Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouw stealth micro subwoofer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bouw stealth micro subwoofer

    Korting op 420shop
    Hierbij de bouw van mijn stealth micro kweek hokje. Het betreft een subwoofer kist.

    Binnenmaten: 34 breedt, 18,5 diep links en 24,5 diep rechts (gemiddeld 21,5) en hoog 72. (voor het gemak dus 34 x 21,5 x 72)

    (kleine side note; heb op een decoupeerzaag, schroevendraaier, ijzerzaagje en een boormachine na geen gereedschap in huis. Heb het hier dus ook mee gedaan.


    image_452503.jpg
    Kist net binnen, bodem eruit gezaagd, midden plaat er proberen uit te zagen met decoupeerzaag niet gelukt veel te nauw, dus met allemaal boorgaten uiteindelijk er toch uit gekregen. Idee was dit vlak te schuren, dit heb ik gedaan tot op zekere hoogte want er zitten honderden spijkertjes in.


    Ook gaten geboord voor de luchtinlaat en een flens op geschroefd om later een lichtafdichting te kunnen creëren.


    20220729_151035.jpg
    Hier heb ik alle naden van de gehele kist in de acrylaatkit gezet en een week laten drogen alvorens een eerste laag radiatorverf aan te brengen. Het gat voor de afzuiging is eruit, beetje grofweg gedaan..


    20220729_220058.jpg
    Afdekplaatjes gezaagd en lamp ophanging in de bovenkant geschroefd.


    20220730_163345.jpg
    Afdekplaatjes vastgekit en geschroefd, afgekit en het geheel in de tweede laag radiator verf.


    image_452507.jpg
    Deksels gemaakt op maat.


    20220820_225212.jpg
    Binnenringen geplaatst voor een luchtdichte maar vooral lichtdichte afdichting. Wellicht te nauw geworden maar het blijft micro hé had er nog 2cm van af kunnen zagen maar dan zou het niet zo rond zijn als dat ik de ringen zo besteld heb.


    20220825_184041.jpg
    Bodempje gezaagd en erin gekit en vast geschroefd.


    20220825_180510.jpg
    150gram super activated carbon in een zak (2cm dikte), daarop 1cm dikke geactiveerde carbon spons en een pc fan rekje om het geheel op zijn plaats te houden.


    20220813_184011.jpg
    De home made (eigenlijk alles hier hé) "softbox" (die achteraf alles behalve stil is). Schuin afgevlakt kistje met de hand (lees: met een vijl en ijzerzaagje ​​​​​​) zodat hij netjes op de achterkant past. Dit moet de versterker worden

    Het is een dimbare 75cfm dc blower.


    20220825_184912.jpg
    Alles bevestigd. Luchtinlaat krijgt aan de binnenkant nog een of twee lagen zwarte panty oid en dat zou voldoende moeten zijn voor lichtlekken. (note: momenteel komen er nog 2 kabels extra uit de achterkant linksboven van de lampen. Voor ik ga draaien doe ik nog een kleine kabel management met een gootje of beugeltjes oid)


    20220827_143501.jpg
    Lampen opgehangen. Misschien een beetje overkill maar met dit oppervlakte moet je wel wat licht hebben natuurlijk op die enkele topjes die je erin hebt zitten.


    20220827_143513.jpg
    20220827_154230.jpg
    2x 50watt led full spectrum.


    20220827_154037.jpg
    Na een uurtje testdraaien en beetje kloten met de hoeveelheid lucht tot de conclusie gekomen, het hokje word te heet. De luchtinlaat is momenteel sowieso te klein. Het zijn 6 boorgaten van 1.2cm. Ik ga er daar nog 4 van bij plaatsen. Verder is het huis momenteel nog 25 graden dus wat erin gezogen word is ook warm maar weet niet of dat effectief is. Stel mijn huis is binnenkort weer stabiel 21 de hele winter scheelt dat dan 4 graden in het hok met nu?

    Heb gemerkt dat het nu op te lossen valt door de afzuiger op 12v te laten draaien maar dat klinkt me echt te hard en heb dan me twijfels of het filter dat wel aan kan. Vind 6v een rustigere flow hebben en wil dat zo houden. Zelfs als ik nasr 7v of 8 ga is een enorm verschil. We gaan van een pc geluid naar een vliegtuig. Wellicht omdat nu de inlaat nog te klein is we zullen zien.

    Desnoods plaats ik elke avond als de lampen aangaan een flesje bevroren water voor de inlaat als dat helpt.



    20220825_182819.jpg
    Als je doet... Moet je goed doen


    20220820_213507.jpg
    Hoe ze erbij staat lichtdicht en wel.


    Ik ga binnen 2 weken mijn kweekverslag met dit hokje beginnen.

    Moet nog een beetje fine tunen, maar wilde dit gewoon met jullie delen.

