"Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • SpaceMountaineer
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2013
    • 176

    #301
    Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

    Dus eigenlijk zeggen zullen dat bij een scrogje tneon eigenlijk nog efficienter is? En al helemaal wanneer je maar een beperkte ruimte hebt?

    Tneon is trouwens toch ook een flink stuk minder brandgevaarlijk dan HPS?
    Terminate the hate and spread the positive

    Comment

    • Wietefras
      Amazing Grower
      MemberLucky Member
      • Mar 2013
      • 4374

      #302
      Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

      Als je lampen hebt met lage wattages dan heb je maar een beperkt afstand tot de lamp waar er voldoende licht is voor de plant om goed te groeien en bloeien. Scroggen is dan een manier om de toppen op een korte afstand van de lamp te houden. Ongeacht of dat licht nou van een TL of kleine HPS lamp komt.

      Dus ja, bij kleine ruimtes heb je ook kleinere lampen (tl/CFL of een kleine hps) en dan kan scrog helpen.

      T-neon is niet efficiƫnter dan HPS, maar een 100W HPS is veel inefficienter dan een 400W HPS. Het verschil met tneon is dan niet zo groot.

      Voor HPS lampen is er dus een heel scala aan wattages. Een 100W HPS lamp wordt veel minder heet dan een 400W (laat staan 1000W) en is ook minder gevaarlijk qua stroom sterktes.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #303
        Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

        Oorspronkelijk geplaatst door chemiel050
        ...Ik heb me dit laten aansmeren door de mensen op het forum...
        Da's nogal negatief naar het forum toe, of niet ?

        Jij wilde alles El Cheapo doen, met kattenbakfilters, Ikearommel, radiatorfolie, PC fans etc.
        Als je zo'n rijtje materiaal neer zet, gaat een ervaren kweker jou geen HPS aanraden.
        Daar komen namelijk ook nog eens de kosten van een schakelkast bij, en een echte afzuiging + passend koolstoffilter.

        Als jij geen plantje kunt kweken onder TNeon, dan ligt dat niet aan die TNeon.
        Er staan succesvolle kweekjes op het forum.
        Maak het nou eerst maar eens af, ga nog eens spieken bij deze bijvoorbeeld.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Wietefras
          Amazing Grower
          MemberLucky Member
          • Mar 2013
          • 4374

          #304
          Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

          Bij die kweek hebben de planten nog bijna 4 weken onder HPS gestaan. Maar goed, die 0.5g/W moet inderdaad wel haalbaar zijn ook als je de hele kweek onder T-neon doet. Was mij de eerste keer ook gelukt met slechts 1 armatuur, PC fans, radiatorfolie, Ikea rommel en gewoon betaalbare voeding.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment

          • SpaceMountaineer
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • Apr 2013
            • 176

            #305
            Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

            ah oke. Er gaat dus nog niks boven HPS zoals ik het nu begrijp.
            Met efficientie bedoelde ik trouwens het aantal gram dat je per watt ongeveer kan bereiken, wat wietefras dus in de bovenstaande post heeft beantwoord.
            Thanks voor de hulp en wanneer ik aan de bouw van mn eigen kast begin, zal ik er ook een verslagje bij maken.
            Terminate the hate and spread the positive

            Comment

            • chemmie
              Super Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • May 2013
              • 1535

              #306
              Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

              Qnq ik gaf al aan dat dat idd onbedoeld negatief overkwam en had daarbij mijn excuses aangeboden. Zoals ik volgens mij regelmatig heb laten merken ben ik dit forum meer dan dankbaar. Was ook totaal niet gepast om die woordkeuze te gebruiken, ben ik het volkomen mee eens. De zaailingen zijn inmiddels boven de grond dus ik ben weer los!
              En Martijn; ik kijk uit naar je verslag! Verder thx voor reacties peops

