Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke lamp raden jullie aan (zelfgemaakte box 45x60x160)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke lamp raden jullie aan (zelfgemaakte box 45x60x160)

    Korting op 420shop

    #2
    Voor dat oppervlak bestaat denk ik geen pre-build LED die echt 100% optimaal is.
    Zelf zou ik denk ik 2 50w Cree3590 cobs plaatsen.\
    of een 120W quantum, board zou ook wel eens perfect kunnen zij eigenlijk.. '


    Als je een beetje handig bent zou je een soort DIY kit kunnen kopen.. Via Rubol of greensell.

    https://www.rubol.nl/product/pcbheat...35w-kit-rubol/ Zou 'm dan wel terugdimmen naar ca 100W,

    Mars hydro ts600 zou kunnen..

    Als je helemaal leuk wilt doen zou je kunnen kijken naar samsung's LED strips en helemaal zelf een lamp bouwen.
    Last edited by Nederhigh; 7 August 2020, 16:37.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door nederhigh View Post
      of een 120W quantum, board zou ook wel eens perfect kunnen zij eigenlijk.. '
      .
      Bedankt voor de input! Lijkt dit oke om te gebruiken? :https://www.rubol.nl/product/pcbheat...35w-kit-rubol/

      Enig idee welke driver ik nodig heb voor deze board?

      Wel jammer dat ook weer deze site een beetje sketchy oogt.

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Rubol oogst wat sketchy inderdaad. Maar is volgens mij wel te vertrouwen.. Ik heb er zelf nog nooit iets besteld, maar als ze oplichters waren denk ik dat dit wel bekend was geweest hier op het forum.
        Hmmm, ik dacht dat er bij deze kit een driver in zat.. Maar dat blijkt niet zo te zijn.
        deze: https://www.rubol.nl/product/rubol-s...rd-v2-diy-kit/ is met driver.
        Moet je dus zelf wel het een en ander aansluiten. Het board op de driver, en de potmeter aan de driver etc... Zou niet weten of ze dat al hebben gedaan of niet...
        Niet moeilijk. Maar wel ff een extra stap.

      • WillyWally
        WillyWally commented
        Editing a comment
        Al mijn lampen komen van bij Rubol en nog nooit problemen of dergelijke gehad.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        75 eurootjes extra voor een driver die mij als consument 50 euro kost. (eerste resultaat google)
        Inkoopprijs voor een bedrijf ligt nog lager.
        Da's ff lekker snel verdiend.

      #4
      Er staan 700 precies dit soort topics in het forum “de kweekruimte”.
      Heb je die gezien en gelezen?
      Elk topic dat over 60x60 gaat kun je voor jezelf gebruiken.
      En waarom post je dit niet in het kweekruimte-forum ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Iets minder luie gebruikers zou ook veel helpen.

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        QnQ Ah, dan ligt het aan mij. Pff ja.. De komende tijd word het indd weer druk ja Alvast heel veel sterkte dan en respect dat je dit nog altijd doet!
        Ik zal mijn best doen om de echte pannekoekvragen op hun wenken te bedienen... (Maybe moet ik dat niet doen?)
        Is Monty niet gebanned? Nja, ik zie dat heel veel leden van "vroeger" (pre 2012) zijn gebanned.
        Zou dus voor zover ik weet ook iets met de Vbulletin te maken kunnen hebben.. Heeft zich allemaal voor mijn tijd afgespeeld.
        Denk niet dat het aan jou ligt hoor.. Als je dit jaren achter elkaar 10x per dag moet doen, word zou ieder kabouter er helemaal lijp van denk ik zo.

        "Gezegend zijn de ontwetenden" vind ik dan zo'n mooi toepasselijke stoners uitspraak . Lekker doen en denken wat voor jou logisch lijkt, want je weet toch niet beter.
        En vervolgens kun jij je ook nog lekker verschuilen achter je eigen ontwetendheid.. Want zo doen we dat tegenwoordig.. Achja, iedereen moet ergens een keertje wat leren.
        Ik kan me er mooi in verplaatsen omdat ik zo ook ben begonnen hier..

        Ik vind juist dat jij veel geduld hebt. Ik zou het mezelf niet zomaar toevertrouwen in ieder geval.
        Als je er echt gek van word. gooi er een keer een topic over ofzo.. (is maar een idee he).
        Last edited by Nederhigh; 9 August 2020, 00:26.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dat topic is er !
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-nl-beginner
        Bijna alles is er als je een beetje zoekt.
        Ik verwacht ook niet dat iedereen meteen alles weet, maar even een klein beetje rondkijken voor je een topic begint is wel normaal toch ?
        Als ik op een nieuw forum aankom ga ik eerst rondkijken, topics lezen, zien wie er actief zijn, kijken wie de ervaren leden zijn, of mijn vraag misschien al voorkomt op dat forum etc etc....

        Het zal aan de tijdgeest liggen. Alles moet snel snel....daarom verkopen de zaadjes van 10 weken ook zo goed.
        Social media is de enige community die men nog kent. De hele buurt weet wat je doet, zelfs je werkgever gebruikt social media om werknemers te checken.
        Een forum is ook een community, alleen in de overtreffende trap, wat mij betreft.
        Hier kun je nog vrij anoniem je ding doen, zonder dat Tante Bep commentaar heeft.
        Je ontmoet 'vreemden' met dezelfde mindset en hobby.
        Voila, het zal mijn tijd wel duren he...ik doe wat ik doe en dat zal wel bekend zijn in de Nldse wietcommunity.
        Daar kun je het mee eens zijn of niet.
        Hier laat ik het bij, een hele offtopic-discussie door de mod....dat zijn weer strafpunten

      #5
      Ik gebruik een spiderfarmer sf1000 in een 60x60. Eerste ronde met led. Maar doet het erg goed. En maar 100w uit de muur.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #6
        Het aanbod kan overweldigend zijn inderdaad,
        maar als je voor jezelf wat dingen op een rijtje zet kun je de keus wat gemakkelijker maken.
        Namelijk: budget, hoeveel watt (werkelijk verbruik!) en of je zelf wil knutselen of liever plug and play.

        Die combinatie van factoren maakt dat jij misschien voor een andere lamp kiest dan een ander.

        Ik zelf heb mij in 2018 hier aangemeld met het idee een eigen kweek te starten.
        Nou is dat er nog niet van gekomen (hopelijk later dit jaar wel) maar ik weet al wel voor welke lamp ik ga.

        Dat is nu een andere lamp als dat ik destijds gekozen zou hebben vanwege het feit dat ik meer gelezen heb en de techniek natuurlijk ook niet stilstaat.

        mijn advies zou dus ook zijn veel lezen en uiteindelijk kijken wat het best bij jouw wensen past.

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Hehe herkenbaar. Ik ben door de afgelopen 3 jaar wel 10 keer van favoriete lamp gewisseld.
      Bezig...
      X