Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies micro set up.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Advies micro set up.

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Tijd geleden op dit forum advies gevraagd over mogelijke set up. Jullie advies heb ik veel aan gehad,echter hebben prive omstandigheden ertoe geleid dat ik even alles toen heb geparkeerd.
    Soms hebben andere dingen nu eenmaal voorrang in het leven.
    Deze maand weer het idee opgepakt en veel gelezen op dit forum ,vooral met speciale aandacht voor micro.
    Minigrow vind ik te duur,en brengt denk ik niet hetgeen ik wens m.b.t. opbrengst. Ik rook ongeveer 5 gram per week,dus 240 gram per jaar. Ideaal zou zijn 3 rondes per jaar om deze hoeveelheid te behalen. Gezien de micro kweekverslagen denk ik dat heel goed mogelijk kan zijn,. Verder wil ik maximaal 2 planten doen, wellicht de eerste keer zelfs 1.
    ik moet natuurlijk alles nog leren,dus met 1 plant houd ik mooi het overzicht.
    G kit tafelmodel is zoals eerder geconcludeerd te klein,dus dacht ik aan een klein tentje van maximaal 140/150 cm hoog. Ik heb nog een plekje op zolder waar ik dit formaat nog redelijk onopvallend kwijt kan.
    Omdat de hoogte beperkt is wil ik kleinere gefemaniseerde soorten gaan doen icm scrog,toppen etc.
    Verder moet de set up zoveel mogelijk stil zijn en van goede kwaliteit.
    Ik dacht hieraan:

    -MIGRO ARAY 2 - 125 W
    -PK125 EC-TC 680m3
    --PrimaKlima K2601 flat Koolstof filter -Gorilla Kweektent 60x75x150 met verhoging tot 173cm GGT22 Shorty.

    Ik weet dat de afzuiging zwaar overkill is,maar stilte is voor mij gewoon erg belangrijk vandaar de keus.
    Tent is ook aan de prijs,maar wel kwaliteit en past precies in de ruimte waar ik de tent uit het zicht kwijt kan. 160 cm is geen optie voor mij,dat is in mijn geval net te hoog.Graag hoor ik van jullie of dit een goede setup is 😉

    ​​​​

    #2
    Tent 'met verhoging tot 173cm' past dan toch niet als 160cm al niet past?

    Comment


    • Maswa
      Maswa commented
      Editing a comment
      Was in de veronderstelling dat de tent te verhogen is tot 173cm,en zonder verhoging gewoon 150 cm is. Dat past precies lijkt mij. En anders is de Mars Hydro 60x60x140cm ook nog een optie natuurlijk.

    #3
    Kun je beter naar een 280m3 softbox kijken oid.
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


    • Maswa
      Maswa commented
      Editing a comment
      Ook een idee inderdaad,komt dan wel naast de tent maar dat maakt niet uit.
      Icm een variac denk ik dan😉

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Variac icm badkamerafzuiger werkt perfect.
      250m3 zo uit het hoofd.

    #4
    Soler & palau hebben geluidloze afzuigers, wel prijzig.

    Comment


      #5
      Secret jardin , gardenhigh pro of homebox hebben mss de maat je zoekt?
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #6
        Op amazon staat ene van costway 120x60x150
        daar kun je prima 2-3 plantjes in kwijt.
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


          #7
          Ja ik heb dus zelf wel een G-Tools, en ik ben matig tot best tevreden, matig vanwege het hang en sluitwerk, dat is gewoon matig. Maar verder, de modularie opzet en de mogelijkheid om later alsnog een onderkast te nemen spreekt echt wel voor die kast. Ook de mogelijkheden die je hebt tot aanpassne zijn eigenlijk wel oneindig en as het eenmaal zit dan zit het. Die 160 is lastig maar ik zou dus zelf net als mijn propagator (foto's in mijn topic) kiezen voor een systeem op maat, gewoon meten en onderdelen bestellen.

          Ik heb destijds gekozen voor 8 mm trespa en dat kan ik afraden, ik elke toon dat is zwaar mensen.... !!!

          Maar, met wat profielen en op maat gezaagde panelen (va G-Tools, of whatever voor https://kunststofplatenshop.nl/ je ook kiest ) kom je best een heel eind.

          En ja het is best duur, dat is echt, maar goed het is wel robuust en uitbreidbaar of aanpasbaar.

          Dus ik zou in jouw situatie weldegelijk kijken naar dit soort oplossing op maat, met profielen, oh en tip, de terraria wereld biedt ook mooie profielen.