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Om even een ander onderwerp aan te snijden; Mijn buisventilatortje waarin ik de lucht uitblaas naar de filter gaat volgens mij nooit krachtig genoeg zijn om de lucht er door heen te laten komen. Al helemaal niet als de temperatuur onder de ingestelde norm zit en de ventilator op zijn zachtst draait. Iets wat vanzelfsprekend wel belangrijk is... Moet hier nog maar even een passende oplossing voor vinden.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

              Comment

              • tuinbroek
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Sep 2013
                • 2470

                #307
                Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                Hoi chemiel
                Kom op he, wat ik van je kast heb gezien, daar kan je best een lekker wietje in kweken, en veel lezen
                en als je er niet uitkomt hulp genoeg, kom op je plantjes net zo groen als je grasmat.
                Succes tuinbroek

                Comment

                • Ganjax
                  Guru of all Growers
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Apr 2009
                  • 10443

                  #308
                  Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras
                  Bij die kweek hebben de planten nog bijna 4 weken onder HPS gestaan. Maar goed, die 0.5g/W moet inderdaad wel haalbaar zijn ook als je de hele kweek onder T-neon doet. Was mij de eerste keer ook gelukt met slechts 1 armatuur, PC fans, radiatorfolie, Ikea rommel en gewoon betaalbare voeding.
                  Heb zelf al kweekjes gezien die met gewone tl t8, 1 gram de watt halen, Beeka (als ik de naam goed voorheb) op Wf deed dat lang geleden eens voor met 4x18w. Of kijk eens wat Torsti doet onder Tl buizen, die kerel kweekt daar beter onder dan velen onder hps, skills zijn heel belangrijk
                  ā€˜A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

                  Comment

                  • chemmie
                    Super Grower
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • May 2013
                    • 1535

                    #309
                    Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                    We zullen zien wat ik er van ga bakken! De groei is ieg goed te zien, alhoewel ze nog steeds erg klein zijn. Ook niet zo raar als ze 4/5 dagen oud zijn. Ik kan niet wachten tot de bloei intreed ieg. Eerst nog maar paar weken groeien

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Voor verdere posts over mijn kweek verwijs ik u graag door naar mijn microkweekverslag.
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                    Comment

                    • chemmie
                      Super Grower
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • May 2013
                      • 1535

                      #310
                      Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                      Nieuw lampje gekregen 600 watt hps. Gaat niet hierin passen maar moet ooit nog wel van pas komen.

                      DSC_0519.jpg
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                      Comment

                      • Cookaap
                        Elite Grower
                        • Dec 2011
                        • 2730

                        #311
                        Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                        En een slakventilator zie ik. Weet je hoevaak de spullen gebruikt zijn?

                        Comment

                        • chemmie
                          Super Grower
                          420 MemberMemberLucky Member
                          • May 2013
                          • 1535

                          #312
                          Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                          Klopt. Alles is nieuw... Zit zelfs nog folie op de lamp.

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Alleen die afzuiger, hoe werkt dat? Moet daar nog een behuizing bij ofzo?
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                          Comment

                          • Wietefras
                            Amazing Grower
                            MemberLucky Member
                            • Mar 2013
                            • 4374

                            #313
                            Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                            Die slakventilatoren zit normaal gesproken toch zo'n softbox omheen?

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment

                            • chemmie
                              Super Grower
                              420 MemberMemberLucky Member
                              • May 2013
                              • 1535

                              #314
                              Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                              Dacht ik ook, maar heb m zo gekregen. Maar op moment dat die 600 watter in gebruik komt zal er waarschijnlijk een andere komen.
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                              Comment

                              • Wietefras
                                Amazing Grower
                                MemberLucky Member
                                • Mar 2013
                                • 4374

                                #315
                                Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                                Nou, ja als je zo'n los ding koopt dan niet, maar je vroeg of er nog een behuizing om moest. Dat is normaal gesproken inderdaad zo'n houten doos met twee gaten. Die kun je ook zelf maken.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...