Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek koelkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweek koelkast

    Korting op 420shop
    Na een aantal dagen onderdelen bij elkaar verzamelen en 1 dagje knutselen is mijn kweekkastje ook klaar voor de na zomer.

    Mijn setup is

    250cfl plug and grow
    Rhino pro koolstof filter
    Uitvoer 450m3 afzuiging
    Invoer 12cm pc fan regelbaar.
    G tools fan controller
    2 Amnesia haze autoflower. RQS
    1 uit zaad royal caramel
    En een stekje van mijn buiten kweek. Ook Royal caramel. RQS


    Mijn plan is om onder in het vriesvak een dwc systeem aan te maken. Heb de spullen zo goed als bij elkaar. Alleen een mandje en hydrokorrels nog.

    Alles is netjes weg gewerkt en opgeruimd. Is momenteel ook nog niet in gebruik.

    Temperatuur testen etc.

    De vloer gaat er nog uit zodat de dwc er in kan komen staan en toch wat hoogte behoud.






    Led groei lampje.



    Suggesties, tips en of opmerkingen altijd welkom

    Grt
    Last edited by nimrod; 24 August 2014, 20:23.

    #2
    Re: Kweek koelkast

    Niemand dat ik er een licht dicht rooster op de inlaat moet monteren? 😉

    Comment


      #3
      Re: Kweek koelkast

      ik kijk mee!
      Ja je plaatst best een afdekking over je inlaat, zodat lucht doorkan maar licht niet.
      Heb je wat info over je LED?
      Ik zou je hele filter+afzuig buiten je frigo houden, zo heb je echt een grote ruimtetoename.
      Met wat ga je je DWC doen?

      Comment


        #4
        Re: Kweek koelkast

        Ik heb eigenlijk geen info over de led. Heb die tweede hands gekregen bij de buis ventilator. Denk dat die wel al wat ouder is. Mss wel 8 tot tien jaar. Maar de planten reageren en goed op. Zag goed verschil met een spaarlamp wat er eerst boven hing.

        Zou het idd ook mss om kunnen draaien. Afzuiging eerst en dan door de filter uit blazen.

        In de dwc wilde ik eerst een autoflower zetten om een vorm van makkelijkere kweek te houden. Daarna toch een idee gehad om het stekje te proberen en die mss samen met de Royal caramel uit zaad te doen en dan scrog. Heb een ikea 22 liter rechthoekige bak. Lucht pomp regelaar met 2 uitgangen 400liter per uur. 2 bruistenen. 1 buigbaar en langwerpig. De andere een ronde bal. Heb van house of garden, aquaflakes a+b gekocht. Maar ben er nog niet uit wanneer en hoeveel voeding er in moet.

        Comment


          #5
          Re: Kweek koelkast

          Al een EC en pH meter in bezit?

          Comment


            #6
            Ph wel. Ec niet.

            Edit. Tds en ec meter besteld
            Last edited by nimrod; 27 August 2014, 08:45.

            Comment


              #7
              Re: Kweek koelkast

              Waarom de TDS meter? Ben nog niet zo lang bezig met hydro maar deze meters(EC en TDS) doen toch ongeveer hetzelfde (in een andere eenheid)?

              Comment


                #8
                Re: Kweek koelkast

                Zouten en geleiding. Heb ergens een kweekschema gezien met die waardes. Stuur ik anders de tds terug. Heb 2 losse besteld.

                Comment


                  #9
                  Re: Kweek koelkast

                  Gohja , je kunt ze alletwee houden, als de ene kapot gaat kun je de andere nog gebruiken! (mits conversie van de eenheden: http://www.lenntech.com/calculators/...-ec_engels.htm)

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweek koelkast

                    Zal zo eens jou kweken gaan lezen. Nog geen moment voor gezien. Maar vanavond gaat dat lukken

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweek koelkast

                      Mijn dwc draait op twee test stekken. Heb na mijn idee te weinig bubbels. 2 bruis stenen. 1 langwerpig 1 bal. Pomp 400 liter per uur.

                      Vraagje. Waar hangt temperatuur en thermostaat meter het best?

                      Wat moet de ec zijn deze week. En daarna de tweede week? Ph is 5.8



                      Comment


                        #12
                        Re: Kweek koelkast

                        Ikzelf begin rond de 1,1. Het kan goed zijn dat je leidingwater al een hogere EC waarde heeft, dus wat demi water of RO water (reverse osmosis) kan de waarde naar beneden halen.
                        Hou er rekening mee dat je afzuringsmiddel ook een verandering in EC teweeg brengt, en omgekeerd ook dat je voeding een pH-effect heeft.
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          De wortels ontwikkelen goed. Er zit ook groei in de stekken. Al met al gaat het goed.



                          Last edited by nimrod; 1 September 2014, 22:43.

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweek koelkast

                            Update

                            Heb de planten opstelling veranderd. Nu zijn de achterste 2 auto haze. De voorste 2 Royal caramel. De auto hebben prioriteit. Dat wil zeggen dat wanneer de caramel te groot wordt, ik er stekken van snij en dan met de stekken verder ga na de auto's klaar zijn. De stek staat er 1 week in. De 3 andere vanaf donderdag avond pas. Ze stonden in zand. En hebben te tik gekregen van het overplaatsen. Maar dit overleven ze wel. Wortels beginnen al weer in de waterbak te komen. Gister het voedingswater vervangen. Ec op 1.0 en ph 5.8. De stek ziet er momenteel het mooiste uit. Vet donker groen. Maar die staat er het langste in met de grootste wortels. Kan niet wachten tot de rest is hersteld van de overplaatsing.

                            Nu paar picca's




                            Comment


                              #15
                              Re: Kweek koelkast

                              Mooi zo!
                              Ik ben ook van plan stekken te snijden, heb al gemerkt dat je met hydro een enorm lekkere moederplant kunt voortbrengen. Met enkel stekken voor mezelf hou ik het niet bij!
                              Bruissteentjes bijhangen heeft op een moment geen zin meer, omdat je aan de capaciteit van je pomp gelimiteerd wordt. Het is wel nuttig om de bubbels over een groter oppervlak te verdelen, zo is er minder kans dat een deel wortels in zuurstofarm water terechtkomt en begint te rotten.

                              Comment

                              Bezig...
                              X