Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

    Korting op 420shop
    back again!


    CameraZOOM-20130626142711788.jpgCameraZOOM-20130626142745834.jpgCameraZOOM-20130626142759061.jpg



    L x B x H= 41 x 41 x 71

    De vrieskast is al met al nog in nette staat. Altijd fijn als de rubbers nog goed zijn, dan heb je alvast een lucht en licht dichte ruimte. Het ouwe beesie komt gratis van de kringloop, zoals ook de oude computer voeding die ik later voor de ventilatie ga gebruiken. Maar goed zover zijn we nog lang niet laat ik eerst eens beginnen met het strippen van de kast.


    Tot de volgende update! Greetz mafferd
    Last edited by mafferd; 26 June 2013, 16:58.

    #2
    Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

    Dat word leuk!

    Comment


      #3
      Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

      Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

      The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
      Spliff Strawberry in scrogg, klaar



      sigpic

      Comment


        #4
        Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

        nou dat willen we wel zien ,wat gaat er gekweekt worden ?

        Comment


          #5
          Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

          leuk leuk dat zeker!

          dacht zelf aan wietplantjes te zetten maar om verder op je vraag in te gaan, er gaat sowieso een witte soort gezet worden en noem me maar simpel of commercieel maar ik ben nou eenmaal een WhiteWidow fan... Ook de strain L.S.D van Barney's farm blijft maar rond spoken in m'n kop. Heb deze int verleden al een paar keer gezet en blijft een heel uniek en vooral sterk wiet soortje. Al kom ik dan wel weer mezelf tegen met twee verschillende bloeitijden. iets wat ik gewoon niet handig vind. Zo als het nu lijkt word het de eerste ronde een ww. en de twee ronde voor groeien in de pc kast en dat worden dan de lsd dames.

          zo kon het niet laten toch weer even wat te doen wbt het strippen en schoonmaken ding meurde alsof er jaren lang loempias in hadden gelegen


          CameraZOOM-20130626213840556.jpgCameraZOOM-20130626213900470.jpgCameraZOOM-20130626214443261.jpgCameraZOOM-20130626214510054.jpg


          zo dit was het voor vandaag tot een volgende update! greetz mafferd

          Comment


            #6
            Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

            deze ga ik volgen, heel veel succes

            Comment


              #7
              Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

              ultimate in die koelkast man, heb ooit eens gehoord dat je de luchtjes eruit kan halen door er een halve citroen in te leggen.

              Succes na de bouw, ga m zeker volgen!
              Don't let the chinese take your world

              Comment


                #8
                Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

                zo ff een kleine update..

                leuk dat er weer meer volgers zijn. Daar doen we het voor uiteraard.

                Vandaag was de dag van bezinking. Naar een aantal bouw projectjes verder te zijn leer je wel dat eerst denken dan doen de juiste volgorde is vandaag zitten denken over de ventilatie.. kijkende naar de standaard vuist regels,

                *afzuiging boven in
                *inlaat onderin
                *uitlaat tegenovergesteld plaatsen van de inlaat voor juiste lucht circulatie
                *in het geval van passieve inlaat minimaal twee keer zo groot gat qua oppervlakte als die van de afzuiger

                Daarvan uitgaande zou ik normaal gezien m'n afzuiger centraal in het midden van het dak maken. Aangezien de kast echt volledig stealth moet worden is dat geen optie zo een gat in de boven kant van een vriezer dat hoort niet zo he nu vindt ik het ook een raar gezicht als er lucht roosters aan de boven of zijkanten van een vriezer zitten. dus ben ik wel genoodzaakt de afzuiger bovenin de kast aan de achter wand te monteren. (afzuiger 12cmx12cm)

                CameraZOOM-20130626213840556.jpg

                voor de inlaat zou dan nu onderin in het midden van de deur zijn en in het geval van een passieve zou er dan een gat van minimaal 24cmx12cm in de deur moeten komen. Dit is wederom niet wenselijk ivm het stealth aanzien van de kast.

                CameraZOOM-20130627155027822.jpgCameraZOOM-20130627155607958.jpgCameraZOOM-20130627155515566.jpg

                zie hier mijn oplossing de inlaat komt voor in de kast in de bodem. De kast zet ik op wieltjes zodat er onder de kast zon 8cm vrije ruimte komt zodat de aangezogen lucht ook makkelijker zn weg vind. de kast moet lichtdicht blijven dus moet er ook een licht labyrint erop gebouwd worden. Heb voor het idee alvast even een planten bak erin gezet en het scrog netje geplaatst. Er blijft een mooie ruimte voor de bloembak over om de lucht inlaat en labyrint kwijt te kunnen. Weliswaar niet de benodigde 24cmx12cm in het geval van een passieve inlaat. Vandaar dat ik wel de noodzaak zie om de inlaat actief te maken dan geld de regel van de passieve inlaat niet meer. En kan je als vuist regel nemen dat de inlaat ventilator de helft aan capaciteit van je afzuiger moet hebben. Mijn afzuig fan heeft zon 150m3 luchtverplaatsing, dus zou je zeggen de inlaat fan zou dan zon 75m3 moeten kunnen leveren. nu heb ik nog twee 9cmx9cm fans liggen met elk een verplaatsing van 45m3 die ik denk te willen gaan gebruiken.. tot zover de gaten.


