Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CoCos , hoe, wat, waarom, en nu??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: CoCos , hoe, wat, waarom, en nu??

    Zie bijlage, dan zie waarom aansturing van de pH belangrijk is. Boven pH 6 treden er n.l. tekorten op, ook als er genoeg in de grond zit.
    Dient opgemerkt te worden dat de fosfor uit Yara Super FK opneembaar blijft bij hogere pH.

    Ook is het handig te weten dat cocos als het vers is, stikstof, calcium en magnesium absorbeerd.
    Daarom heeft Canna daar een inweek product voor.

    Meer en meer komt er gestabiliseerde cocos op de markt, waar dit probleem al (vaak door composteren) is opgelost.
    Toch zie ik nog vaak N, Mg en calcium problemen op cocos.
    Daarom, neem speciale cocos voeding of hydro voeding. Of compenseer zelf met calcium en magnesium nitraat.

    Grtz, HJM
    Attached Files
    Last edited by HJM; 15 June 2011, 11:04.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #17
      Re: CoCos , hoe, wat, waarom, en nu??

      in -wat nu blijkt- een vlaag van verstandsverbijstering heb ik een aantal kamerplanten in cocos gezet die na een trouwens erg succesvol kweekje was overgebleven. Magnesiumproblemen alom, die moeilijker te behandelen blijken dan ik in eerste instantie dacht. Het punt nadert pijlsnel dat ik de zooi eruit flikker > ondanks het feit dat ik verzot ben op planten en hun verzorging is de extra aandacht en "speciale" voedingsmiddeltjes een bron van zorg waar ik niet op zit te wachten.

      LET OP : dit zegt iets over mijn eigen stunteligheid en gemakzucht, en houdt geen waarde-oordeel in over het gebruik van cocos als medium in wietteelt. De keren dat ik wiet op cocos heb gekweekt zijn allen succesvol geweest, al vond ik de mate van verdamping nogal stevig en was de fijne bufferwerking van gewone aarde aangevuld met bacteriele boosters een gemis. Dit jaar staat een deel van mn balkonplanten op cocos, een ander deel op aarde. Niet vanwege experimenteerdrift maar eerder omdat het zo uitkwam...
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #18
        Re: CoCos , hoe, wat, waarom, en nu??

        Ik ben ook Es' met kokos gaan experimenteren... Heb 2 white rhinos laten ontkiemen in een 18 liter bak met aarde.... En een met kokos... Nu kan het natuurlijk toeval zijn, maar de rhino op kokos ziet er veeeel mooier uit... En bovendien is t makkelijk te vervoeren en te bewaren...ik zie wel hoe de kweek loopt maar ik denk dat ik om ben...Bovendien die kokosblokken van de action zijn spotgoedkoop...maar ik heb nog geen ervaring met afbloeien op kokos... Maar als dat ook bevalt... Ben ik om...Mooi spul, en goed topic dit... Props aan Debiel! Bovendien gepost op m'n verjaardag notabene... Kan geen toeval zijn...ik ben om... Alleen check ik de ph en ec nooit, maar denk toch dat ik maar Es' zon ph-ec meter moet aanschaffen...
        Pz

        Comment

        Bezig...
        X