Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over van alles qua 1 plants kweek!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen over van alles qua 1 plants kweek!

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik vroeg me aan paar dingen af over klein kweken van 1 plantje (1ste keer):

    ik wil graag een 1 plants kweekruimte bouwen maar vroeg me een paar dingen af. (heel erg nieuw op dit gebied!!!)

    Licht: ik zou graag iets goedkoop als licht willen gebruiken zoals TL, Spaarlampen en hoe dat met warmte zat want als ik TL-verlichting of spaarlampen wil gaan gebruiken of er dan nog een andere warmte bron nodig is? omdat het weinig warmte produceert omdat ik het in de schuur in een zelfgebouwde kast wil gaan zetten en het er niet echt warm is (het vriest er niet maar ook niet veel er boven). nog een vraag wat voor lamp het beste is voor 1 plant en wat voor wattage en waar ik het beste op kan letten.


    Plantenbak/Bodembak: Zoals ik al zei wil ik zelf een kleine kweekast voor 1 plantje maken maar vroeg mij af hoe groot de pot moet zijn voor de wortels hoeveel de ruimte ervoor nodig is en of ik bijvoorbeeld een bak van hout of iets simpels zelf kan maken? zodat ik het als de hele onderbodem voor de kweekkast kan gebruiken of een afwasbak gebruiken maar ik weet niet welke materialen ik absoluut niet kan gebruiken (die bijv. schadelijk kunnen zijn voor de plant en wortels)

    Lucht: de luchtaanvoer in de kast komt gewoon vanaf buiten en of dat nog gefilterd moet worden omdat ik een PC-fan wil gaan gebruiken en of de lucht niet te koud is i.v.m de koude buitenlucht.

    Grote van de kast: ik wil graag de kas redelijk klein houden en vroeg me af hoe groot het moet zijn? ik weet dat dat heel erg verschild per plant/zaadje/soort maar ongeveer wat het gemiddelde is.

    Zaadjes
    : wat voor soort zaadjes het beste kan gebruiken die redelijk klein blijven en makkelijk voor beginners is?


    alvast bedankt voor de hulp!

    -Mick

    #2
    Re: Vragen over van alles qua 1 plants kweek!

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ekruimte-Micro
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


    Comment


      #3
      Re: Vragen over van alles qua 1 plants kweek!

      ja ik snap het kijk alle topics een beetje door voor de vragen die ik heb, ik zie dat dit bij heel veel mensen onder hun topics gepost word maar als je zo'n vraag zoekt in de zoek bar word je ook niet veel wijzer van, waarom een forum als je toch iedereen doorverwijst naar een onderwerp van het forum (of hoe zoiets ook heet)?

      dan is er toch ook niet veel meer te doen op dit forum?

      -Mick

      Comment


        #4
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...Pinapple-Chunk

        Succes!
        [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

        Comment


          #5
          Re: Vragen over van alles qua 1 plants kweek!

          als je maar een plantje gaat kweken,en je wil niet veel investeren,moet je hem vooral in de schuur zetten
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Re: Vragen over van alles qua 1 plants kweek!

            Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
            als je maar een plantje gaat kweken,en je wil niet veel investeren,moet je hem vooral in de schuur zetten
            tja ik zou hem ook wel bij m'n ouders in de woonkamer kunnen zetten, weet niet of die het zo leuk en lekker vinden qua geur haha

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Oorspronkelijk geplaatst door ip20 View Post
            zal er zeker is even een zondagje voor gaan zitten en wat beter informeren over alles! Thankssss!!

            Comment


              #7
              Re: Vragen over van alles qua 1 plants kweek!

              Echt iedereen moet ergens beginnen dat snappen we allemaal.
              Maar in je eerste post kom je een beetje over van heb nog niks gelezen of opgezocht en heb een paar vragen.
              Als je dan naar je vragen kijkt denk iemand al snel HMMMMM die kan je zo op google en websites vinden en die heeft niet echt veel moeite gedaan.

              Kijk iedereen die hier zit op het forum had deze vragen ook ooit, maar 99% is gaan zoeken en is kweekverslagen gaan lezen.
              Dat is gewoon de beste manier om het te leren en ook de vele verschillende manieren van kweken te begrijpen.

              Als je de basis snapt en weet kom je al een heel eind en zou je altijd nog kunnen vragen van heb toch nog iets wat ik nog niet helemaal snap.
              Ik weet zeker dat er dan mensen je met veel plezier helpen.

              Maar zoals ik al zei Basis eerst kennen want dat heb je niet gedaan dat zie ik al aan je opmerking dat je gaat in een schuur in een kast wat doen.

              volgens mij hadden we gisteren nog nachtvorst in nederland.

              begin eens met sites als dit tot op het vervelende af door te nemen en te lezen.
              http://www.wietkweken.com/

              ook op JD is genoeg goeie info te vinden

              letop!!! zo leer je er meer en beter van als 50 vragen te stellen en er geen moeite zelf voor te doen, daar leer je niks van namelijk

              DUS JE ZELF INLEZEN is mijn tip en vragen erna of probleem dan hier terug komen
              Last edited by kanon; 14 February 2016, 08:18.
              sigpic
              LED there be light

              Comment


                #8
                Re: Vragen over van alles qua 1 plants kweek!

                wacht gewoon lekker tot je op jezelf woont,dat je nu geeneens een eigen kamer heb is al raar genoeg
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #9
                  Re: Vragen over van alles qua 1 plants kweek!

                  Mijn eerste kastje, die ik zelf bouwde, is helemaal opgebouwd op een 50*50 basis op wieltjes.

                  Dit heb ik genomen omdat ik dit nou eenmaal voor handen had en er toch niks mee deed.

                  Joremkrank heeft ook een goed punt. Maak een kastje die op je kamer past dan heb je in ieder geval de grote zorg voor temperatuur niet meer!

                  Uiteraard willen wij je graag helpen.
                  If the Devil punishes bad people, does it make him a good person?

                  Comment


                    #10
                    Re: Vragen over van alles qua 1 plants kweek!

                    Oorspronkelijk geplaatst door CocoLoco15 View Post
                    Mijn eerste kastje, die ik zelf bouwde, is helemaal opgebouwd op een 50*50 basis op wieltjes.

                    Dit heb ik genomen omdat ik dit nou eenmaal voor handen had en er toch niks mee deed.

                    Joremkrank heeft ook een goed punt. Maak een kastje die op je kamer past dan heb je in ieder geval de grote zorg voor temperatuur niet meer!

                    Uiteraard willen wij je graag helpen.
                    sluit ik me bij aan , maar dan nog is eerst zelf lezen en de basis begrijpen is beter voor hem.

                    dat had al 40 vragen voor hem gescheeld.
                    sigpic
                    LED there be light

                    Comment

                    Bezig...
                    X