Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek.. in big tower pc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek.. in big tower pc

    Korting op 420shop
    Hey,

    Nu ik van vakantie terug ben wilde ik eens beginnen aan mij kweek hok hiervoor heb ik een bigtower gekozen aangezien dit mij het makkelijkst leek en het snelst te maken is met de minste kosten.

    Op marktplaats een goedkope kast op de kop getikt met daarin zelfs nog wat inhoud.

    Deze inhoud heb ik eruit gesloopt samen met de metalen tussensecties. Vooral dat laatste heeft wel impact gehad op de stabiliteit van de kast. Gelukkig viel dit uiteindelijk wel mee en toen de achterplaat erin zat was dit al grotendeels opgelost.

    Aangezien de kast niet helemaal leeg was heb ik er nog 3 fans in 3 maten en een aan/uit knop aan overgehouden. Geen id of ik die aan/uit knop nog ergens voor kan gebruiken maar wel leuk om te houden.

    Het einderesultaat mag er wezen, ik heb nu lekker veel ruimte (60 cm i.p.v. 40cm in een normal pc) scheelt toch weer . Helaas op een of ander manier wel nog een hoek gebogen....

    Nu nog de gaten vullen met wat papier of iets dergelijks en het geheel bekleden met reflecterend materiaal. Isolatie lijkt me niet nodig aangezien het hier niet onder de 20C komt en samen met de lampen zit dit wel snor hoop ik, maar ik ga wel even testdraaien zodra het zover is.

    1 simpel vraagje. Heb nu 3 fans, zal ik minder aanvoer of minder afvoer verzorgen? Lijkt me een simpel vraagje en ik weet dat het elders te vinden is, maar dit is wel zo snel .

    Zodra ik verder ben post ik het weer ik hoor graag jullie mening!

    Gr Tab
    Attached Files

    #2
    Pc
    Pc Grow - http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/f84/pc-grow-eerste-kweek-el-monstre-2x-t9718.html

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek.. in big tower pc

      Ah de pc kweekjes komen langzaam opgang hierzo, nice! Vind dat altijd wel leuk om te volgen en ja das pas hobbykweken.

      Gaten vullen met papier lijkt me echter niet de verstandigste oplossing i.v.m. vocht en brand. Beter zoek je daat een niet brandbaar en vochtvast materiaal voor lijkt me.

      Volg PC Expert maar wat betreft aan en afzuiging.

      Succes verder zal hier zeker meekijken.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek.. in big tower pc

        Yo,

        Hey PCexpert! Thx voor je reactie, was jouw pc kweek ook al aan het volgen en heb hiervan zeker wat tips meegenomen. Dacht zelf ook aan eerst 2 plantjes en kijken hoe het gaat. Als alles goed gaat heb ik nog wel een kast staan die ik kan omtoveren in een wat groter kweekhokje.
        Ik ga er ook 4 x 23watt tornado's van philips ingooien misschien nog wel meer, aangezien ik hier gelezen heb licht = gewicht.

        Lucht situatie lijkt me duidelijk!

        Zal de gaten ook opvullen met het isolatie/reflectie materiaal. Lijkt me dat deze hiervoor gemaakt zijn en goed tegen hitte/vuur kunnen. Zal me evengoed wel informeren. Thx voor de tip Monty!

        Voor het medium dacht ik te beginnen met zaai/stek aarde vervolgens over (bij overpotten) naar potgrond en na 2/3 weken over op batmix. die houd het dan ook weer 6 weken vol en dan de laatste week geen voeding meer.

        Goed idee?

        Gr Tab

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek.. in big tower pc

          hey tab,
          ga je zeker volgen
          Gzz

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek.. in big tower pc

            whola
            nog een pc kweek
            wordt leuk om te volgen
            as it was in the beginning,
            so shall it be in the end
            -BM-

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek.. in big tower pc

              Jahhh lache man! ben benieuwd, ga het zekers volgen. Ik ga zelf binnekort ook een pc kastje in elkaar draaien ^^ net als een dikke J!

              smoke it!

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek.. in big tower pc

                Hey,

                Weer even een update! De dag na de eerst post ben ik naar de karwei gegaan om wat spullen te halen.