          Wat het is met volledig zelfbouw, tenminste in mijn geval, zoveel gekloot. Ik heb gewoon alles berekend en op maat thuis laten komen. Dus nou, ok, ik voeg linkje toe van mijn propagator. Voor mijn G-Tools setup nodig ik je uit in mijn topc in Micro

          https://www.reddit.com/r/microgrower...my_propagator/

          Dat is ik, die [deleted], ik verwijder mezelf elke 6 maanden op r

          Comment


          • Maswa
            Maswa commented
            Editing a comment
            Ik heb inderdaad op dat oude forum volgens mij je ervaringen gelezen met de gtools Bonanza.
            Als ik me goed herinner heb jij ook in het begin ook veel aan je kast moeten tweaken.
            Problemen met dat de kast licht lekken had kan ik me herinneren .
            Ik ben ook nog wel steeds geïnteresseerd in de gtools Bonanza,echter ik zoek iets van maximaal 150 cm hoog om het buiten het zicht van nieuwschierige kinderen te houden😉
            Tafelmodel had ideaal geweest,maar is gewoon te laag om te kweken heb ik begrepen.
            Aan de andere kant,de minigrow box is nog kleiner en daar is het ook mogelijk. Wellicht met een kweeklamp die dicht op de planten kan zoals de gbars icm scrog,kleine indica soorten,toppen etc.Handig ben ik niet,dus het wordt gtools of een kleine tent van maximaal 150cm.
            1 a 2 planten is voor mij in principe genoeg om aan mijn behoeften te voldoen.
            Hartelijk dank voor je reactie in ieder geval,tips en advies altijd welkom👍

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            De mijne is 1 meter.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Secret jardin dp90. Is 98cm hoog .90x60x98cm.
            Of mars of gelijk welke hebben een 140cm hoge uitvoering. Als je scrogt kan je denk ik mooie dingen doen ermee!

          #8
          Rreppellsteeltjam wat is jouw kweekruimte/set up dan precies als ik mag vragen?

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            75/75/100 cm met gbars en scroggaas en in/uitlaat met filter buiten de tent.

          #9
          Zit alleen nog met de afzuiger voor mijn 60x60 configuratie 😬
          GIsteren contact gehad met greensell,zij geven aan dat die prima klima ec tc (680m3) zwaar overkill is en eigenlijk zonde is van de investering mbt 60x60x160.
          Greensell kwam met de winflex mini fan als suggestie,ik lees hier dat deze ventilator veel te veel herrie maakt,dus ik zit nog in dubio.
          Tent komt op zolder,dus klein beetje herrie is niet erg maar de buren mogen het niet horen+ik wil een verdieping lager ook niks horen.
          Iemand nog een suggestie,geen softbox want ik wil alles graag in dezelfde ruimte kwijt.

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Buisfan 150 mm met tentrubbers, denk dat je daar 280m3 als filter op kan steken, is goedkoop en redelijk stil. De gardenhighpro 125mm stond op amazon voor 18 euro . Buisfan van 150 ongeveer zelfde. Nrml kost de ghp rond de 40.

            Kleinste filter en buisfan van 100 is in praktijk ook al goed genoeg dus 125mm of 150mm zal zeker de geur filteren

          #10
          Bedoel je deze Wesley?
          https://www.greensell.nl/a-60809303/...wE#description Is deze minder luidruchtig dan de winflex?

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Met tentrubbers verdwijnt de trilling en het lawaai, ennop amazon voor 18 euro gevonden idd deze gebruik ik ook. Er is nog wat lawaai maar hoor je niet meer wat verder. Stiller of winflex weet ik niet echt. Tentrubbers doen veel.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Soler & Palau heeft stille afzuigers.

          #11
          Ik zie inderdaad deze : https://www.ventilatieshop.com/buisv...iameter-100mm/

          Comment


            #12
            Wil je die tent vacuüm hebben?

            Deze zit ik zelf naar te kijken: https://www.ventilatieshop.com/soler...m/?sqr=silentu ik kweek op 60x60 maar ok

            Je gaat toch LED nem ik aan?

            Comment


            • KritischeMassa
              KritischeMassa commented
              Editing a comment
              "hoor je die een verdieping lager nog"

              Dat is een moeilijke vraag, ligt heel erg denk ik aan wat voor huis, en of de kast zelf akoestisch ontkoppeld is van de vloer, een brom kan ver dragen, zonder dat je het zelf hoort, denk maar aan dreunende bass tonen.

              Ik ben zelf gewoon wel tevreden over dat ding wat bij die G-Tools zat, maar dan moet je hem wel regelen, dus die SMSCom waar je al naar had zitten kijken bijvoorbeeld werkt voor mij prima. Maar, ik heb dan het geluk dat hoe beroerd die locatie van mij ook is, ik geen last heb van aangrenzende buren, dat is dan weer wel een voordeel.