                De kast is niet bepaald groot, en ben dus alle ruimte die er is al hard nodig.. dat brengt me bij het volgende probleem. Een filter waar ga ik die laten? in de kast is eigenlijk geen optie... buiten de kast ook niet ivm het stealth aanzien.. zoeken zoeken veel bouwverslagen gezien, alle online growshops afgezocht maar geen betere oplossing dan een kleine filter met een diameter van 14,5cm en een lengte van 25cm die qua afmeting nog in de kast past.. maar dit wou ik al niet omdat er zo weinig ruimte is.. maar ik heb een oplossing kwam uit onverwachte hoek maar wel leuk, ooit eens m'n eerste gebouwde kweek kastje weg gegeven aan een vriend die nu mij aan een goeie tip helpt

                88014318.jpg wat is dat? hoor ik je al denken dat is dus een actieve koolstof filter eigenlijk bedoeld voor een afzuigkap maar na het schijnt filtert het ook prima wietluchtjes weg. De diameter is 16cm en zon 3cm dik. De capaciteit is 200m3 wat weer mooi aansluit bij de afzuiger. Kost online 12euro en is mij het proberen wel waard.

                tot zover de hersenspinsels van mafferd nu word het wel eens weer tijd om te gaan


                tot een volgende greetz mafferd

                Comment


                  #9
                  Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

                  Goed bezig mafferd.
                  Ik blijf deze volgen.

                  Groetjes wamy

                  Comment


                    #10
                    Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

                    Mooi vrieskastje
                    Grtz Joske!

                    Comment


                      #11
                      Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

                      Leuk kastje, heb ik ook hier nog staan alleen nooit gedacht dat je daarin ook gewoon kan kweken

                      Comment


                        #12
                        Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

                        leuk dat jullie volgen!

                        uiteraard kun je er in kweken, en ik zie de voordelen er wel van aangezien ik echt niet mag opvallen met een zelfgebouwd kastje of een tent leek me dit een goed oplossing.


                        heb nog maar weinig te melden qua verbouwen. Voornamelijk bezig geweest met bestellen van spullen.


                        Enkele dingen zijn er al binnen:

                        * fan controller

                        * 145m3 12x12cm pc fan

                        * 41m3 8x8cm pc fan x3

                        * EC meter

                        * tempratuur datalogger

                        * Metrop voeding pakket

                        * Maatbekers

                        * 5ml+1ml doseer spuiten

                        CameraZOOM-20130701130958145.jpg


                        totaal €65,- aan spullen wat hier ligt. Het moest eigenlijk binnen het budget van €150,- blijven maar kosten zullen er altijd zijn. No worrys het is een investering die zich snel terug verdiend.

                        Er zijn nog een aantal dingen onderweg zoals,

                        * 150w HPS set
                        * filter
                        * PH meter
                        * PH- 1liter
                        * jiffy7
                        * Aarde licht bemest voor de groei
                        * Aarde Zwaar bemest voor de bloei
                        * Bloembakken
                        * propagator
                        * Zaadjes WhiteWidow Feminized

                        Eenmaal dit binnen is, zou alles er moeten zijn om het kastje af te maken en een volledige run erin te kunnen doen.

                        totale begroting €180,-


                        greetz mafferd

                        Comment


                          #13
                          Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

                          Goede basis

                          waar heb je die ec en ph meter gekocht?

                          Comment


                            #14
                            Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

                            ben benieuwd hoe dit uiteindelijk gaat draaien, leuk zo'n wietkoelkast
                            zou mooi zijn als het ook perfect werkt, hopen dat de temperatuur goed blijft 150watt op 0,16m2 maar dat zal wel lukken
                            maar ehm, je werkt met een spiegel/hamerslag kap? die zijn langer als 41cm , afknippen?

                            Gr JohnnyHaze

                            Comment


                              #15
                              Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

                              Ik ben al een tijdje opzoek naar een fancontroller en fans binnen mijn budget maar heb tot dusver niet gevonden wat jij blijkbaar wel heb gevonden haha,
                              ben zeer benieuwd naar waar je die spullen vandaan hebt

                              grtz
                              Don't let the chinese take your world

                              Comment

                              Bezig...
                              X