                4x spaarlampen van phillips
                4 fittingen
                Seconde lijm
                Radiator Folie
                Kroonsteentjes
                Verlengsnoer 2M
                Ductape
                ---------------
                50,- Viel me al met al nog mee.

                Weekend geen tijd gehad dus vandaag maar eens aan de slag gegaan.

                Eerst eens de fittingen gemaakt voor de lampen. Door de verleng snoer te gebruiken als aansluitmateriaal heb ik nu 4 mooie lampen + fittingen .

                Daarna was de PC weer aan de beurt. Eerst de achterplaat en vervolgens de zijkanten (vanuit het plaatje gezien.
                Kabels voor de ventilatoren lopen naar boven toe en vanuit daar lopen ze naar een oude 12V adapter. Ze maken heel weinig lawaai .

                Daarna geprobeerd de lichtvallen te maken voor de ventilatoren..... Dat viel echt tegen! Gelukkig heb ik met behulp van (veel) ductape er toch nog iets van weten te maken.

                Ze werken allebei (ze houden licht buiten), maar de werking van allebei is wel een stuk minder. Niet onverwacht maar ik kon er niet meer van maken.

                De bovenkant heb ik nog even open gelaten, omdat ik nog niet echt een idee heb hoe ik de lampen erin ga verwerken. Dacht zelf aan de verpakking van elke lamp te wikkelen met de overige radiator folie en de fittingen hierop te plakken.
                Heb geen zin (en boor) om gaten in de kast te maken dus hier moet ik nog even over nadenken. Suggesties zijn welkom!!!

                Zo dat was hem weer even. Zodra ik een iets bedenk voor de lampen ga ik dit weer verwerken. Totdan lekker nadenken.

                Laters..
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek.. in big tower pc

                  cool man

                  ik ga een coolermaster stacker zoeken , en iets gelijkaardigs bouwen

                  en als ik me niet vergis moet je inlaat lichter zijn dan je uitlaat
                  anders krijg je overdruk

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek.. in big tower pc

                    Update!!!

                    Heb lang zitten nadenken over hoe ik de lampen nou tegen het "plafond" van de kast krijg en uiteindelijk kreeg ik vandaag het idee om gewoon tie-rips te gebruiken, maar toen ik daarnet de kast opende kreeg ik een verrasing voor me kiezen. De lichtval boven is er namelijk afgevallen

                    Maakt opzich niet uit, want ik was er toch al niet tevreden mee. Daarom eerst maar eens een nieuwe gefixt:

                    P3010024..jpg is nu P3010025..jpg geworden.

                    Daarna waren toch echt de lampen aan de beurt. Heb ze als volgt opgehangen.

                    P3010028..jpgP3010027..jpgP3010026..jpg
                    Ze zitten wel dichtbij het plafond, maar hoop dat dit niets uit maakt. Ik hoor het graag als dit wel erg is.

                    Enige dat ik nu nog hoef te doen is de kabels wegwerken en ze aan mekaar solderen.

                    P3010030..jpgP3010029..jpg


                    Zoals te zien is, is de kast (van buiten) nog lang niet lichtdicht, maar dat maakt niet ui voor wat er binnen gebeurd.... toch?

                    Alles draaid nu even proef met de meter erin om alles een beetje door te meten ben benieuwd

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek.. in big tower pc

                      Voor je lampen te monteren kan je met kleine winkelhaakjes werken die je vastzet op je kast, dan doe je spanringen om het socket van je lamp. De winkelhaak schuif je dan tussen je spanring en het socket van je lamp,dan vastzetten maar draai de spanring niet te vast.
                      Greetz.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek.. in big tower pc

                        Hey Ganjax,

                        Klinkt goed, maar ik ben niet zo thuis in de doe-het-zelf wereld. Heb je hier een voorbeeld (of plaatjes) van dan weet ik wat ik moet kopen in de bouwmarkt.
                        Thx

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek.. in big tower pc

                          ziet er allemaal knap uit volgens mij =D

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek.. in big tower pc

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ready Set Grow View Post
                            ziet er allemaal knap uit volgens mij =D
                            Ook de temperatuur? Leek mij aan de hoge kant.

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek.. in big tower pc

                              Er komt licht uit je kast er kan dus ook licht in. als je plantjes niet volledig donker staan krijg je problemen om ze in de bloei te krijgen.

                              Grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X