            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              Maswa, ik heb deze https://www.greensell.nl/a-50328706/...-geluiddemper/

              Op eerste verdieping in tent in inloopkast. Beneden en op zolder hoor ik hem absoluut niet. Op de slaapkamer aangrenzend aan de inloopkast heel zachtjes maar is dun wandje, op de overige slaapkamers hoor ik hem weer niet.

            • KritischeMassa
              KritischeMassa commented
              Editing a comment
              Ja Maswa, weet je wat het ook is, als je denkt "na dit setje is het compleet"

              Dus ja, ik zou zeggen probeer een goeie maar betaalbare oplossing passend bij je ruimte en budget en kijk het eens aan, zelfs als je al in de kweek zelf bezig bent kun je nog genoeg tweaken, ze staat niet meteen in bloei he.

              Joh voor je het weet, thermostaatje hier, ventilatortje daar, kratten vol bende hier inmiddels

            #13
            Bedankt voor jullie advies!
            Winflex zou dus goed kunnen, met regelaar/sms controller lijkt me inderdaad wel handig.
            Met drogen kan de afzuiger dan een stuk lager of tijdens de kweek desgewenst hoger.
            Welke sms controller is geschikt of gebruik jij kritische massa?
            Kom ik dan met de totaalprijs niet in de buurt van de prima klima ec tc?
            Ik heb het idee dat ik die in mijn situatie op 20 % kan zetten en maximaal 30% .
            Wellicht in het begin en tijdens het drogen zelfs op 10%.. Aan de andere kant ben ik niet van plan om groter te gaan dan 60x60 aangezien het een compromis betreft met de rest van het gezin.
            Kortom het is nog ff puzzelen 😂

            Comment


            • KritischeMassa
              KritischeMassa commented
              Editing a comment
              Ik heb eerst deze gekocht destijds:
              https://www.eugardencenter.com/nl/sm...ontroller.html

              Daar was ik zo tevreden over dat ik nieuwsgierig werd naar de MK2 Twin controller met lichtsensor en nachtprogramma, zeker de tweede poort leek me ideaal.

              Welnu, die tweede poort gebruik ik niet, 1 ronde wel, maar door de positionering van mijn inlaat voerde ik ijskoude lucht over de toppen. Dus dat doen we niet meer, hoe fancy het ook mag lijken maar ja, ik heb in die schuur natuurlijk wel te maken met hele andere inlaatlucht dan op een zolder.

              Nja enniewee achteraf moet ik bekennen dat die eerste prima is en volstaat.

              Wat wel is, die twin controller is netter te monteren, het is echt een apparaat met een snoer, die enkelvoudige controller is een insteektype, dus met een stekker aan de achterkant, het hele ding hangt in het stopcontact, en hij is zo lomp groot dat dat je aan weerszijden een contact kost, dat is wel iets om rekening mee te houden.

              Dan nog dit, ik ben zelf best van meten en regelen en vernuftige dingen proberen te programmeren, maar mijn overtuiging is wel, zorg ervoor dat essentiële zaken als verlichting en ventilatie niet afhankelijk is van een app in een cloud of een servertje in de vensterbank :+

              Ik heb dan ook een ouderwetse analoge tijdklok en dus die analoge SMSCom twincontroller.

            • KritischeMassa
              KritischeMassa commented
              Editing a comment
              oh en nog een ding, ik denk dat je je echt te druk maakt over die afzuiging. Wat ik heb gezien met die eenvoudige ventilator van G-Tools met demper is dat wanneer dat ding ongeregeld voluit blaast, je een Delta-T van nauwelijks 3 graden hebt met de lamp aan (140W Bruto vermogen), dus, buiten kast 15 graden in kast 18 graden.

              Maximale Delta-T die ik voor elkaar heb gekregen is ca. 10 graden, en dat is dan ook met lamp aan (140W) en de ventilatie op 45% (dan draait ie nauwelijks)

              Warmte is niet echt een heel groot probleem is mijn ervaring, eerder het gebrek aan. Het spel is voor mij althans echt de beste verhouding tussen de temperatuur en de Lv, meer ventileren verlaagt de Lv maar ook de temperatuur, en dat doet de Lv weer stijgen, dus met andere woorden, als een malle ventileren met 15gr 70% verzadigde inlaat lucht werkt averechts.

              En daarbij, als het echt warm wordt, 's zomers bijvoorbeeld, dan wil ik nog wel eens de onderste deur van de GTools open laten staan, dat scheelt voldoende en aangezien ik toch om de haverklap met mijn hoofd in die kast sta te koekeloeren ben ik altijd wel op tijd om dat deurtje te sluiten voor de nachtfase



              Kijk, T en Lv kast en omgeving vannacht, met alleen als regeling dus de Twincontroller op de GTools buisventilator.

              https://imgur.com/TWrMd9P.png
              Last edited by KritischeMassa; 31 December 2022, 07:00.
          Bezig...
          X