Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Bouw Van Een Micro Kweekkast

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

    Licht aan de hoeveelheid watt he.. aan hoeveel lampen zat je te denken?
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #47
      Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

      70 watt lamp

      Comment


        #48
        Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

        Welke lamp? Je moet wel een beetje duidelijk zijn he

        Met 70 watt aan TL buizen (met geschikte kleurcodes) moet 40 gram waarschijnlijk wel haalbaar zijn.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #49
          Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

          Ik heb aluminium folie, maar hoe precies 'bekleed' ik hier de binnenkant mee? Neem ik gewoon velletjes en plak ik deze aan de binnenkant, of...?

          Comment


            #50
            Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

            ja, je pakt een stuk aluminium folie en plakt die vast met zilverkleurige tape aan de binnekant van je kast.

            grtjs olivier

            Comment


              #51
              Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

              Haha, dat is eenvoudiger dan ik dacht, maar bedankt voor de info !

              Comment


                #52
                Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                Ik las ook een keer ergens dat het frame niet van een bepaald soort hout gemaakt mocht worden. Deze zouden bijvoorbeeld een gifige geur afscheiden wat nadelig zou zijn voor je planten.

                Welke soorten kan je gebruiken zonder dat je bang hoeft te zijn dat ze planten beschadigen ?
                Vi Veri Veniversum Vivus Vici

                Comment


                  #53
                  Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                  ik ga een dezer dagen ook aan mijn kast beginnen, ik zou hem 1m80 hoog maken, 80cm breed en 80 diep. Ik heb ook al een 400W Na lamp gekocht..
                  Ik wist niet dat er isolatiemateriaal aangebracht moest worden? aluminiumfolie is dus niet genoeg?
                  En gebeurd het veel dat er brand ontstaat omdat ik iedereen hier veel over brandwerend hoor praten....

                  Comment


                    #54
                    Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                    Na een tamelijk teleurstellende buitenkweek, geplaagd door ongedierte en trage groei, ben ik ook van plan een microhokje te gaan bouwen. Op dit moment ben ik druk bezig om informatie te verzamelen, maar die is nogal omvanrijk hier... Geinspireerd door dit artikel is het mijn bedoeling een compact hokje neer te zetten: niet te hoog, niet te groot, voor twee planten die vooral in de breedte\diepte moeten groeien. In een studentenhuis kan je je niet al teveel permiteren...

                    Voor de globale omvang zat ik ongeveer te denken aan 100b*60d*120h binnenmaat. Denken jullie dat dit genoeg is om twee flink getopte/gefimmde plantjes in kwijt te kunnen? Ik zat te denken aan big bang's van greenhouse, of die lowryders waar ik hier zoveel over lees...

                    Ik wou de kast maken van een houten frame bekleed met dunne (2mm) mdf platen en een wat dikkere onderplaat op wieltjes. In het frame wilde ik 23mm dikke PU isolatieplaten klemmen (jeweet, van dat stevige schuim), beplakt met radiatorfolie (of iets vergelijkbaars dat steviger is dan "gewoon" alufolie).

                    Toch twijfel ik hier nog wat over na het lezen op dit forum: sommige mensen gebruiken wit folie? wat zijn de voordelen precies hiervan? Alu is goed voor isolatie, wit is vochtwerender? Wat is de beste aanvulling op mijn PU platen (die in principe met wat degelijk tapewerk ook goed vochtwerend zijn)?

                    Verder was ik van plan de kast te voorzien van twee (of drie?) computerfans in combinatie met een homemade koolstoffilter. Sommige mensen gebruiken hier echter een passieve inlaat, sommige mensen een actieve... Is het aan te raden om bijvoorbeeld alleen mijn fans aan te sluiten op het filter, gezien die een hogere luchtweerstand heeft?

                    Voor licht wilde ik een verstelbaar aluplaatje met een aantal spaarlampen in mijn kast hangen. Moet ik bij het armatuur nog rekening houden met eventuele vochtwerendheid? Iets waar ik vrij weinig over lees...

                    Ik hoop dat jullie mij als newbie een beetje op weg kunnen helpen! Met een beetje bevestiging en motivatie kan ik jullie binnenkort te kunnen verblijden met een mooi kweekverslag.
                    Last edited by Noedel; 7 October 2009, 23:14.

