, en daar zag je aan dat ie het niet lang ging redden.

                      Spongepots zijn belachelijk eenvoudig. Water en bacto's over gieten, in de prop zetten en lampje erboven. Zodra ze boven zijn, kan je de sponsjes er gemakkelijk uithalen en in een jiffy met stekgrond zetten of een ander potje. Het werkt hetzelfde als ontkiemen tussen keukenrol, maar je hoeft niet zo hard op te letten met de worteltjes.
                      All I want is a little more than I'll ever get

                      Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

                      Comment


                        #12
                        Re: sproud-pad

                        JIFFY7 FTW! Perfect voor zaai- en stekactiviteiten!

                        slegers_1_.JPG

                        Comment


                          #13
                          Re: sproud-pad

                          misschien kom ik weer om de bocht zeilen???

                          maarre voor de eco kwekert (op mijn 12e geleerd van de dorps tuinders,
                          oooo wat was ik toen druk met tomaten en boontjes.... )

                          o ja.... de plugs, ik gebruik tegenwoordig gewoon geperstekiembakjes van mest en hout/papier
                          kosten per 60 circa 3 euro. en mocht dit zelfs te duur zijn als je een eierdoos pakt, deze vult met
                          stek/kiem grond (gewone potgrond is te zuur) en dan 3 dagen in een warme omgeving (de tent of je kot )
                          geacclimatiseerd is kun je hier je zaadjes in laten ontkiemen. werkt bij mij 90%. en de eierdoos cel kun je als je
                          plantje 1 week is zo in je volgende pot planten. de eierdoos lost op en word poreus dus de wortels groeien er doorheen
                          daarnaast houd de doos het vocht vast net als bij de sponge pad's

                          een tip van vroegert (maar nog steeds in gebruik)

                          (heb je geen propagator of ontkiem kasje, plant het zaadje dan minimaal 0,5 cm diep
                          anders zal de bovenste laag grond te ver indrogen en het zaadje dus ook.
                          in een bak zetten met een deksel kan ook natuurlijk als er maar geen circulerende lucht bij komt.)
                          Last edited by bramonius; 27 June 2012, 12:27.

                          Comment


                            #14
                            Re: sproud-pad

                            Sproud pad zijn er goedkoop te vinden bij de hornbach, 1,99 voor 20st. (Btje offtopic.)ook handige turfpotjes zijn daarnaast te koop, daar kun je naderhand de sproudpads instoppen met wat stekgrond en dan na een weekje in de potgrond in een wat grotere pot...zo wennen ze geleidelijk aan en kunnen ze hun wortels door de turpotjes heen groeien als ze wat sterker zijn geworden voor de potgrond/growmix.
                            Last edited by Obnox; 23 October 2012, 22:34.

                            Comment

                            Bezig...
                            X