Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Douche naar kweek ruimte en eerste keer kweken.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Douche naar kweek ruimte en eerste keer kweken.

    Korting op 420shop
    Vandaag begonnen met het bouwen van een afgesloten ruimte in een douche die we tijdelijk niet gebruiken. Ik ga op de douche bak bouwen en maak gebruik van de witte betegelde wanden voor reflectie.



    Douche is 90x90cm en hier zet ik een mdf inzet wand en dak in om alles lucht en licht dicht af te kitten. Alles afkitten met zuurvrije siliconen en dan lak ik alles mat wit af.



    Kweekruimte wordt 60cm diep en 90cm breed maar die wil ik niet volledig benutten. Hoogte is 180cm. Ik kan zo gebruik maken van (warm)water, overtollig water kan weg, en de ruimte waar de douche staat is afsluitbaar. Douchebak is kunststof en de kranen zijn voorzien van een aardleiding.

    MDF, balken en scharnieren op maat laten zagen. Kosten ca. 40.--.

    Nu eerst bouwen en afwerken en dan verder met de afzuiging 187m3 tt buisventilator en een can-lite 300m3 koolstoffilter. Lampen worden 2x 2 55watt tneon.

    Ik hoop alles voor eind augustus af te ronden om begin september te starten met mijn eerste kweek.

    #2
    Re: Douche naar kweek ruimte en eerste keer kweken.

    Interessante opzet...ben benieuwd hoe het wordt.
    Zet ff een stoeltje neer..succes!

    GRTZ KAYA

    Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
    HOME WEED HOME

    Comment


      #3
      Re: Douche naar kweek ruimte en eerste keer kweken.

      En waarom verkies je t-neon boven hps of led?
      But what does it mean?

      Comment


        #4
        Re: Douche naar kweek ruimte en eerste keer kweken.

        2X 55 watt Tneon? Dat is zonde. Je hebt een leuk oppervlakte tot je beschikking en dan zo'n mager lampje erboven. Waarom?

        Comment


          #5
          Re: Douche naar kweek ruimte en eerste keer kweken.

          Vriend van me kweekt gelijkaardig in een douche, wel met 600hps. Ik kijk ff mee, succes alvast!
          verslag 1, verslag 2

          Comment


            #6
            Re: Douche naar kweek ruimte en eerste keer kweken.

            Leuk, stoeltjes. In totaal 220watt tneon. Heb het forum binnenste buiten gelezen en zie dat veel mensen best goede resultaten halen tneon. En ook wat brand veiliger dan een hps lamp (voor mijn gevoel dan). Verder is mijn overweging als ik al een rendement haal van 50% op mijn wattage dan is mijn yield nog steeds 100gram. Als mijn redenering klopt dat 220watt het ingaamde wattage is.

            Als ik zou switchen zou ik niet hoger willen gaan dan 250watt hps maar zal mijn yield ook hoger kunnen zijn. Maar daar heb nog geen ervaring mee.

            Komende dagen verder bouwen en nog maar eens bomen over de verlichting.

            Comment


              #7
              Re: Douche naar kweek ruimte en eerste keer kweken.

              Cool zeg,
              Ik ben ook aan het bouwen geslagen en toen pas planten erin. Achteraf had ik meteen een zaadje in de grond moeten doen en die aangeschafte tl neon erboven moeten hangen. En dan buiten in de tuin of niet, dan heb je keuzes. Zo ben ik dit jaar opnieuw begonnen, eindelijk growrom af, maar veels te klein, te warm, noem maar op. Wist niks van planten en dan is het moeilijk in te schatten wat er dan allemaal nodig is. En was buiten helemaal vergeten toen, kost een stuk minder buiten en het kan nog.
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment


                #8
                Re: Douche naar kweek ruimte en eerste keer kweken.

                220 watt klinkt al beter. Hou wel rekening met de warmte. Dus bouw voldoende hoogte en flinke afzuiging in.
                Wel leuk en goed mogelijk in de douchecabine.
                Succes

                Comment


                  #9
                  Last edited by groot; 14 July 2016, 21:36.

                  Comment


                    #10
                    Re: Douche naar kweek ruimte en eerste keer kweken.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Greyvol View Post
                    Cool zeg,
                    Ik ben ook aan het bouwen geslagen en toen pas planten erin. Achteraf had ik meteen een zaadje in de grond moeten doen en die aangeschafte tl neon erboven moeten hangen. En dan buiten in de tuin of niet, dan heb je keuzes. Zo ben ik dit jaar opnieuw begonnen, eindelijk growrom af, maar veels te klein, te warm, noem maar op. Wist niks van planten en dan is het moeilijk in te schatten wat er dan allemaal nodig is. En was buiten helemaal vergeten toen, kost een stuk minder buiten en het kan nog.
                    Wellicht volgend voorjaar een balkon kweek opzetten, net uit het zicht. Kon gewoon niet wachten [emoji6]

                    Comment


                      #11
                      Re: Douche naar kweek ruimte en eerste keer kweken.

                      Kiek....dat begint vorm te krijgen!
                      Wat de afzuiging betreft; heb al meerdere malen voorbij zien komen dat ze als richtlijn 3x verversen per minuut aanhouden. ....(ook met minder, maar 3x toch wel vaker)
                      Als ik de maten 90x90x180 dan lees, zou dat betekenen dat er een capaciteit nodig zou zijn van 262.44m3....
                      Hoop dat je weg komt met 187 m3, maar dat zal ook afhankelijk zijn van o.a. verlichting en soort lijkt me.
                      Ziet er zover iig al strak uit. ...blijf hier lekker ff zitten!!!

                      GRTZ KAYA


                      Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
                      HOME WEED HOME

                      Comment


                        #12
                        Re: Douche naar kweek ruimte en eerste keer kweken.

                        Zorg dat u afzuiging sterker is dan nodig, kan ie trager en dus stiller draaien, en heb je extra op hete dagen. Ikzelf heb een 450kubiek in een 1x1x1,80 onder 400watt hps. Draait meestal op zo een 50% en dat geeft me een 4 a 5 graden warmer in kweekruimte dan de aanzuiglucht. Draait m op 100% graad of 3warmer dan aanzuig. Is best ok zo, draai snachts in de zomer dus nagenoeg perfecte temps aan te houden zo. Heb tevens 250 inblaas klaarliggen mocht het ooit es bloedheet worden, nog niet nodig gehad.
                        verslag 1, verslag 2

                        Comment


                          #13
                          Re: Douche naar kweek ruimte en eerste keer kweken.

                          Dank voor de aanvullingen. Neem ze mee en ventilator regelen die over capaciteit heeft want ik verwacht ook dat de filter wat gaat verbruiken. Inmiddels stuk kunnen schilderen en gedeeltelijk af kunnen kitten. De aanvoer gaten komen in de onder plaat, dit is gelijk een labyrint om het licht tegen te houden.



                          Kleine stappen maar geeft me wel tijd om plannen te aan te passen.

                          JB

                          Comment


                            #14
                            Re: Douche naar kweek ruimte en eerste keer kweken.

                            Ziet er goed uit, netjes!
                            verslag 1, verslag 2

                            Comment


                              #15
                              Re: Douche naar kweek ruimte en eerste keer kweken.

                              Zorg ervoor dat de aanvoergaten groot genoeg zijn. Vuistregel is 3X de afvoeropening.

                              Succes

                              Comment

                              Bezig...
                              X