Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koelkast naar kweekkast?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Iemand enig idee waar ik het beste HLG quantom board kan bestellen?
    Gewoon hier? : https://horticulturelightinggroup.co...-rspec-led-kit
    Of zijn ze ergens goedkoper te bestellen?
    Komt ook nog €70 verzendkosten bij...

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Op AliExpress/Alibaba, waar zij ze ook vandaan halen

    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Zijn dat geen namaak?

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Dan is die van jouw linkje ook namaak

    #17
    Even op google kijken?

    Comment


      #18
      € 126,93 25% Off | 120W 240W 320W Samsung nieuwste V3 quantum board LM301H mix 660nm Full spectrum 3000 K/3500 K dimbare met Meanwell HLG driver
      https://s.click.aliexpress.com/e/_d6J6xSz

      € 175,82 15% Off | 120W 240 W Quantum Board V3 Met Lm301H 3000 K/3500 K En 660nm Cree Xpe2 Uv Ir led Chips
      https://s.click.aliexpress.com/e/_d9ntiGz

      wat denken jullie hier van?
      Last edited by Dutchy; 23 February 2020, 20:14.

      Comment


      • Dutchy
        Dutchy commented
        Editing a comment

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Ik geloof er wel in dat UV en Ir iets kan doen. Denk alleen dat een wit of rood lampje meer licht afgeeft en UV is niet echt goed voor ons zelf. Vandaar mijn voorkeur

      • Dutchy
        Dutchy commented
        Editing a comment

      #19
      Hier kan je trouwens het verschil zien tussen de 48 en de 54. De 48 lijkt mij ook een prima product. A/B/C/D is welke dim functie hij heeft. D is trouwens met timer las ik.
      hier de link mocht het je intreseren
      https://www.meanwell.com/Upload/PDF/...-120H-SPEC.PDF
      Attached Files

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Goed dat je dat nog even hebt uitgezocht

      #20
      Vraag me alleen af wat de €50.- prijsverschil is tussen de bovenstaande twee. Is dat alleen die dimmer?

      Comment


        #21
        Goedenavond!

        kleine mini update, de afzuiger, filter & lamp zijn inmiddels bestelt! Heb gekozen voor een 480m3 buisventilator met een 480m8 filter. Lamp de bovenstaande link 120watt 660nm cree.
        Nu had ik nog een vraagje (verrassend)...
        Ik heb dus een nu als ik de lamp op de aangewezen hoogte hou (20inch/50cm) maar een ruimte van 75cm voor de plant vanaf de bovenkant pot tot 50cm vrij van de lamp. Nu vroeg ik mij af kan ik niet 4 gaten maken en de potten (11L) soort van verzinken in die gaten? De potten (wortels) zitten dan niet in de koelkast zelf. Maar de gehele bovenkant wel. In de ruimte in de temp constant rond de 19 graden dus dat de potten heel koud worden zie ik niet gebeuren? Ik win daarmee 30cm wat de totale lengte van de plant opschroeft van 75cm>105cm wat mij al een beter gevoel geeft. Zie ik iets over het hoofd, of zeggen jullie waar wacht je nog op?

        bedankt alvast en fijne avond iedereen!


        Comment


          #22
          Kleine gaatjes en DWC?

          Of LED die er dichter op mogen staan?

          Enkel lowryder's kweken kan ook nog.

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Op dezelfde manier als je eigen idee met verzonken potten. Met DWC hoef je alleen veel kleinere gaten te maken in de bodem van je koelkast

          • Dutchy
            Dutchy commented
            Editing a comment
            De bak met water onder de koelkast zetten en alleen die “net” bakjes verzinken in de koelkast? Of zit ik er volledig naast?

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Dat moet kunnen, is maar een idee hoor.

          #23
          Als ik dit zo zie.. 0,5m 413.
          zou die niet gewoon 10/15cm lager kunnen?
          Attached Files

          Comment


            #24
            Denk dat je aan 75cm netto(?) hoogte voor de planten wel genoeg hebt. Eigenlijk bepaal je zelf hoe groot ze worden

            Voor meer hoogte is het verzinken van je potten inderdaad een mogelijkheid. Je kan het koolstoffilter en afzuiger ook buiten de ruimte hangen (uitblazen via het filter). Daar win je ook flink wat ruimte mee

            De lamp kan misschien wel wat lager, maar er is ook een bepaalde afstand nodig zodat de planten niet verbranden / verbleken / hittestress krijgen.. Als je afwijkt van het boekje, kijk dan goed hoe de planten erop reageren.
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #25
              Buisventilator en filter hangen al buiten de ruimte!
              Ik blaas de lucht door de filter heen zeg maar (andersom)
              dat was geen probleem volgens de verkoper. Ik ben van plan om een Northern Lights te gaan doen de eerste ronde. Volgens de info worden ze 90-135. Daarom voel ik me wat lekkerder als ik 105cm netto heb.