    Reacties als lukt niet of zonde geld blabla mag maar heb ik niets aan. Doe dit voor de fun, het hokje heeft meer gekost als een complete 120 tent dus dat had ik dan wel gekocht

    Edit: Heb er trouwens in totaal bijna 2 maanden over gedaan. Ook was de animo soms even weg omdat de volgende stap dan nog niet bekend was. Als ik nu op de bouw terug kijk, zou ik zeker dingen anders doen. En als je alles van te voren weet zet je hem in 2 weekeindjes ook wel in elkaar. Maar ik vond het een leuk proces en als ik er wat in kan oogsten helemaal lachen toch. Als ik er twee oogsten in kan doen van 30gr de stuk zijn de kosten er uit en zo niet dan niet.

    Ben stiekem erg hyped over de minigrow. Wellicht had ik niet aan de bouw van deze begonnen als ik het bestaan daarvan had geweten. Wat ik wel weet, dat er ooit een komt. Maar hoop toch ooit op een aanbieding van rond de 1000 incl. ergens 🤭

    Heel fijn weekend nog allemaal en tot ziens in mijn verslag (spoiler; fem mazar bijna direct op 12/12)

    Tjuus tjuus
    Last edited by Heyz; 27 August 2022, 22:00.
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    #2
    Leuk gedaan en bedacht! Ziet er ook netjes uit.
    ben benieuwd naar je grow! En of je actieve kool werkt.. bij mij op een of andere manier niet.
    miss voor de volgende project een rechte kist pakken aan de achterkant voor wat meer ruimte, een gepoorte 15 inch woofer kist bijvoorbeeld.

    succes!

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Dankjewel 😌

      Volgende project komt er denk ik niet, vind de looks, automatisering en de veiligheid van de minigrow bv te aantrekkelijk om nog zelf te knutselen.

      Betreft het filter, ik hoop het. Wellicht staat je afzuiger te hard voor het filtermateriaal wat je gebruikt hebt en gaat de lucht er te snel doorheen. Overigens heeft mijn huis zwaar onderdruk door de badkamer afzuiger. Als iemand van de buren gekookt heeft en het portiek ruikt naar hun eten dan trekt dat onder me voordeur door naar de badkamer. Mocht het dus op enig moment toch ernstig gaan ruiken denk ik dat dst via de badkamer naar het dak van de flat gaat.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Idem
      Ik val met de deur naar binnen, hele hut is vacuum sinds ik tochtstrippen heb aangebracht

      Ik droog ook mijn wiet op de badkamer, geen geur en afzuiging

    #3
    2 x 50 watt en dan maar 30 gram.

    Als je er een 40 watt gbar of 2x 20 watt cossmorrow strip in kan knutselen ben je beter af!!

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Ik heb werkelijk geen idee hoeveel ik eraf zou trekken met deze 100. Kweekverslag word een heel ander topic dus dat zien we dan wel, het hokje is praktisch af de verlichting pas ik niet meer aan. Wel is de vraag of ik de hele kweek de volle 100w draai of begin met 50.

    #4
    Leuk, ik wil ooit zoiets doen met een kist

    ziet er mooi uit, zou leuk zijn als er ook een kleine box in kwam voor muziek. Gewoon voor het leuke
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #5
      We zijn van start. Zaadje zit in de grond en het klimaat is naar mijn weten onder controle qua temp dan.

      Het is echter wel 1x 50watt cob geworden, de 100watt samen helaas niet koel te krijgen in de benauwde ruimte.

      Kweekverslag komt eraan, vind het wel spannend allemaal hoor, vooral als ik niet thuis ben.........

      Ze staat nu nog donker zodra het kopje boven is gaan we van start.
      20220904_160734.jpg

      Tjuus
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


        #6
        Ik snap dat je het spannend vind als je bijv. Bent werken, maar het is geen hps wat je erin hebt hangen gelukkig. Led geeft weinig warmte af en kan ook niks gebeuren. Hout moet meen ik minimaal 200 graden worden wilt het gaan branden.
        succes met je verslag, ik ga je volgen!

        Comment


        • Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Ik heb het binnen ook nog met hittebestendige radiatorlak geverfd 4 lagen.

          Toch blijft de temp een probleempje, vannacht bleef het enigsinds schommelen tussen de 29 en 31 graden, echter vanmorgen voor mijn werk bleef het weer oplopen en heb ik zelfs 32 gemeten.. Gelukkig is de lamp om 7 uur uit gegaan tot vanmiddag dus het is goed gegaan heb nog geen belletje gehad van iemand dat er iets met me huis is.

          Zal vanmiddag even kijken wat ik er nog aan kan doen. Ze is trouwens boven, zal vrijdag een verslag aanmaken.

