Mededeling

Collapse
No announcement yet.

30 x white widow op led

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 30 x white widow op led

Spaarlampen toevoegen is ook een goed idee, het is alleen lastig om al het licht van een spaarlamp bij je planten te krijgen. Gebruik zeker reflectors met spaarlampen. (kan je maken van een 1/2 liter bierblik) Je hok is toch 198x50 cm? ongeveer 1m2? Dan is 1 65W spaarlamp naast je leds wel erg weinig. Kan je er nog 2 van 65W bijhangen aan de buitenkanten zodat ze mooi om en om hangen?

Bij toppen en fimmen knip je de hoofdtop (bij fimmen gedeeltelijk) eraf zodat de plant zijn zijtakken beter gaat ontwikkelen. Zoek even op dit forum voor meer info. De plant wordt minder hoog maar breder en de toppen komen meer op gelijke hoogte ipv 1 hoofdtop en wat kleinere topjes onderaan de plant. Met 24/0 licht zullen die zijtakken niet erg vlot omhoog komen want een plant groeit voornamelijk in het donker.

"Wat is verschil tussen een plant van 15cm op 24h en 15cm 18/6h? Ik ben van plan om de zondag op bloei te zetten, dat is dan 4 weken groei.. "

Waarom heb je nu je klok op 24/0 staan? Meestal doe je dat om de planten zo laag mogelijk te houden. Ik zou niet in 1 keer overgaan van 24/0 naar 12/12 maar met stapjes van bijv. 24/0 21/3 18/6 15/9 12/12 Planten houden namelijk niet zo van grote veranderingen.

Wat PH betreft heb ik geleerd dat jouw waarden voornamelijk met Hydro gebruikt worden, voor aarde vind ik ze erg laag en kan de aarde te zuur wordt en dan heb je een groot probleem, want spoelen werkt niet erg met aarde. Er zijn zat mensen die niet afzuren omdat ph min agressieve troep is en hun planten groeien ook. Ikzelf gebruik aquariumwater met ph6.5 en zuur dat in het begin van de kweek af naar 5.9/6.0. Het zou ook beter te zijn om kraanwater niet direct te gebruiken maar dit eerst minimaal een dag te laten staan om onder andere het chloor te laten verdampen.

Tegen het uitdrogen van de aarde kan je heel goed een laagje metselzand (€2 voor 25KG) gebruiken. Ik gebruikte vroeger folie, maar ik heb het idee dat dit beter blijf ademen en bevalt goed. Was een tip van een zeer ervaren kweker.

Op naar de 160 gram! Wat een verdubbeling is van je vorige kweek.
    Met de 2 extra 65W spaarlampen moet je over de 250g moeten kunnen komen.

Comment

met 2 extra 65w lampen kan ik net zo goed een 400 of 600w hps erboven hangen!
      Dus dat gaat em niet worden

Ik kan er helaas geen andere bij hangen omdat de spaarlamp onder een kap zit, bovenkant blijft er ong 30cm open wat ik verdeeld heb.

De toppen van de 7 grootste planten zijn eraf, dus nu kunnen ze zijwaarts./ Met de volgende kweek wil ik rond de 25 plan ten ipv 31, meer ruimte voor mooiere planten.

Comment

Hoe staan de dames ervoor?
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Comment

ben ook wel benieuwd

Comment

mischien is ie ze lampen al kwijt op marktplaats

Comment

Lampen die 3 gram droog per watt opleveren zou ik niet zo snel wegdoen. Sterker nog, ik zou er een aantal bijkopen.

Comment

Sorry mensen, een tijdje weg geweest..
                Hierbij wat fotos van ongeveer weeg geleden.. nieuwe fotos komen wel..
                grootste plant is 110cm+ en kleinste is 45, maar ik heb ze allemaal verhoorgd tot t zelfde hoogte en het is HEEEELLLL anders dan de vorige kweek.

feedback is welkom =)

37.jpg27.jpg36.jpg34.jpg29.jpg

Comment

Toch maar wat HPS er bij hangen, desnoods lampen van 70 watt. Zoals de toppen er nu uit zien gaat het weer de verkeerde kant uit: veel te klein en te flodderig. Wellicht is je spectrum goed voor de groei, getuige het feit dat er een plant 110 cm is, maar voor de bloei lijkt het spectrum volkomen ongeschikt.

Comment

eigenlijk ligt t probleem elders.. ik merk nu dat de tijdschakelaar t licht niet helemaal uit zet.. de leds krijgen stroom en staan heel zwak aan.. wat valt daar aan te doen? is dat niet t grootste probleem dan?

Comment

Last edited by Xtreme; 4 May 2011, 14:54.

Comment

Bij mij gloeien ze ook na (spots en led unit), vermoed dat het iets met fluorisatie vd led te maken heeft.

Voor de bloei niet echt handig lol.....

Grtz.

Comment

Er al eens over nagedacht om grotere potten te gebruiken? Vind het nogal logisch dat planten van rond de 1 meter het niet bijster goed doen in zon kleine potjes...

Grtz $iR
                          sigpic

Comment

het feit dat het licht niet helemaal uit gaat stoort mij nu enorm, ik snap niet wat er zo moeilijk is aan lampn die helemaal uit gaan en de dames met rust laten in t donker..
                            Maar goed.. ik ga vanavond de leds weghalen en 250w ipv 240w leds ophangen.. ben dit shit zat.. ff serieuze plantjes maken

Comment

Is dan 490w aan led niet beter?....

Zelf maak ik mij niet zo druk over het na gloeien......

Grtz.

Comment

Bezig...
                              X