                    Comment


                      #55
                      Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                      Hoi,

                      120 cm is aan de lage kant. Houd rekening met de hoogte van je pot en de afstand die je lamp tot je plant moet hebben. 11 liter pot is zoon 25 cm hoog. je houd dan dus zoon 60 tot 80 cm over voor je plantje. Kan zeker als je topt fimmed knakt og buigt. en je planten al vroeg op 12/12 zet. maar zelf zou ik voor 140 of 160 kiezen.

                      Matwit reflecteerd raargenoeg beter dan welke spiegelende folie dan ook m.u.t. diamant diffusie reflectie folie. (te koop in growshop) Zwartwitfolie heeft verder voordeel dat door de zwarte kant tegen je wanden te hangen komt daar geen licht en ook geen schimmel.

                      In je kweekruimte zal tijdens de groei en hoge lv nodig zijn. dus zeker vochtwerend materiaal gebruiken en ja stroom en vocht, vul zelf maar aan.

                      Of je voor active of passieve inlaat gaat is beetje persoonlijke keuze. beide kan prima. als je actief gaat inblazen is het wel belangrijk dat je geen onderdruk in je kast krieerd. dus meer inblazen dan uit. Bij passief geld dit ook. hier geld dat de luchtinlaat groter moet zijn dan de luchtuitlaat om onderdruk te voorkomen.

                      Grtz

                      Comment


                        #56
                        Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                        Bedankt voor de tips.. Inmiddels heb k toch een kast staan van 1,22 hoog, simpelweg omdat ik het geheel dan precies uit een stuk hardboard kon maken. (1,22*2,44). Dat zit allemaal bij elkaar met een houten frame waar ik piepschuim platen tussen heb gekneld. Ik ga van dat zwart/wit folie kopen, lijkt mij inderdaad het beste om te zorgen dat er geen vocht in mijn constructie komt..

                        Heb inmiddels een hygrometertje en wat casefans besteld, wacht alleen nog op de levering. Volgende week even aan de gang voor een koolstoffiltertje en lampenkap. Eens even kijken waar ik waterproof armaturen kan halen, daar kan ik op dit forum niets over vinden?

                        Binnenkort als de handel een beetje af is maak ik wel een topic met mijn bevindingen...
                        Last edited by Noedel; 11 October 2009, 19:29.

                        Comment


                          #57
                          Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                          Waarschijnlijk kun je niks over 'waterproof armaturen' vinden omdat men gewone armaturen gebruikt. Wist trouwens niet eens dat er ook een 'waterproof' versie van was.

                          De gewone doen hun werk ook goed, ik heb nog nooit iets hier op het forum gezien dat een TL buis niet meer werkte door vocht ofzo.
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment


                            #58
                            Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                            aquarium armaturen zijn waterdicht, noujaa waterwerend

                            hieronder zie je zoiets, die rooie ring binnen in die schroefring dicht het zaakje af

                            http://www.aquariaveldhuis.nl/domein...erlichting.JPG

                            maargoed om te kweken heb je ze niet nodig denk ik, maar als je stekjes maakt en je zit altijd met een lvheid van 70% of hoger en je hele hok zit altijd onder de condens dan zou er heel misschien wel eens een piep klein druppeltje met een bocht om je reflector heen precies in de fitting van je lamp kunnen vallen

                            paf of klik, stop eruit,,, en meer zul je er niet van merken,, oja misschien dat je je wekkers weer ff op tijd moet zetten

                            zo'n klein kortsluitingkje heeft wel 10 min nodig om schade aan te richten en na hooguit 10 sec ofzoiets knalt ie er in de meterkast al wel door dus brand is in theorie niet mogelijk

                            ik zou voor dat geld een paar extra tl's bijhangen of wat anders WEL nuttigs halen.. of een rookmelder of 2

                            groet

                            Comment


                              #59
                              Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                              Mja dat was een beetje wat ik zelf ook al dacht... Je hebt ook van die speciale armaturen voor op de badkamer, die wou ik nog even bekijken, maar mijn week zit nogal vol deadlines enzo...

                              Comment


                                #60
                                Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                                jo kben ier nieuw en van belgje ik zou graag een plant in mijn kast willen zetten maar wat voor lampen moet ik gebruiken want iklees hier vanalles op de site van gwne spaarlampen tot van die profesionele lampen ik ben wat verward, laat iemand mij aub het echte licht zien; grtz vanuit kortrijk stonerzz

                                Comment

                                Bezig...
                                X