Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koelkast naar kweekkast?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Mini-update!
    soort van telwerk geplaatst. Hieraan word de lamp gemonteerd. Op de achterliggers (alle 4 schuifbaar) komt de ventilator (bovenstaande afbeelding). Zodat ik die
    mooi met de groei mee omhoog kan schuiven. Gelijk maar vierkantje gemaakt zodat ik eventueel een net kan spannen. Benieuwd wat jullie ervan vinden!

    Heeft iemand ervaring met de G13 Haze en/of de Blue Gelato 41 van Barney’s Farm? Veel over gelezen al. Denken jullie dat een van deze een geschikte kandidaat is voor de koelkast?

    groetjes en fijn weekend iedereen!
    Attached Files
    Last edited by Dutchy; 6 March 2020, 15:40.

    Comment


    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Hahaha, ja veiligheid voor alles! Gewoon de lamp en het net aan de sprinkler installatie monteren!

    • Apenjong
      Apenjong commented
      Editing a comment
      Heb je je utlaat en inlaat van je afzuiging nou rechts onderin naast elkaar zitten? Dat lijkt me niet echt de meest rendabele manier van afzuigen... verder mooi bouwsel!

    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Nee, rechtsonder heb ik 2 inlaten 160. Linksboven heb ik de uitlaat (125mm) met afzuiger (420m3) & filter 480m3. De inlaten pakken verse lucht van buiten. En blaas gewoon uit in de ruimte.

    #32
    Lamp eindelijk binnen!
    HLG 135W V2 Rspec.
    Zaden zijn ook bestelt, gekozen voor 6 maal Blue Gelato 41 van Barney’s Farm. Hopen op 4 mooie plantjes
    Nu het budget weer hoop geslonken is afgelopen weken door verschillende pech situaties en de huidige situatie
    Vroeg ik mezelf af of ik wel alvast kon beginnen zonder De Bleulab set...
    Raden jullie aan om gewoon lekker te beginnen en na 3/4 weken gewoon het afzuren te beginnen? Of de zaadjes gewoon lekker nog een maandje opbergen en pas beginnen als ik ook de Bluelab set heb aangeschaft.

    Ook wil ik iedereen hartelijk bedanken voor alle hulp, beantwoorde vragen en tips tot nu toe!

    Groetjes Dutchy!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Wat jij wil, als ze eenmaal een kluitje hebben....

      Kleine potten kan je makkelijker wegen/verplaatsen dan 90 liter kuipen.

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      @Rreppelsteeljam : Dat zijn tips waar je wat mee kan!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja, nou nog een flauwe opmerking ergens, en ik heb mijn plicht weer gedaan.

    #33
    In en uitlaat naast elkaar onderin?
    Af zuren? Wat moet je daar mee op dit moment?
    Zonder licht kun je niet beginnen....
    ( of heb ik iets verkeert gelezen)

    Comment


    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      De twee gaten op de foto (160mm) zijn beide inlaat, gaan met circa 2M slang naar het raam. De uitlaat zit linksboven in (125MM) de afzuiger en filter zitten beide buiten de koelkast. Ik blaas door het filter heen. (Doek ook aan de binnenkant geplaatst) Lamp is hlg 135w V2 rspec (3500k) is te zien op de foto hierboven.

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Die lamp heb je al thuis eik
      of moet je hem nog bestellen......

      ( sorry niet alles gelezen).......

    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Lamp hangt er al in.

    #34
    Goedenmorgen allemaal!

    Gister de zaadjes binnengekregen, zitten nu lekker tussen een natte koffiefilter. Nu vroeg ik me ineens af, als ze straks een worteltje hebben en ik stop ze in bekertjes met zaai en stek grond. Kan ik dan gewoon de HLG 135W V2 Rspec (3500k) er boven hangen? Of moet het echt een TL lamp zijn? Zo ja wat is dan een beetje een goeie hoogte voor de HLG, en is het dan verstandig om het vermogen wat terug te schroeven? Bedankt alvast en geniet van het zonnetje!

    Groetjes Dutchie!

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Bijna elke lamp kan, wel vermogen en hoogte aanpassen.

    #35
    De 6 zaadjes zitten in de zaai en stekgrond!
    heb de koelkast aan de binnnenkant goed natgespoten, maar druppels Coco A&b, paar druppeltjes rhizoctonic.
    klein beetje water, lamp hangt 60cm van de bekertjes, en staat op 50%. Nu maar hopen dat alles goed komt.
    nog een vraagje? Na hoeveel dagen moeten ze weer een klein beetje water? En zodra ze goed geworteld zijn kunnen ze overgepot worden naar de 2,2L?
    En is het verstandig om de afzuiger uit te laten? Of gewoon heel zachtjes aan?
    Last edited by Dutchy; 8 April 2020, 18:43.

    Comment

    Bezig...
    X