Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

www.afzuikapfilterwinkel.nl Daar had ik de mijne op gevonden. Maar zoals Berry ryder al aangaf ook bij de handy man en andere zaken wel te vinden. Hij werkt iig goed zojuist bewezen by berry

Oorspronkelijk geplaatst door roel213 View Post
    ziet er tof uit
    ben benieuwd naar de opbrengst

ga je volgen
    Dankje
    ja.. denk volgende week oogsten word echt super snelle wiet onder de turbo-Neon gehehe

kan je die kap niet wit spuiten met spuitlak? Wit reflecteert toch meer dan vlakke aluminium??
    Kan wel... maar wit is niet beter als reflectie dan aluminium als het op de reflector van de lamp aan komt. Voor de wanden zou het wel opgaan. Dit vooral omdat wit het licht diffuus verspreid. Heb wel op en ander forum leuke resultaten gezien met spiegel plaat aluminium spreekt me ook wel aan om eens wat mee te proberen. Kost alleen wel een vermogen dus miss wat voor een volgende kweek.

greetzzz mafferd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berry ryder View Post
      Werkt perfect. Ik heb ongeveer dezelfde.
      Komt van de handyman 20 euro.
      3 man politie binnen en die hebben niks geroken.
      Hoe noem je die dingen dan?
      Als je er in de winkel naar vraagt??

Comment

Actieve koolstof filter...
        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door West2010 View Post
          Hoe noem je die dingen dan?
          Als je er in de winkel naar vraagt??

In mijn geval zei ik. Ik wil de kleinste en goedkoopste ronde koolstof filter.
          Je kunt gewoon 1 voor je afzuigkap ( dampkap) vragen want daar zijn ze voor.
          Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
          Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Ik moet zeggen... petje af voor je kast man.
            Ik zal zeker je kweekverslag volgen ook.

greetz
            HOMMEL
            Leren = Experimenteren

Comment

Hommel dankje! Ben al met een kweekverslagje bezig.. miniTuin is topic naam.

Greetzz mafferd!

Comment

Is zo'n vsa nou echt nodig? Of is het dan alleen beter?
                sigpic

Comment

Je kunt niet zonder! De vsa zet de 230volt spanning om naar een bruikbaar niveau voor de lampen.

Greetzz mafferd

Comment

Dus ff checken hoor.. Als ik een Tneon set wil MOET ik dat er bij halen?

Dus als je zo'n complete set koopt voor 60 eus zit die daar bij?

Kwil graag overstappen naar Tneon, maar kan niet echt info vinden. Zit denk ik weer gewoon fout te zoeken..
                    sigpic

Comment

bij zon set als jij bedoeld zit het er allemal al wel bij. Die van mij is zelfbouw.

greetzz mafferd

Comment

ah Oke
                        sigpic

Comment

Ziet er zeker wel top uit. Puik werk
                          Maaruh hoe kun je nu last hebben van warmte in een vrieskist?
                          If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Dankje!! Haha ja ironisch he

Comment

Bij deze nog een aan vulling op het bouw proces.

Uit eindelijk heb ik toch nog gekozen voor een 100w HPS voor de bloei periode. Eerder in het verslag staat al de opbouw voor een 150w HPS lamp die te oversized bleek te zijn en afzuiging de kast niet gekoeld kon krijgen met de 140m3 fan. Nu met de 100w Hps is het geen probleem met warmte, en qua lamp belichting oppervlakte 40x40 zit het ook helemaal goed.

20131010_105943.jpg20130925_173501.jpg20130925_174044.jpg

verder had ik als filter een afzuigkap filter van 150m3 geplaatst.
                              88014318.jpg
                              Deze heeft goed dienst gedaan tijdens de groei. Maar eenmaal de hps erin ging voor de bloei knalde de wiet geur er zo door heen. Conclusie is dat de capaciteit te laag is als de te afzuigen lucht temperatuur toeneemt. Nu zou ik uiteraard een zwaardere variant kunnen nemen maar heb niet zo veel trek om 25 euro uit te geven en weer met het zelfde probleem te komen zitten. Heb er dus een normale can filter aan gezet. Het is weliswaar wat minder stealth maar goed het zit netjes achter de kast en opvallen doet het nog steeds niet.. wekelijks fam op bezoek die door de zelfde ruimte komen als de kast staat en tot zover niemand wat opgemerkt

bijkomend voordeel van dit filter is dat het werkt als een geluids demper. Met de afzuigkap filter hoorde je de afzuig-fan nog wel iets net zo hard als de laptop ongeveer. Nu is het echt geluid loos als je er voor staat.

20131008_213731.jpg20131008_213755.jpg20131008_213811.jpg
                              Het filtertje heeft een capaciteit van max 140m3. De afzuig-fan blaast zon 110m3 met de lamp aan en zo werkt het hier prima.

de zwarte buis is gewoon PE buis wat gebruikt word voor afvoeren. In de hulp stukken de bocht en de sok zitten al rubberen ringen verwerkt die dus alles water en dus ook luchtdicht afsluiten. komt dus geen lijm aan te pas en valt ook weer uit elkaar te halen.

greetzz Mafferd.

Comment

Mooi mafferd, ik gebruik die buizen ook voor men afvoer en toevoer is echt handig.
                                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Bezig...
                                X