Daar zijn we dan terug!!
Tweede kweekje!

De kast is wat aangepast sinds de vorige ronde.
De 190m³ inline afzuiger werd vervangen door een 310m³ buisventilator met Variac 500W en passende filter. Al direct een grote verbetering!
Ik heb nu afzuiging in overschot en zal dus ook bij warmere temperaturen alles onder controle kunnen houden. De temperatuur in de kast werd voorheen makkelijk 10° hoger dan de omgevingstemperatuur, en dat terwijl ik ventilatoren gebruikt om de warmte onder de lampen weg te blazen. Nu is dat +3°C met 100W verlichting, geen ventilatoren, deur dicht en Variac op 100V!
Ook was er de vorige ronde wat geurhinder. Als ik zie hoeveel beter deze afzuiger werkt, denk ik niet dat dat nog een probleem wordt.
Vorige kweek was 1 plant in een +/-40 liter pot. Nu heb ik 4 x 25 liter potten klaarstaan. Passen perfect in de kast en zijn qua hoogte ideaal om comfortabel te kunnen werken.
Er wordt opnieuw met lightmix aarde en de Biobizz voedingslijn gewerkt.
De verlichting is nog steeds een 8x24W T5 lichtbak. Ik gebruik 4600K voor de groei en een mix van 4600K en 2700K voor de bloei.
Na een valse start met OG Kush (eigen schuld, dikke bult) staan nu 4 Jack Herers in de kast.
Ze zijn nu zo'n 2 weken oud en staan nog in de kleine potjes. Dit weekend maak ik de grote potten klaar voor de verhuis.
Voor de rest niet veel te melden eigenlijk. We laten ze voorlopig lekker begaan. Lobblaadjes beginnen wat te verbleken dus ze beginnen stilaan uit te kijken naar nieuw schoeisel denk ik.
Ze kregen net wat water met de plantenspuit
IMG_20181228_094846.jpg
IMG_20181228_094511.jpg
Ik wil ook nog eens de mensen van de 420-shop bedanken voor de meer dan prima service! Werd ten zeerste geapprecieerd!
(deze mededeling is volledig op eigen initiatief en zonder enige vorm van tegemoetkoming
)Grts
KB

Comment