"Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • tuinbroek
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Sep 2013
    • 2470

    #136
    Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

    Hoi chemiel
    Als het mijn kastje is zou ik 2 doen, ik neem aan dat je gaat scroggen? Die hericul is wel een hele goede scrogger.Gewoon het netje op 10 a 15 cm dat zou ik doen, als je een plankje aan de voorkant onder doet met isolatie dan blijft je wortels ook warmer.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Hoeveel hoogte heb je.

    Comment

    • chemmie
      Super Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • May 2013
      • 1535

      #137
      Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

      Heb een andere kast, die kon ik zo krijgen is een stuk groter. Ga idd scroggen. De hoogte is 1 meter 41
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

      Comment

      • tuinbroek
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Sep 2013
        • 2470

        #138
        Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

        He ik vond net een foto van het kastje in werking
        Bij je e-mail adres leuk man kan je zien hoe ik het deed

        Comment

        • chemmie
          Super Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • May 2013
          • 1535

          #139
          Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

          Leuk ! ben benieuwd zal direct even kijken
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

          Comment

          • tuinbroek
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Sep 2013
            • 2470

            #140
            Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

            He en ook bio he met die buffertabs en bloei van BAC

            Comment

            • chemmie
              Super Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • May 2013
              • 1535

              #141
              Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

              Eerst mn canna voeding opmaken. Daarna ga ik voor bio tabs. een hele goede deal weten te maken. Dus bio tabs it is
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

              Comment

              • tuinbroek
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Sep 2013
                • 2470

                #142
                Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                Als je nog es wat weet die biotabs wil ik ook wel
                Of kan ik er 30 overnemen want ik ben ze bijna nodig
                want er zijn nou al 6 ontkiemt en ik heb 15 in spongpots met bacto en een beetje wortelstimulator
                ik ga maandag nog een deel bouwen voor die 15.
                Anders ga ik ze bestellen dus dat zou zonde zijn
                als het goedkoper kan.
                Laters tuinbroek stoned op de bank.Als een toeter.

                Comment

                • chemmie
                  Super Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • May 2013
                  • 1535

                  #143
                  Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                  Gaat moeilijk, heb net genoeg voor 10 planten. Doe het icm met autopots en die guerilla tabs. Dat bij elkaar maakt het goedkoop. En zelf wat maken dan van die innogreen oid?
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                  Comment

                  • tuinbroek
                    Ultra Grower
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2013
                    • 2470

                    #144
                    Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                    Ja daar heb ik wel een link van
                    Als ze goedkoper zijn dan bij sannie dan koop ik ze daar dus heb je die hercul al ontkiemt,word wel tijd als je snel wil beginnen.Die fruit lebanon is nog niet jlaar maar heb al nieuwe zaailingen.Ik bouw gewoon een plastic hok aan mn tent.En daarna zon hele grote kopen.

                    Comment

                    • chemmie
                      Super Grower
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • May 2013
                      • 1535

                      #145
                      Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                      ik heb nog niks ontkiemd, eerst moet de kast klaar en werken voordat ik ga ontkiemen. Misschein loop ik ergens tegen aan waardoor de kiempjes te lang blijven liggen. Wil geen zaden verspillen.
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                      Comment

                      • tuinbroek
                        Ultra Grower
                        MemberLucky Member
                        • Sep 2013
                        • 2470

                        #146
                        Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                        Zo ff bij de gamma geweest hout gehaald voor een frame want er staan nu al 8 plantjes in de propagator, en ik heb 15 ingezaaid, 5xsuper cheese, 5super silver cheese die moeten in 7 week afbloeien en nog 5x amnesia die heeft wat langer nodig.Ik ben nu bezig met het frame 200x200x tot het plafond, want in de tent heb ik daar ook vaak last van want die zijn maar 200 hoog en ik heb een Bal esva en daar zit de lamp aan vast en hoge soorten hangen dan op het laatst bijna tegen de lamp aan.Dus vandaar dat ik mijn oog heb laten vallen op zon lichtrail, waarbij de lamp aan de rail hangt en dan heel langzaam beweegt, (heeft iemand daar ervaring mee, heb niks kunnen vinden op het forum) Al met al plasticfolie en hout en roestvrije schroeven.was ik klaar voor 48euro.Ik neem maar een 600 wat lamp met dit keer een dimbare versie, op de bodum komt een inlaat dmv een labirent zoal ik zag bij slak zijn kastje.Maar gezien de grote word het een actieve invlaas gewoon een buisvent.en pvc buis en die boor ik vol gaatjes, en ik heb ook maar een verwarmingslang gekocht die daar ook ingaat want ik heb al met meerdere kweken gezien dat de wortels wel van een beetje warmte houden.Nou nog ff een lamp en esva bestellen,ik ga dit keer ook es op E bay
                        en chinese site, s kijken want die zijn veel goedkoper, ik kocht daar laatst een vernevelaar voor omgerekend 8euro, ik moest alleen een drijver van piepschuim te maken en nu drijft hij in een emmer en
                        verspreid heel mooi de koude waterdamp.Zo de koffie is op en ga nu weer verder.
                        prettige dag iedereen
                        Tuinbroek.

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Ja ik bedenk net dat dit geen micro meer is, wat zijn hier de criteria voor? Ik vind een tent van 120x120x200 toch nog wel micro, kijk als je nou de hele kamer volzet.Ben wel benieuwd waar die grens ligt, wat is micro en wat is macro op dit forum?
                        Wie het weet mag het zeggen.
                        Groentjes Tuinbroek.

                        Comment

                        • mr pitbull
                          Retired
                          • Feb 2011
                          • 287

                          #147
                          Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                          Je kan er beter 3 verschillende topics van maken.

                          1: budget kweekverslagen. Goedkoop kweken
                          2: micro kweekverslagen. Kleine tent kweekjes, 1 lamp.
                          3: kweekverslagen. met meer dan 1 lamp

                          Comment

                          • tuinbroek
                            Ultra Grower
                            MemberLucky Member
                            • Sep 2013
                            • 2470

                            #148
                            Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                            Hoi pitbul
                            Ja ik vind het soms wel wat raar wat is micro en wat is macro gaat het om de hoeveelheid planten of om de ruimte.ik vind de tent toch nog
                            Micro,maar hoe het precies zit?
                            He groentjes ik bouw weer verder
                            Tuinbroek

                            Comment

                            • QnQ
                              Godlike Grower
                              Lucky Member
                              • Sep 2010
                              • 26093

                              #149
                              Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                              Dat staat toch gewoon omschreven ?

                              Forum: Micro
                              Alles over Micro Grow, Kweken in kleine ruimtes met lage wattage verlichting.

                              En in alle andere gevallen beslissen de mods.
                              Ze verplaatsen je topic vanzelf als het verkeerd staat.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              • tuinbroek
                                Ultra Grower
                                MemberLucky Member
                                • Sep 2013
                                • 2470

                                #150
                                Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                                hoi ono
                                ja zo staat het er wel maar we zijn toch allemaal kleinschalig bezig, en omdat mijn berichtje niet verplaatst werd vond ik het toch onduidelijk.Dus maar nu ik het zo lees heeft het dan met wattage
                                van je lamp te maken of het micro of macro is?het was nogal laat gisteren en ik wacht wel wat de
                                mod. doet.

                                Comment

                                Bezig...