Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste box, alle tips zijn welkom.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn eerste box, alle tips zijn welkom.

Korting op 420shop
    Hallo,

Na wat opzoekingswerk ivm wetgeving omtrent cannabisgebruik en bezit kan ik concluderen dat thuis 1 plant kweken de beste optie is, met de kleinste kans op miserie.

Op de zolderkamer heb ik wat plaats waar de box zou komen.
    De afmetingen kun je zien op de bijgevoegde afbeelding. Volume is ongeveer 0,75m³
    Met de info die eerder speurwerk hier en op andere sites me heeft opgeleverd kwam ik tot de volgende setup.

Verlichting: om geen problemen te krijgen met warmte en temp verschillen tss licht en donker zou ik kiezen voor een T5 neon, indien mogelijk de volledige opp.
    Ben al 8x24w armaturen tegen gekomen die hier qua afmeting perfect in passen. +/- 190W. (60x60 cm)
    HPS zie ik niet zitten omwille van grote temp verschillen tss licht en donker (momenteel 5° waar de box komt te staan) en ik vertrouw zo'n hete lamp op de zolder toch niet helemaal. Dan lijkt T5 me een veiligere en makkelijker te regelen optie. De T5 kan ik ook mooi dicht tegen mijn plant houden gedurende het hele kweekproces zonder kans op verbranding ofzo en is makkelijk om groei en bloei lampen te plaatsen.

Verluchting: Een Buisventilator + Koolfilter van +/- 150m³. Dit komt neer op 3x het volume van de box per minuut.

Een ventilator voor wat beweging in de box

Een kleine elektrische verwarming (max 1000W) met thermo om de temperatuur bij licht op 26° te houden en bij donker op 20°.

De box wordt gebouwd met dunne alu panelen die wit gecoat zijn. Die zijn afkomstig van platen waar oa koelruimtes mee gebouwd worden. Alleen hangt de isolatie er niet meer aan. Ik heb ze toch liggen en de panelen zijn 100% niet brandbaar.

Het plan is om 1 plant te scroggen. Een groot gebruiker ben ik niet. Als ik aan 0,5 gr/Watt kom dan kan ik al een heel einde weg.

Bedenkingen? Tips? Adviezen?
    SHOOT!

grts
    Kleine Belg

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    2018, Bubblegum, Kera Seeds
    2019, Jack Herer, Kera Seeds

Lijkt me een goed plan.
    Je hebt er duidelijk over gedacht, en dingen opgezocht.
    Het enige waar je misschien rekening mee moet houden is de wat langere groeitijd.
    Maar ik zie verder geen problemen zo op 't eerste gezicht.

Misschien de temperatuur iets lager instellen, (17-18 )want dat gaat wel wat stroom kosten met zo'n verwarming.
    Ligt ook een beetje aan de temp. van de lucht die je binnen trekt natuurlijk.
    Nu nog een mooi soortje die lekker hard groeit.
    Heb je al een idee welke er in komt ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De kamer zit onder het dak. Aan beide zijden is een rechte wand gezet waardoor zolderruimte ontstaat, daar waar het dak te laag werd om als kamer te gebruiken. Zie bijlage.
      Nu is er 1 kant waar nogal wat buizen van warm water en CV doorlopen. Daar is het nu +/- 13°C (buiten +/-1°C)
      Als ik daar de box plaats scheelt dat al 8° omgevingstemperatuur.

Zo kom ik er misschien al vanaf met een verwarmingsdraad in de pot?
      En mocht ik die zolderruimte moeten verwarmen dan moet het tijdens donker maar 6°C bij verwarmd worden. Echt groot is die niet ruimte niet (+/-12m³), en ze is langs alle kanten geïsoleerd.

Nog geen idee wat voor soort er komt. Dat zoek ik uit als de box er staat en goed werkt.
      Mocht je me wat soorten kunnen adviseren voor deze kweek, dan hoor ik het graag!

Ik ben blij, als noob, dat er op het eerste zicht geen grote fouten in mijn plan zitten

We denken voort.....
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Last edited by Kleine Belg; 10 December 2017, 09:09.

Comment

Als die ruimte volledig geisolleerd is en je bent van plan die te verwarmen naar 26° dan ga je binnen de kortste keren naar een LV van 99° en dan krijg je overal condensatie. Dan moet je verluchting hebben. Verluchting en elektrisch bijverwarmen gaan niet zo goed samen, dan draait uw verwarming continue. Dus wat qnq al zei, temperatuur naar beneden. Om een idee te geven, ik kweek in een kleine bureau met verwarming. Toen ik nog met hps kweekte en de temperatuur op zo'n 26-28° zat en de deur en het venster bleven dicht dan had ik condensatie. Dan moest het raam open. Nu met leds is de temperatuur lager en blijft de deur op een kier staan en dat is voldoende.

Ik zou gewoon een tentje kopen en die ergens in die kamer zetten, daar is het al warm en daar gaat meer verluchting zijn. Kweken in de winter in zo'n ruimte is echt niet evident.

