Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ph al meteen te hoog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ph al meteen te hoog

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik ben net begonnen met mijn 2e kweek in smartpots van 16L gevuld met plagron coco brix.
    ik heb deze brix aangemaakt met afgezuurd water zoals aangegeven door plagron.
    gisteren mijn ontkiemde zaadjes in de pot gedaan en beetje water met ph 5,7 en zeer lichte voeding gegeven.
    vandaag hetzelfde gedaan maar toen ik de runoff had gemeten stond die al na 1 dag op ph 7,1?
    is er iemand hier die mij zou kunnen vertellen hoe dit kan gebeuren op 1 dag?

    Groetjes en prettige dag

    #2
    Waarschijnlijk is de ph niet stabiel, omdat dat meestal 24 uur duurt, en je dan weer moet afzuren.

    Of je moet meer water er doorheen gieten.

    Of je hebt bio ph-.
    Da's ook kut.

    Comment


      #3
      Coco brix zijn pH neutraal denk ik, dat is 7.0. Gewoon bij elke waterbeurt de correcte pH geven dan komt het vanzelf goed.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #4
        De pH van Cocos Brix is 6.1 - 7.4 volgens de website van Plagron.
        https://www.plagron.com/en/products/cocos-brix

        Er wordt bij de beschrijving van ingebruikname met geen woord gerept over vooraf aanzuren of iets dergelijks.
        Daarmee lijkt de pH van je runoff, op basis van de informatie die je geeft, mij normaal.

        Comment


          #5
          Er wordt bij de beschrijving van ingebruikname met geen woord gerept over vooraf aanzuren of iets dergelijks.



          Plagron cocos brix. Dit zijn gebufferde en samengeperste brokken kokosvezels die flink uitzetten als je water toevoegt. Je hebt dan direct een zuiver, natuurlijk en pH-stabiel medium voor je wietplant.

          Neem aan dat je ook cocos A&B van plagron gebruikt? (Nu hoef je eigenlijk nog geen voeding mee te geven btw)
          Check straks altijd de pH-waarde van je voedingswater nadat je de Plagron cocos voeding hebt toegevoegd, zo weet je zeker dat het de juiste waarde heeft.
          Ad usum proprium!

          Comment


            #6
            Als je meet wat je er in gooit en dat is correct, dan lijkt mij dat indien wat er uit komt te hoog is het biased is. Spoelen tot de juiste waarde vind ik zonde voor al die voeding. En met kokos is het raadzaam direct met voeding te beginnen. Het is immers een inert medium waar niks inzit.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


              #7
              Meten is weten

              Comment

              Bezig...
              X