Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Minigrow one kweek mislukt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Herrhaffie

    Dit kastje is ontworpen om het je zo makkelijk mogelijk te maken.

    Ik zou je vertellen hoe ik iedere ronde in de mini growbox succesvol afrond.

    - Ontkiemen in een koffiefilter
    - 10 liter zak potgrond van de supermarkt. (Coop)
    - Zuur je kraanwater af naar PH 6.0 in een bakje
    - Water je potgrond in met dit water en knijp de potgrond een beetje uit en doe dit in een 0.5 liter potje.
    - Worteltje al te lang dan worteltje naar beneden, worteltje amper een paar mm (geniet de voorkeur) dan juist met worteltje naar boven poten op 2 cm diepte. Op die 2e manier wordt het zaadomhulsel makkelijker afgestoten van de lobblaadjes.
    - Geen water meer nodig tot het verpotten.
    - Verpotten zodra blaadjes over de rand van het 0,5 liter potje groeien.
    - Schaf een 6 liter balkonplantenbak aan. (Past precies in de mini growbox.
    Wederom potgrond inwateren met afgezuurd water PH 6.0.
    - Gooi de ingewaterde potgrond in je nieuwe onderkomen en graaf een gat waar het potje van 0.5 liter inpast, zodat je deze netjes kan ompotten.

    Na een maand alleen af en toe afgezuurd water geven i.c.m. wortelstimulator (plagron) ga je over op 12/12 wat allemaal in te stellen is.
    Nadat je de 1e bloeiharen ziet kun je voorzichtig beginnen met Terra bloeivoeding van Plagron.
    Dit is ook het moment dat je alle takjes voor 2 weekjes lang even op gelijke hoogte dient af te binden tot de groei eruit is.
    Zodra er toppen ontwikkelen voeg je ook nog een beetje green sensations toe aan je voedingswater.
    Ik geef dan ongeveer 1 liter om de 3 dagen of soms wacht ik nog langer.

    Nu ben ik bezig met een Critical Fem welke 5 weken in bloei staat.
    Met onderstaand resultaat tot dusverre.

    Het kastje is te duur in aanschaf om slechte resultaten te boeken dus hopelijk heb je wat aan het advies.

    Succes!

    Foto met flits:
    20220701_153525.jpg

    Foto zonder flits:
    20220701_153535.jpg

    Foto met plant in de mini growbox:
    20220701_153631.jpg

    Comment


    • Herrhaffie
      Herrhaffie commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit inderdaad! Ik kweek buiten ook met gewoon kwekersgrond, en dat gaat altijd goed! Dacht ik probeer eens paar kweekjes wat anders.. iedergeval bedank voor je uitleg!

    #17
    Deze gaat toch redelijk lkkr, daar ga je straks goed van kunnen roken, maar drinkt ze maar zo weinig? Ik geef elke dag zeker een liter in deze phase. Hopen dat je in 2kweekjes die box er uit hebt. Geen idee wat hij heeft gekost. Maar ik weet dat deze vrij prijzig zijn.

    Comment


    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Iets in die orde

    • Herrhaffie
      Herrhaffie commented
      Editing a comment
      Ik heb hem gelukkig met goede korting gekocht op black friday via Dutch-headschop. Ik zelf zou er geen 1250 euro aan uitgeven. Ik heb hem voornamelijk gekocht om er wiet mee te drogen die ik buiten kweek, maar in de winter ga ik zeker weer een plantje in kweken.

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Klopt kastje was € 1250,- destijds.
      Desondanks ben ik er zeer tevreden over.

      Pluspunten:
      - stroomverbruik max 70 watt p/u
      - betaal 20ct per kwh (vast contract 😅)
      Dus ben in de bloei nog geen kwh per dag kwijt.
      - 3 rondjes heb ik hem eruit met 50 gram per oogst a een tientje per gram is al € 1500,- koffieshop aanschafprijs.
      - Dit is al 3e ronde, nog steeds geen geur ondanks vol in bloei.
      - Je hoort niks en ruikt dus ook niks.
      - Ik had een kleine beschadiging aan de hoekjes en kreeg als compensatie gratis nieuwe koolstoffilters en mocht 5 zaden uitzoeken dus heb nog setje koolstof als reserve liggen.

      Minpunten nog niet kunnen ontdekken.
      Ja duur ja, maar als je van 2x HPS 600 watt afkomt en weer terug bent op normaal stroomverbruik mogen we niet klagen.

    #18
    Uiteindelijk toch nog een flinke top vanaf gekomen waar ik van kan genieten!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Dat is toch niet het enige dat van dat plantje is afgekomen?

      Edit. Ik zie net dat die foto's hierboven van iemand anders zijn kweek zijn. Schoon handje vol wiet toch
Bezig...
X