Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Bouw Van Een Micro Kweekkast

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

    Mooi

    Comment


      #92
      Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

      erg handig topic dit zal eens kijken misschien word het toch een zelf bouw !
      ben je toch wat universeler in de maten en dergelijke !
      wat zou de oppervlaktemaat minimaal moeten zijn voor 3 ww planten ? 60x60 genoeg ?
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

      Comment


        #93
        Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

        hee hallo hier weer een nieuwe volger op dit toppic.
        word dus nu timmeren en dergelijke hahaha

        Comment


          #94
          Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

          handige info ik heb deze week ook een growbox gemaakt ik gebruikte wel karton zijn hier veel nadelen aan heb hem volledig behangen met zilverfolie en afgetapte hij is volledig luchtdicht hier is mijn verslag

          Comment


            #95
            Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

            hey heb juist ook mijn kweekkast gemaakt ik begon wel met een kast van de kringloopwinkel deze is ideaal enkel de deurtjes laten veel lucht door hoe kan ik dit oplossen met rubbertape ofzo?

            Comment


              #96
              Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

              Heey gasten ik ben nog een groentje in de kweek maar wil voor binnen nu een kast gaan maken maar heb nog geen idee van de afmetingen. Het moet een kast worden voor 3 a 4 planten. Ik ben van plan om lowriders te gaan gebruiken dus denk bij mezelf dat de kast een meter hoog word. Aangezien dit mijn eerste x word heb ik ook geen idee hoe grote potten ik het beste kan gebruiken dus qua lengte en breedte heb ik ook geen flauw idee.
              wie kan mij uit de brand helprn

              Comment


                #97
                Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                Hoi ik ferryy en ook nieuw hier!
                Ik ben begonnen aan MN eigen kweek kast h1.40 d90 b120 en heb 100/150 sont Pia master en mylar vior d binnenkant er komt een dubbele wanden in ivm isolatie platen
                Van hoogwaardig spul nu heb ik een air clean system en wou weten of ik hier wat mee kan als afzuiger of ventilator heb ook PC fans 12v en 24 v heeft iemand tips voor in en uitlaat heb zo veel gelezen misschien wel teveel maar zou toch graag nog eens wat meningen horen hier
                Mvg ferryy
                Last edited by ferryy; 28 October 2014, 07:49.

                Comment


                  #98
                  Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                  De afbeeldingen bij de eerste post zijn verdwenen..
                  Misschien dat deze opnieuw geupload kunnen worden ter verduidelijking?
                  Verder prima uitleg!

                  Comment


                    #99
                    Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                    Heeft iemand ook up 2 date fotos? erg interessante uitleg alleen jammer dat de fotos niet meer werken.

                    Comment


                      Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                      Hallo, ik zit met een vraagje, misschien wel een domme vraag ik weet het niet. Maar ik ben nu al verschillende isolatiematerialen en reflectiematerialen tegengekomen op deze site: verf, zwart-wit folie, aluminiumfolie, glaswol, piepschuim maar moet je nu 2 dingen combineren of heeft elk van die materialen zowel de isolatie- en de reflectie-eigenschap? Ik snap het niet zo goed

                      Comment


                        Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                        Glaswol is isolatie materiaal, het overige is voor de reflectie.

                        Een kweekruimt isoleren voor de warmte is echter onzin. We zuigen immers 24/0 af en nemen verse koele lucht in dus alle warmte die je zou willen isoleren zuig je floeps naar buiten. Voor geluidsisolatie is natuurlijk glas- of steenwol wel zinvol.

                        Mat wit reflecteert heel aardig ens is ruim afdoende als je het niet te duur wil maken.
                        Alufolie raad ik af. Dit krijg je niet kreukloos aangebracht en is niet schoon te houden.
                        Maylar is heel mooi spul en reflecteert uitstekend net zo ls de diamant diffuus folies en antidetectie folies maar dan moet je wel een wat dikkere beurs hebben.

                        Mijn advies hoe het gewoon bij mat wit.

                        Comment


                          Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                          En die zwart-wit folie, is dat dan dezelfde zoals de boeren op hun veld gebruiken? Ja zeker?
                          En zo een rode lamp (noemt HPS denk ik) geeft dat veel warmte af of zou dat net niet mogen bij die lampen? Omdat mijn opa nog een rode lamp heeft die hij gebruikte bij pasgeboren kalveren, en die geeft veel warmte af. Ik denk dat die lamp correct is maar ben het niet zeker en ik weet ook niet hoe ik kan zien welke wattage de lamp heeft.

                          Comment


                            Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                            Dat zijn infrarood lampen en daar ben je niks mee.
                            Is onderling ook een groot verschil in zwart wit folie, ik ben speciaal naar terneuzen gereden voor de deftige voor mijn voorgroeihokje.

                            Comment


                              Re: De Bouw Van Een Micro Kweekkast

                              @beowulf: thanks voor de info. Ga dan andere lampen zoeken. Voor de folie zie ik nog wel.

                              Comment


                                Comment

                                Bezig...
                                X