Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Minigrow one kweek mislukt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Minigrow one kweek mislukt

    Korting op 420shop
    Dag allemaal,

    Ik ben sinds 6 maanden eigenaar van een minigrow one kweekbox. Ik kweekte in de zomer altijd buiten met succes! Helaas lukt de binnen kweek niet helemaal.. heb nu 2 opzitten, en ben begonnen met de 3de kweek. En helaas begint deze ook al van onderen geel te worden( bij de vorige was dit ook het probleem) en blijft de plant ook extreem klein. Ik gebruik allmix en voeding van biobizz(geen voeding volgens het schema), water zuur ik af tot de juiste ph waarden, temperatuur is gemiddeld 25 graden en luchtvochtigheid rond de 40.
    Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik kom er zelf namelijk niet uit..

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Wat een geld voor zo'n ding. Hoeveel gram heb je van je gelukte kweekjes af gehaald als in vragen mag?

      Comment


      • Herrhaffie
        Herrhaffie commented
        Editing a comment
        Ik heb hem gelukkig met een flinke korting kunnen kopen. Maar ben betreft de kwaliteit zeer tevreden! Maar heb beperkt ruimte inverband mijn kinderen die thuis rond lopen en wou geen tent in mijn huis, dus prima oplossing deze box!

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Goeie oplossing inderdaad, hoeveel heb je er van afgehaald qua grammen?

      • Herrhaffie
        Herrhaffie commented
        Editing a comment
        De 2de keer ongeveer 25 gram. De eerste kweek heeft het einde helaas niet gehaald.

      #4
      Vanaf wanneer bebruik je die voeding? Al eens een ander grondje geprobeerd?
      Opzich geen ramp als je onderste blaadjes geel worden geen ramp. Bij mij vallen die er ook altijd af na een bepaalde tijd.
      Maar t moet niet doorzetten.
      Foto van de hele plant kunnen we meer aan zien. Je bladeren lijken gekrult, kan een indicatie zijn van water overschot.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Of juist water te kort

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Dcm grond nemen doe van 150dagen oud, groeivoeding heeft ze bijna niet nodig dan.

      • Herrhaffie
        Herrhaffie commented
        Editing a comment
        Ik heb nu inderdaad een zak Dmc grond staan, daarbij had ik buiten altijd goede resultaten. Betreft het water geven, ik gebruik een satéprikker om te kijken of het te vochtig of te droog is.

      #5
      Foto van de plant geheel(plantje)
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Gewoon fems kweken ipv autoflowers. Dan kun je ze gewoon door laten groeien zolang als je ze wil en dan de klok op 12/12 zetten.

      • Captain fantasy
        Captain fantasy commented
        Editing a comment
        Je plantje mag een pak dichter bij je lamp lijkt me

      • Herrhaffie
        Herrhaffie commented
        Editing a comment
        Ik heb hem nu op een verhoging staan! Thanks voor de tip.

      #6
      Zou er iets kunnen schelen aan het led paneel? werken alle led lampjes nog?

      Comment


      • Herrhaffie
        Herrhaffie commented
        Editing a comment
        Jaa volgens mij wel, ga het zo maar rven meteen controleren. Ik zie dat jij er ook een hebt? Hoe bevalt de box bij jou?

      • amanderine
        amanderine commented
        Editing a comment
        voorlopig heel tevreden, ik heb hem wel nog maar een 6tal weken

      • Herrhaffie
        Herrhaffie commented
        Editing a comment
        Ik doe toch iets verkeerd.. maar wat.

      #7
      Zet eens haze meteen op 12/12 en dan je lamp er zo kort mogelijk op terwijl je ventilator tussen de lamp en plant blaast.
      Keep it simple and don’t invent with your mouth.

      Comment


        #8
        Lijkt me een geval van te weinig water op het foute moment, en dan blijven AFjes erg klein.

        Comment


        • Herrhaffie
          Herrhaffie commented
          Editing a comment
          Mmm ja ik heb wel altijd goed in de gaten gehouden of de grond niet te droog was

        #9
        Wel lekker weinig knipwerk.
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


          #10
          waarschijnlijk te droog! 300ml op een week in zo een pot, das wa weinig!
          Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
          Jah, ik hou van planten.

          Comment


          • Herrhaffie
            Herrhaffie commented
            Editing a comment
            Ik heb goed in de gaten gehouden of de grond te droog werd. En mijn vorige kweek had ik hem juist elke keer te nat staan..

          #11
          Idd grow bags zijn geen pvc potten, mag je es overdrijven en ze dan weer droog laten trekken is mijn gevoel ook. En watergift wat opvoeren doe ik ook daarna.
          Ganja always does the trick.

          Comment


          • Herrhaffie
            Herrhaffie commented
            Editing a comment
            Volgende keer maar weer een pvc pot gebruiken

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Hm ik vind het net beter in bag, zou niet meer zonder kunnen.

          #12
          Helaas beginnen de andere bladeren ook licht te vergelen.. Ik heb hem sinds 2 dagen dichter bij de ledlamp gezet, en gister weer 300ml water met biobizz voeding.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #13
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              300ml per dag lijkt me een mooi streven Mogelijk was je aarde te droog. Dan heb je kans op zout ophopingen. Als je dan water geeft komt het allemaal ineens los, en dat is dat een vorm van overvoeding. Met minerale voeding is dat erger dan met bio. Maartoch, misschien ff 2 waterbeurten zonder voeding doen.

            #14
            Heb nu 2 dagen geleden alleen water gegeven(300ml), maar de bladeren worden steeds meer geel.. zoet er volgens mij uit als over bemesting.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Interessant als dit een voorbeeld is van zoutophoping, dat was een discussie van het geel worden vd bladeren door hergebruikte aarde.

              Ziet er wel naar uit een teveel aan stikstof ook aan de top te zien, hopelijk zet het niet al te ver door zou vrlpg idd effe water gwn.

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Zie ook tekorten, beginnen et bijvoeren nu.

            • Herrhaffie
              Herrhaffie commented
              Editing a comment
              Thanks voor de tips! Rietslang waaruit kan je zien aan de top dat hij te veel stikstof heeft? Nederhigh waaruit zie dat hij juist nu voeding nodig heeft? Ik heb hem vandaag alleen water gegeven, dus de volgende keer ga ik weer bij voeden.

            #15
            Wat ik zou doen is lightmix van biobizz pakken met hun voeding die je dus al hebt en gewoon een fem en geen autoflower. Heb dit zo enkele keren gedaan ook in een kleine ruimte van 30x30 met 60gr aan toppen als opbrengst.

            Comment


            • giinnoo
              giinnoo commented
              Editing a comment
              Bij een sativa de helft in de bloei zoetjes aan wat meer, en bij een indica geef ik iets minder als aanbevolen. Calmag wel volgens schema, 1ml per liter water. Ik zuur niet af gewoon kraanwater.

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Dan moet je toch eens de beschrijving lezen, daar staat tot 1ml en niet 1ml

            • giinnoo
              giinnoo commented
              Editing a comment
              Kunichika je kan zomaar gelijk hebben, heb eerlijk gezegt niet op de fles gelezen. Morgen is doen! Bedankt voor je reactie 👌🏼
          Bezig...
          X