Comment

Bedankt voor de inbreng.
          Een tent ergens anders zetten is geen optie.
          Die kamer heeft een cv radiator, dus in principe kan ik die wel aan zetten (is een bureau die nauwelijks gebruikt wordt) en dan lucht vanuit de kamer aanzuigen.
          Ik zou er dan voor kunnen kiezen om het 'donker' te doen samenvallen met de periodes dat de cv aan staat.

Ik probeer eerst eens op te zoeken hoeveel warmte ik van zo'n 8XT5 mag verwachten.

Comment

Hoi kleine belg
            ik lees dat je cv leidingen ziet lopen in die ruimte? ik zeg een extra radiator plaatsen mischien? als je een cv ketel hebt en afhankelijk welke kan je ook een extra akmerthemostaat plaatsen die je dan in je kweekruimte kan plaatsen deze kunnen ook draadloos zijn.

je setup ziet er leuk uit en als je idd gaat scroggen met 1 plantje kun er er vast nog lekker van roken.

succes

Comment

Van de site van CNNBS:
              • Zonder CO2 toevoeging: 21 – 26.5ºC.
              • Met CO2 toevoeging: 26.5 – 32ºC.
              • In de laatste twee weken van de bloeiperiode met gereduceerde CO2 toevoeging: 21 – 26.5ºC.
              • ‘s Nachts: houd de temperatuur ’s nachts in ieder geval boven de 15ºC
              • Voedingswater: 23ºC.

Als ik dit zo lees dan maak ik me misschien teveel zorgen. Die 15 min moet wel te halen zijn, desnoods gaat de radiator in de ruimte ernaast open om die te halen. Dus +15° 's nachts en +/-25° overdag

Ik heb daarnet de ruimte nog eens nagekeken. Daar waar de leidingen door de vloer komen is er voelbare tocht. Komt van tussen de vloer en plafond. Dus er is verse lucht, wat de kans op condens al verkleint.

Ik kan best die box in elkaar steken, de lichtbak erin en meten!

Comment

Ik woon in een oud huis, niet geisolleerd. Ik voel de tocht ook aan de rolluikkast. Neemt niet weg dat op een gegeven moment de druppels aan het plafond hingen. Die koude lucht kan veel minder vocht opnemen, 10° verschil is veel.. Waar ik kweek is het nu continue 22-23° en ik heb die problemen niet meer. Dus ja, ik zou het goed in de gaten houden.

Laat die site overigens maar voor wat het is. Staat vol inzin artikels die beginners alleen maar in de war brengen.

Comment

Ok, Dank u voor de info!

Misschien wacht ik dan best met de kweek tot het buiten wat warmer wordt.

Comment

Je kan een paar dagen testdraaien voor je begint he. Kijken wat het geeft.

Comment

Wat creëert meer warmte T-neon /PL-L of t5/t8?
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Kleine Belg
                        Mijn zelfbouwkast staat ook op slaapkamer zonder verwarming waar het nu ong 10 gr is
                        mijn kast is gebouwd uit isover isolatieplaten van 120/60 en 8cm dik met tand en groef dus goede afsluiting en isolerend en door alubekleding goede lichtverdeling
                        ik heb goedkope vorstwachter van 500 watt ingeplugd in regelbare thermostaat plug-in
                        mijn tent is 120/100/240 cm en vorstwachter staat op max vermogen maar plug-in thermostaat staat op 19 graden ingesteld en verwarming kan je aan en uit laten schakelen met -0,5 gr en +0,5 gr
                        bij mij staat hij ingesteld op 19gr en op 18,5 springt hij aan en op 19,5 springt hij af
                        thermostaat staat onderaan bij mijn potten dus koudste punt blijft altijd rond 19 graden
                        zie linken bijgevoegd
                        en zo'n kleine ruimte vlug verwarmd en dus beterkoop dan lampen 24 u te laten branden oa voor AF's
                        hopelijk ben je hier iets mee
                        grt en succes DannyDV en ook belgske nb
                        https://webshop.cevo.be/airco-verwar...ampaign=active
                        Deze plug-in-thermostaat is ideaal om er elektrische verwarmingstoestellen zoals verwarmingskabels, kachels, stralingspanelen, radiatoren,... op aan te sluiten. Het temperatuurbereik ligt tussen de 0°C en de 65°C. 

Comment

Hey DannyDV

Ik had ook al aan isolatiepanelen gedacht, nog voor ik me zorgen begon te maken over de temperaturen. Ik heb er nog liggen, alleen zijn die maar 4cm en geen alu.
                          Ik veronderstel dat je geen last hebt van condens in de tent met deze panelen en de koude kamertemperatuur?

Comment

De lampen zijn besteld
                            Hydrofarm 55FLT28 Euro Commercial T5 Armatur für 8 Röhren, 61 cm - Kostenloser Versand ab 29€. Jetzt bei Amazon.de bestellen!

Comment

• Hoeloes
                              Hoeloes commented
                              Editing a comment
                              Mooi armatuur en hele mooie prijs. Top!

Yep, ziet er goed uit.
                            Dat lijkt me een ideale verlichting voor een kleine ruimte, met 1 plant in scrog.
                            Ik ben benieuwd.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                            X