          Greets 💦

        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Heb je in de straling gemeten of in de schaduw?
          Stralings warmte is het al snel 30+

        • Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Ik heb inderdaad de stralingswarmte gemeten! Heb het klimaat nu aardig onder controle, beetje hoge kant nog richting de 28 29 helemaal onderin. Maar verwacht dat als de temp in me huis ook nog 2 graadjes daalt (is nu nog 23) en ik de verwarming van de winter overdag op 21 doe en als de lamp aanstaat snachts verwarming uit zal het vast goed moeten komen. Ze reageert er lekker op tot nog toe dus we shall see ☺️

        #7
        Mooi stealth kastje, al lijkt het me krap voor bloeien. Wat je nu wel hebt is een voorgroeikastje naast je Minigrow als ik het goed begrijp, dat is wel ideaal hoor, dat scheelt zo een maand en kan je eigenlijk perpetual minigrowen. Als je het kastje nog een beetje tweakt heb je meteen een kleine droogruimte. Dus, ik zie zeker potenties in het kastje.

        Qua warmte, ja je kan kijken of je de voeding etc buiten de kast kan houden, maar, een beetje warmte is niet zo heel erg als je maar goed ventileert.

        En ja, delta-T, of de hoeveelheid energie die je moet toevoegen voor een evenredige toename is in principe gelijk, maar, onder standaard condities, dat wil zeggen, een kuub vochtige lucht opwarmen of een kuub droge lucht opwarmen is niet hetzelfde natuurlijk, maar, onder kamercondities, en ik begrijp dat je in huis kweekt, niet in een schuur of iets, dan kan je wel stellen dat de condities vrijwel hetzelfde blijven en dus elke kW die je er in stopt een evenredige toename in temperatuur zal geven, ongeacht de uitgangstemperatuur.

        Comment


          #8
          Ik ga hem mooi gebruiken als drooghokje. Afzuiger op de laagste stand maakt het ook niet veel lawaai en kan ik meteen door met de volgende ronde.
          ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment


            #9
            Precies, en in mijn ervaring, de eerste drie a vier dagen stinkt ze het hardste, dat zou je nog in de kast kunnen doen en dan die afzuiger van die subwoofer desnoods voorzien van koolstoffilterdoek (universeel voor in de afzuigkap) en langzaam verder drogen. Een goede droogruimte is echt bijna net zo belangrijk als een goede kweekruimte Dus ik zeg, gouden do it yourself stealth droogkabinetoir de luxe (in het frans klinkt het gewoon beter!)

            Comment


            • Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              🤣🤣🤣🤣

              Ja en in de droogkabinetoir de luxe zit al koolstof dus die zou zeker nu nog moeten werken, is ongebruikt zo ongeveer is nog geen geur doorheen gegaan.

              Even kijken hang het eerst wel even op in de minigrow voor de zekerheid 👌

            • KritischeMassa
              KritischeMassa commented
              Editing a comment
              ah ja perfect, die koolstof zal echt voldoen na de eerste paar dagen in de mini growbox (de luxe)

            #10
            Met zoon setup mag je blij wezen als je 10 gram er vanaf haalt k snap dat niet veel geld gooien in zkkn kist is gedoemt te mislukken man je kan niet fatsoenlijk een plant kweeken zo dit is alleen maar moeilijk doen terwijl het makkelijk kan

            je ruimte wat je hebt binnen is minimaal dus je plantje kan amper groeien of bloeien en klimaat in zoon ding regelen lijkt me ook een ramp


            k ben normaal best positeif je krijgt een 10 voor looks enzo maar op effectief een 0 dit gaat niet normaal.werken


            die tenp is veels te hoog daar gaat niks in groeien zo ja het laat je huis straks afbranden omdat je 10 gram wiet wou kwekeken



            dr zijn 1000manieren makkelijker en veiliger en goedkoper om wiet te kweeken

            Comment


              #11
              Naja, ik blijf van mening dat hij er weldegelijk een heel leuk drooghokje/voorgroeihokje aan heeft overgehouden, en kom op, het is gewoon een mooi projectje. Ik vind het wel mooi, rieleks

              Comment


              • Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                Het ziet er zeker goed uit begrijp me niet verkeert de bouw ziet er profesional uit voor voorgroeien ofzo kom je nog wel weg met zoon kastje maar bloeien zou ik me niet aan wagen hoe het kastje dr uit ziet zeg ik gelijk een dikke 10 puik werk


                Maar zie het alleen nog niet erg veilig zijn

                Of een plantje in de bloei er in zou ik niet doen je hebt er amper ruimte in je wil je dames goed aan alle kanten bij kunnen of makkelijk er uiit halen zoiets zou kunnen lukken maar al vind ik dat je dan meer aan het moeilijk doen bent dan anders wat een keuken kastje of dergelijke heb k vroeger ook leuke kweek kastjes van gemaakt zonder gevaar voor andere of me huis
            Bezig...
            X