Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek koelkast (tips & suggesties)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kweek koelkast (tips & suggesties)

    Korting op 420shop
    beste Growers,

    heb een koelkast van 45x50x160 (lxbxh)
    heb het vrieskvak niet gebruikt,hierdoor lopen de lichtkabels doorheen.

    dus houdt ik 45x50x100 over.

    Toools:

    -2x pc fans 10x10 (luchtstroom in)
    -1x pc fan 12x12 ( luchtstroom uit)

    -2x Radium floradym R63 (60W)
    -1x Repti glo 5.0(UVb) (13W)

    -1x supersilverhaze


    heb ooit een kleiner kastje gehad van 70cm maar vond hem te klein, dus heb hem uitgebouwd naar deze koelkast.

    Verder ben ik van plan na deze plant,een glazen tussenwand te maken en de gehele onderkant te vullen met grond.
    zodat er misschien 2 a 3 haze in kunnen ?

    Ik hoop hier enige tips en suggesties te krijgen.

    1e x dat ik erin kweek en niet veel ervaring dus alle hulp is welkom!

    Mvg,
    Pitu0412.

    Fotokess.
    20150617_172652.jpg20150617_172647.jpg20150617_172652.jpg

    #2
    Re: kweek koelkast (tips & suggesties)

    Ik zou er een betere lichtbron ingooien, die bepaalt namelijk wel heel veel!

    Ook moet je goed op de beschikbare ruimte letten, zeker met de door jou gekozen soort

    Ben je trouwens niet bang voor stank (overlast)?
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


    Comment


      #3
      Re: kweek koelkast (tips & suggesties)

      aan wat voor lichtbron moet ik denken dan ? hoeveel Watt?
      en heb hem in m'n chill hok staan vind de geur wel lekker ruiken haha.

      en bij de info die bij het zaadje stond, was hoogte 70cm tot 120 ofzo maar hier kan ik niet van uitgaan dan ?

      Comment


        #4
        Re: kweek koelkast (tips & suggesties)

        Het blijft een Haze soort en je bepaald natuurlijk zelf hoelang je hem voor wilt groeien, maar de soort kan natuurlijk best hoog worden.
        Waarom ga je niet met Tneon aan de gang in je leuke kast! Ook een klein COB LED of LED paneel is zat en dat zal zeker heel goed werken.
        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


        Comment


          #5
          Re: kweek koelkast (tips & suggesties)

          ahh okee alvast bedankt voor deze info, maar wat is de tijdsduur van het licht van zo'n plantje als die nog zo klein is?
          dan ga ik even een kijkje nemen naar de LED waar je het over had.

          Comment


            #6
            Re: kweek koelkast (tips & suggesties)

            toffe setup!

            Ik zou die lampen veeeel meer naar beneden doen, 10cm van de plant, ff voelen hoe warm dat voelt en op basis daarvan omhoog doen of nog later.
            Computer fans zijn handig, voor lucht in/uit, maar ik zou ook zeker een mini clip on ventilator nemen voor de luchtstroom op de plant, dit is heel belangrijk, blijven luchten, maar ook blijven ventileren, zijn twee verschillende dingen.

            Daarnaast zou ik overstappen op een air pot, smart pot of iig een plastic pot maar geen teracotta toe taps uitloopt, daar hebben kwekers slechte ervaringen mee omdat de wortels veelal onderin zitten en daar is weinig ruimte in zo'n pot, daarnaast neemt de vochtigheid snel af zonder dat het heel luchtig is zoals bij een air pot of smart pot. De plant blijft hierdoor kleiner en levert minder op. Je hebt een kleine setup, maar de plant klein houden wil je liever niet via je pot maar door bij de knippen.

            Succes en hou ons op de hoogte!
            Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

            Comment


              #7
              Re: kweek koelkast (tips & suggesties)

              Oorspronkelijk geplaatst door Michevan View Post
              Ik zou er een betere lichtbron ingooien, die bepaalt namelijk wel heel veel!

              Ook moet je goed op de beschikbare ruimte letten, zeker met de door jou gekozen soort

              Ben je trouwens niet bang voor stank (overlast)?
              Ik weet natuurlijk niet of de topicstarter dit gebruikt maar kan je niet gewoon een filter voor/achter hangen zoals in een tent? Er word toch gebruik gemaakt van fans? Of zie ik iets over het hoofd...

              Mvg,
              anoke

              Comment

              Bezig...
              X