              Comment


                #26
                Dit bedoelen jullie toch? Dat ik die bak zeg maar onder de koelkast schuif? Alleen ik gebruik de bodem van de koelkast als “deksel” zeg maar simpel gezegd.
                Attached Files

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Ja, als het werkt....dan werkt het.

                • Dutchy
                  Dutchy commented
                  Editing a comment
                  Ziet er gelikt uit! Maar voor nu kies ik toch voor coco/perliet mix. Ik ga kijken voor 4 ronde potten die ik mooi met een gatzaag kan verzinken in de bodem.

                #27
                Vandaag ff verder geklust aan de hobby.
                De afzuiger en filter zijn gemonteerd. De sensor draad ook luchtdicht naar binnen geprikt. Woensdag komt de lamp dus dan gaan we weer verder. Had nog een paar vragen. De temp sensor van de afzuiger moet op “toonhoogte” hangen? Ik wilde die samen met mijn temp/hygro meter onder een afdakje (kartonnetje) tussen de toppen hangen aan een 40/100 nylon visdraad. Goed plan of? Verder die ik iedereen hier een ventilatortje gebruiken, klein of groot. Is dit echt nodig? Als ik 4 planten kweek op 50x50 heb ik geen ruimte om een monkeys fan op te hangen? Wel zag ik veel van die soort computer ventilatoren. Die zijn lekker klein alleen hoe schakel je die naar 220v? Wat mij verder op viel is dat de G-tools afzuiger heel erg begint te brommen op vermogen 20-80%, 0-20 & 80-100 lekker stil. Klopt dit of is deze defect? Bedankt voor alle hulp en fijne avond iedereen!

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment

                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Zou ze parallel aansluiten en niet in serie @Rreppellsteeltjam

                  Dutchy

                #28
                Ahh Oke bedank! Bij de bijgevoegde foto had ik iets gevonden op AliExpress. Zou zoiets ook kunnen als ik hem monteer op een schuifbaar iets? Dat ik hem telkens stukje omhoog kan schuiven met de groei mee?

                De sensor aan aan draadje had ik bedacht omdat ik op dit forum las dat ik de sensor in het midden van het hok tussen de toppen moet hangen? Dus die moet je net zoals de ventilator ook omhoog kunnen bewegen?

                Ik heb geen idee hoe ik die afzuiger open kan krijgen? Straks sloop ik hem weer... anders neem ik wel even contact op met greensell.

                ik heb het aangesloten met pvc buis 125, 2 sokken 125 & 1x 90gr bocht. Alles met manchet rubbers. Is het beter om het met slang te doen?

                als de onderstaande ventilatoren goed zijn. Welke kan ik dan het beste nemen? 2 van 2 links en rechts? Of 1 grote op de achterwand? Vind t lastig in te beelden zeg maar.
                Attached Files

                Comment


                  #29
                  Mini update, heel erg netjes is t niet...
                  Maar het is lucht/water dicht, en het werkt goed!
                  Attached Files

                  Comment


                  • kelderkastje
                    kelderkastje commented
                    Editing a comment
                    Mooi! Komt helemaal goed.

                  • Dutchy
                    Dutchy commented
                    Editing a comment
                    Thanks! We gaan het binnenkort allemaal zien. Deze week de zaden maar bestellen. En wachten op de lamp.

                  #30
                  Mooi wat ruimte gewonnen zo
                  Aangezien je de potten op de foto hebt gekit; komen daar ook weer potten in te staan? (Anders lijkt het me erg onhandig als je de aarde moet vervangen tussen de rondes door.)
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                  Comment


                  • Dutchy
                    Dutchy commented
                    Editing a comment
                    Hahaha, ja zat ik me toen net ook al te bedenken...
                    Heb gelukkig nog 4 potten, dus die zet ik daar gewoon in. Heb ook ventilator besteld die van bovenstaande foto. Daar de 6 fans versie van. Die past precies mooi op de achterwand. Die monteer op op een schuifbaar systeem. Kan ik hem mooi met de toppen mee ophoog schuiven.

                  • kroket
                    kroket commented
                    Editing a comment
                Bezig...
                X